[XP pro] VPN bridge maken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb al redelijk wat faq's en howto's doorgelezen hier op GOT en daarbuiten, maar een vraag blijft onbeantwoord:

Is het mogelijk een VPN te bridgen met een andere VPN?

Dit situatieschets is als volgt:

Een maatje van mij heeft een VPN server draaien (xp prof) ik log daarop in.... no problemo. Zelf draai ik ook een VPN server (xp prof), waar ik met een andere pc uit mijn LAN op inlog (idem), ook no problemo. Nu word het wat lastiger.

Aangezien ik een router heb die alleen connecties aangaat in de 10.0... range zitten alle pc's in mijn lan in die range. Die maat van mij heeft een router die alleen connecties accepteerd uit de 192.168.... range dus daar zitten al zijn pc's in.

We proberen een tcp/ip gebaseerd LAN spel te spelen en dat loopt zonder problemen. Echter, ik wil ook met mijn tweede pc uit het LAN mee kunnen doen. Aangezien XP pro maar 1 vpn connectie aankan (en ik dus niet met die andere LAN pc op zijn vpn server kan inloggen) probeer ik dus de VPN van mijn pc naar die van mijn maat te bridgen met de VPN tussen mijn twee pc's.
Maar ik heb geen idee hoe dat moet... |:(

Als ik een ip-probing programma run op mijn tweede pc dan zie ik alleen de pc's in mijn LAN. Daarentegen; als ik dat zelfde proggie run op mijn "eerste" pc (die dus verbonden is met de pc van mijn maat) zie ik wel alle compu's zowel in mijn netwerk, als in het zijne :?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ehhh.... niemand een idee?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je moet gewoon connecten naar zijn externe (internet/wan) ip-adres. En hij moet dan in zijn router de poorten welke nodig zijn voor VPN forwarden naar het interne IP van zijn computer. Zelfde ook aan de andere kant natuurlijk.

Verdiep je even in port-forwarding en NAT-routers.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
bjck schreef op 26 januari 2004 @ 14:22:
Je moet gewoon connecten naar zijn externe (internet/wan) ip-adres. En hij moet dan in zijn router de poorten welke nodig zijn voor VPN forwarden naar het interne IP van zijn computer. Zelfde ook aan de andere kant natuurlijk.

Verdiep je even in port-forwarding en NAT-routers.
Ik kan je niet volgen hoor, connecten naar zijn externe ip adres????
Een vpn is toch gekoppeld aan zijn interne ip adres....

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 16:05

Donnie

AKA DonCorleone

Ik ben idd ook op zoek naar de oplossing van dit "bekende probleem" Volgens mij moet dit namelijk gewoon kunnen werken...toch???

[ Voor 13% gewijzigd door Donnie op 26-01-2004 14:38 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Weet dan echt niemand hier iets van, of maybe een proggie dat dit oplost 8)7 :?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows XP is gelimiteerd in VPN verbindingen. Je kan op XP aangeven welke adressen de VPN server uitdeelt :) Zie hierover mijn HOWTO : Inkomende VPN verbinding Misschien op een van de LAN's de pc's een dubbel ip geven ?

\/\/\/\/ heeft ook een goed punt over 2k3alleen is het wel een heel stuk duurder ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 27-01-2004 14:09 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20
ik denk dat je beter af bent met win2k3 ipv winxp. winxp is veels te gelimiteerd mbt vpn server instellingen. de verbinding die je nu maakt is alleen een verbinding tussen 2 pc's en niet tussen 2 netwerken. win2k3 kan dit wel wanneer hij als server draait.
tevens kan je op win2k3 ook gamen (geen enkel probleem gehad) en werken dezelfde drivers als voor winxp.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb win2003 geprobeerd maar de ondersteuning van mijn drivers is alles behalve optimaal... Nu d8 ik eraan om hem te installeren op mijn laptop en dan die als vpn server te laten draaien... Kan dit dan, of kan je dan het volledige netwerk niet zien, als client!?!?!?!? Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
voor XP : HOWTO : Inkomende VPN verbinding en HOWTO: Windows VPN verbinding maken :)
voor 2003 : [rml][ 2003]Howto: Setup VPN server[/rml]

en over het routeren tussen de subnetten : (Static) routing tutorial uit FAQ Network Troubleshooting.

Welke drivers worden er bijvoorbeeld niet ondersteund ? Gebruik je het als desktop ? Zie dan Windows 2003 server als desktop? :) XP drivers werken in de meeste gevallen maar lang niet altijd.

Wat ga je met de laptop doen ? Een tweede VPN server opzetten ?

M.a.w. kan je iets duidelijker zijn ? en iets preciezer uitleggen wat er allemaal precies niet lukt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1