Toon posts:

XP instaleren op Externe HD (maxtor 5000 80GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een externe harde schijf op mijn laptop aangesloten. In m'n laptop zit al een hd in waar XP staat geinstalleerd.
Maar ik zou graag nog een keer XP willen instaleren op mijn usb externe HD (omdat het sneller is).
Als ik windows xp probeer te instaleren dan kan ik gewoon selecteren in het blauwe setup gedeelte dat het op mijn USB disk moet (dus tijdens instalaltie ziet hij mijn USB disk). maar direct daarna geeft xp aan dat dit niet gaat en dat ik contact moet nemen met de leverancier van de HD (maxtor dus).

Ik heb het ook geprobeerd om een nieuwe pc (asus deluxe) met USB boot functie in bios (wat eigenlijk niet nodig is omdat er al een hd inzit) maar ook hier geeft ie tijdens de installatie aan dat het niet kan.

Kan dit gewoon niet? of doe ik iets verkeerds?
Het is een 80gb hd op NTFS, maar heb ook geprobeerd andere partities te maken (bv 20gb fat 32). maar niks mocht helpen.

De USB disk is aangesloten op een USB2 PCI ding wat windows dus blijkbaar gewoon herkend tijdens installatie.
graag wat tips.

Edit: Ik heb heel vaak de search gebruikt, maar niets kunnen vinden wat zou kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 18:48 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
maar direct daarna geeft xp aan dat dit niet gaat en dat ik contact moet nemen met de leverancier van de HD (maxtor dus).

Je geeft (ongemerkt) het antwoord al :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat geeft ie uiteindelijk aan, eerst zegt ie dat het aan de bios kan liggen, dan zegt ie iets over windows en dan pas over de HD.
Er kunnen dus meerdere oorzaken zijn.
Maar ik merk nu ook al dat ik toch maar ff een email ga sturen naar maxtor.
Want op de website zie ik geen informatie over hoe en wat.
Maar als iemand weet wat ik moet doen zodat het wel zou lukken....

Want wat zou er gebeuren als ik gewoon een externe USB2 rack koop en daar gewoon een maxtor hd inplant?
Zou het dan wel moeten werken? of moet er dan ook iets gedaan worden?
Want dan koop ik wel een andere als het moet...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Kan het eigenlijk uberhoud wel? bedoel, moeten er niet zoals normaal ipv scsi / ide drivers usbtoide drivers in de 'kernel' gebakken worden?

Zegt microsoft zelf uberhoud wel dat het kan?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus niet.
Ik hoop dat hier ook iemand zit die het wel weet :)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Icey schreef op 25 januari 2004 @ 19:22:
Kan het eigenlijk uberhoud wel? bedoel, moeten er niet zoals normaal ipv scsi / ide drivers usbtoide drivers in de 'kernel' gebakken worden?

Zegt microsoft zelf uberhoud wel dat het kan?
Uberhaubt ... |:(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

hmm mij is het per ongelijk gelukt op mijn sony laptop.. ik lette niet op welke hdd ik windows instaleerde dacht ja zit er toch maar 1 in maar hij kende dus de usb hdd is trouwens wel een zelfbouw kit met wd 120 gb 8 mb

/edit/

wat het wel zo is dat windows xp iets op de boot van de laptop schijf zet dus start die wel eerst op maar laat windows en die prut van de externe hdd en ik vond het nou niet echt sneller maar ook niet echt langzamer had het pas door eigenlijk toen ik tijdens het instaleren van office de externe schijf eruit trok

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 16:39 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je dit topic leest: [topic]694349[/topic] kom je al gauw tot de conclusie dat het waarschijnlijk niet echt kan, en dat het iig niet zomaar met de standaard Windows Setup werkt. Nou las ik in C't (ik meen nr. 2/2004, Duitse versie) dat het wel mogelijk is om een uitgeklede versie van XP vanaf CDROM te booten. Het juiste artikel kan ik zo 123 niet vinden, maar ik meen dat daar de Mediacenter editie van XP voor werd gebruikt.
Hoe dan ook, XP booten+draaien vanaf USB: lastig... :)

offtopic:
[quote]Uberhaubt ... [/quote]

Mizitras, als je wil mierenneuken, doe het dan in ieder geval goed...Überhaupt
http://dictionaries.travl...?query=%FCberhaupt&max=50

[ Voor 20% gewijzigd door koraks op 26-01-2004 10:18 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
krijg je nog wel onderin dat je op F6 moet drukken om drivers te installeren.
Windows heeft zelf wel drivers maar die zijn tijdens de installatie nog niet beschikbaar. probeer dus eens drivers te downloaden en op een floppy te zetten.

WinXP installatie ziet bij mij de RAID-controller ook wel. Maar als ik verder ga zonder drivers te installeren doet hij niets (en dat terwijl ik Win98 gewoon zonder drivers kan installeren en mee kan werken)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 15:17
Dank je voor je zééér nuttige inbreng in dit topic, jij bent dé man! _/-\o_

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je eigenlijk XP installeren op de externe disk ?
Is het niet voldoende om de interne disk te gebruiken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op 26 januari 2004 @ 11:59:
Waarom wil je eigenlijk XP installeren op de externe disk ?
Is het niet voldoende om de interne disk te gebruiken ?
Lees:
Ik heb sinds een paar maanden een externe harde schijf op mijn laptop aangesloten. In m'n laptop zit al een hd in waar XP staat geinstalleerd.
Maar ik zou graag nog een keer XP willen instaleren op mijn usb externe HD (omdat het sneller is).

Verwijderd

Je schrijft "USB2 PCI ding"

Heb je het over een PCMCIA/PCI kaart die je erbij hebt geplaatst? Of ondersteunt je laptop van nature al USB2? Mogelijk ligt het probleem bij het feit dat je BIOS geen legacy support heeft voor externe USB2 adapters.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een docking station met daarin een USB2 PCI kaart, en dat ondersteunt de bios niet (ervanaf booten etc etc). Maar tijdens windows installatie ziet ie dat kaartje wel, dus ik ga er van uit dat het goed is.

Ook heb ik dus de Externe HD op een nieuwe xp machine aangehangen met wel een fucntie vanuit het bios met USB boot (is ook een net nieuwe pc).
Ook geprobeerd, maar zelfde melding :(

Die f6 zou inderdaad wel een optie zijn, maar ik heb 2 cd's gekregen bij de maxtor hd, maar zonder de files die ik zou kunnen gebruiken bij F6.
Dus dat houdt ook op, omdat ik verder geen drivers kan vinden.

Mijn interne hd vind ik langzaam, hij is wel pittig, maar na enige data overdracht (newsgroupen download etc etc) blijft de hd ratelen.
Dus als er een oplossing is....
en anders maar een nieuwe computer/laptop. maar liever xp op een externe disk :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 17:58:
Die f6 zou inderdaad wel een optie zijn, maar ik heb 2 cd's gekregen bij de maxtor hd, maar zonder de files die ik zou kunnen gebruiken bij F6.
Dus dat houdt ook op, omdat ik verder geen drivers kan vinden.
Dude, je kan ook een beetje zelf zoeken. omdat toen de drive gereleased werd er nog geen drivers voor XP gemaakt waren zitten die niet op de CD, de standaard XP drivers werken daar prima voor in de plaats.

Maar onderhand hebben ze allang zelf drivers op hun site neergezet, die je zo had kunnen vinden: hierzo

niet installen maar openen met Winrar, extracten en alle bestanden die met ms beginnen heb je als het goed is niet nodig. Als hij erom vraagt die bestanden ook op de floppy zetten, maar anders heb je te weinig ruimte op de flop

[ Voor 19% gewijzigd door OnTracK op 31-01-2004 20:12 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx man, zal ik proberen.
Ik had die exe file wel, maar nog niet ge extract met winrar.
Ik hoop dat dit echt lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg zijn die files dus niet geschikt voor tijdens de installatie.
Dan zou ik een oemsetup.inf erbij moeten hebben of wat er op lijkt.
Dus ik denk dat dit niet zal gaan werken :(
Maar toch bedankt!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt ook niet zozeer de drivers voor de harddisk nodig, maar voor de controller waar ie aanhangt, dus je USB2 controller. Maar ik vrees dat dit gewoon niet gaat lukken...
Mijn interne hd vind ik langzaam, hij is wel pittig, maar na enige data overdracht (newsgroupen download etc etc) blijft de hd ratelen.
Klinkt eerlijkgezegd meer als een gevalletje van te weinig geheugen...is het niet veel zinniger om eens te gaan kijken of je wel voldoende geheugen hebt en het eventueel uit te breiden?

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet ik zeker doen. Ik kan wel een reepje van 256mb kopen, maar volgens sisoft zou ie dat niet aankunnen.
Er zit nu inderdaad maar 128MB in.

Ik heb een Compaq p3 500mhz Armade m700 laptop (niet geweldig, maar goed genoeg).
Ik heb al gezocht op google, maar natuurlijk kan ik weer niks vinden.
Pagina: 1