[WINXP] SMB Server crasht bij benaderen share

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96160

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen doet mn PC raar. Als ik vanaf een andere computer een share wil benaderen, crasht de computer waarop de share staat en dan krijg ik een bsod. Lijkt mij sterk, dat dit met mn interne geheugen te maken heeft, aangezien er verder geen problemen zijn.

Netwerk bevat een mix van:

2x windows xp + updates bekabeld
1x linux server bekabeld
1x win98 bekabeld
1x windows xp + updates draadloos

Vanaf de linux server weet ik niet of de pc crasht, bij alle andere pc's is dat wel het geval. Vanaf de probleempc andere smb shares benaderen is geen probleem.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Want dit is heel irritant.

--plaatje van de fout voor de foutcode--

Afbeeldingslocatie: http://www.computerdokter-groenlo.nl/fout.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19
kijk of je hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;137539
je probleem kunt oplossen.
Misschien heb je je processor overgeklokt?

[ Voor 26% gewijzigd door ismael86 op 25-01-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 21:20

Smarron

The bend

Yo, check mijn probleem eens: [rml][ XP] PC reboot tijdens netwerkactiviteit[/rml]

Exact hetzelfde! Ik ga vanavond een memtest86 doen. Waarschijnlijk is het geheugen toch brak.

Ik heb ook de kabels vervangen, netwerkkaart vervangen enzo. Probleem blijft. Internetten via de server gaat wel, dit komt denk ik omdat deze het geheugen ontwijkt, aangezien dit rechtstreeks via de netwerkkaarten gaat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het het geheugen zou zijn, zou de pc om de haverklap moeten crashen. Toen ik de pc gekocht heb was het helemaal foutloos, en de pc is sindsdien nog niet losgeweest. Ik weet niet wat voor bordje je hebt, maar ik heb dit probleem op een ASUS a7n8x deluxe. Geheugen is van corsair, cas2 modules van 170 euro per stuk dat door mn 2800 ondergeclocked draait, dus dat zal nog steeds wel foutloos zijn.

Ik heb meer het idee dat het aan een van de laatste updates is. De inhoud van de map weergeven gaat wel goed op de andere pc, maar klik ik dan een bestand aan dat ik wil kopieren dan flipt de zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ismael86 schreef op 25 januari 2004 @ 18:56:
kijk of je hier: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;137539
je probleem kunt oplossen.
Misschien heb je je processor overgeklokt?
Draait allemaal op de standaardwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smarron, ik zie dat je vrijdag je topic geopend hebt, heb je die problemen toevallig sinds donderdagmiddag/avond ?

Als dat zo is, draai je toevallig NAV 2004 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En ik stond eigk op punt een format te gaan doen maar nu lees ik dat dat ook niet helpt.

Mijn voeding is een AOpen 350 watt voeding terwijl ik verder een heel normaal systeempje heb...2x een harde schijf, een 120mm fan die op 7 volt draait, een amd2800 processor + koeler en een creative audigy 2 die ook niet echt veel stroom trekt lijkt me.

Alleen bij mij crasht maar 1 kant van de lijn en dan alleen als er wat van die pc moet worden gehaald...met de probleempc kan ik probleemloos iets van/naar een andere pc doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 96160 op 25-01-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 96160 schreef op 25 januari 2004 @ 19:25:
Smarron, ik zie dat je vrijdag je topic geopend hebt, heb je die problemen toevallig sinds donderdagmiddag/avond ?

Als dat zo is, draai je toevallig NAV 2004 ?
Nee, heb de oplossing nog niet gevonden, maar vannacht laat ik een memtest uitvoeren. Morgen weet ik of het daaraan ligt. Maar nu ik dit zo lees, betwijfel ik of het zowieso een hardwarematig probleem is. De symptomen zijn exact hetzelfde.

Ik draai idd ook NAV2004 en heb alle updates binnengehaald die er tot nu toe zijn. Zou de fout dan daarin zitten ?!!

De problemen waren begin deze week begonnen. Daarvoor heeft de server ruim een jaar in dezelfde hardwareconfig gedraaid, nooit een probleem gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb donderdag alle laatste updates binnengetrokken omdat ik een paar dagen zonder internet zat. Daarna begonnen voor mij de problemen. Ik heb het gevoel, dat het een van de laatste updates van windows is icm norton antivirus 2004

//Edit

ff de installatiegeschiedenis bekeken, maar tussen 3 januari en 25 janurari zit niks.
Ik weet het zo ook niet meer

//Edit2

Het is NAV2004, ik heb de processen daarvan gekilled en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 96160 schreef op 26 januari 2004 @ 11:19:
//Edit2

Het is NAV2004, ik heb de processen daarvan gekilled en het probleem is opgelost.
Dat meen je niet !!! :(

Dus op de server moet hij eraf? Op de client kan hij blijven zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smarron schreef op 26 januari 2004 @ 11:43:
[...]
Dat meen je niet !!! :(

Dus op de server moet hij eraf? Op de client kan hij blijven zitten ?
Als jij vindt dat windows zonder antivirus kan moet je dat vooral doen, tot die tijd zou ik toch ff wachten en een alternatief zoeken. Als je auto-protect tijdelijk uitschakelt als je wat wilt kopieren is er niks aan de hand, maar normaal is het niet. Ik ga wel ff met symantec bellen en dan zie ik wel wat ze er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie op de site van symantec dat ze voor de technische ondersteuning € 29 per incident vragen, dat vind ik toch een beetje te duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 96160 schreef op 26 januari 2004 @ 12:07:
Ik zie op de site van symantec dat ze voor de technische ondersteuning € 29 per incident vragen, dat vind ik toch een beetje te duur :(
Dikke onzin idd.

Ik heb de software eraf gehaald en ik heb nu ook geen problemen meer. Aangezien ik nogal vaak kopieer van en naar de server ga ik niet elke keer de autoprotect uitzetten. Ik probeer eventueel wel andere virussoftware.

Gelukkig zijn we achter het probleem. Ik was al bang dat ik het hardwarematig moest gaan zoeken.

Pagina: 1