Ik ben opzoek naar een kleuren laserprinter. Nu heb ik van al aardig wat modellen voorbeeldjes bekeken maar elk model komt met zijn eigen proefafdruk wat vergelijken knap lastig maakt.
Ik denk dat de minolta 2350 een goede keus is met postscript 3, netwerkaansluiting en naar met zegt zeer goede afdrukken. Alleen hij is traag, max 4 pagina's per minuut.
Nu heeft HP net de HP colorlaserjet 3500n uitgebracht die een afdruksnelheid heeft tot 12 pagina's per minuut en ongetwijfeld een stukje stiller is. Naar men zegt een gelijke afdruk als de HP colorlaserjet 4600 en die is best goed.
Een nadeel van de HP 3500n is dat deze een GDI printer is en dus hoogstwaarschijnlijk voorlopig niet onder Linux werkend te krijgen is. Maar goed, als hij én sneller én stiller én mooier print dan de minolta kan ik daar wel overheen komen
Is er iemand die ervaring heeft met één of beide printers? ik zelf heb de minolta 2300 al wel gebruikt maar die vind ik soms wat tegenvallen en vooral erg traag.
Ps. beide printers zijn kwa aanschaf ongeveer gelijk dus dat is het punt niet. ook de verbruiksmaterialen liggen bij elkaar in de buurt al is de HP iets goedkoper per toner. Dit vind ik overigens niet echt interessant.
Ik ga afdrukken: Tekst, Briefpapier, flyers, foto's, afbeeldingen, dus ongeveer alles.
Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom