DVD's branden met lage specs

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik ben van plan om een DVD brander aan te schaffen, maar ben enorm aan het twijfelen of mijn systeem dat wel trekt en of een DVD brander wel nut heeft.

Ik heb een pIII 450@500 (Katmai)
256 MB Ram
30GB HD 7200 rpm lokaal (80GB in de fileserver)
OS Windows 2000 professional

Kan ik met bovenstaande configuratie:

1) MP3's DVD"s maken die ik in m'n DVD speler kan afspelen.

2) Kan m'n HD de snelheid leveren om een DVD op 4 speed of eventueel zelfs op 8 speed te fikken.

3) Als ik een DVD koop kan ik dan een backup maken op mijn systeem? (ook als er eventueel features van de film moeten worden weggelaten)

Met andere woorden ik wil de bottlenecks en de do's and don'ts weten m.b.t. DVD's fikken op deze specs.

Als ik een DVD Brander kan gebruiken met de specs die ik heb, dan dnek ik aan een NEC ND-1300a of een ND-2500 (als 8x nut heeft)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoicks op 25-01-2004 17:59 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:19
volgens mij is jou pc snel genoeg hoor :p

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Ik denk dat jou systeem dat wel aan kan, alleen je hardeschijf is even wat trager denk ik als die van tegenwoordig dus zal eht rippen even wat langer duren. Ik zelf heb pas een NEC1300A gekocht en bevalt me goed. Er is niet/of haast nog niet 8x media om op te schrijven en je schrijft met 4x speed al ongeveer in 13-15minuten een dvd'tje exclusief rippen natuurlijk. B) Denk dat je het beste ook deze kan nemen, is nu best scherp geprijst >:)

• Hoicks
Devian schreef op 25 januari 2004 @ 18:03:
volgens mij is jou pc snel genoeg hoor :p
MJa. Snel genoeg om alleen te branden op 4x of 8x en is het een beetje te doen om dus DVD'S lokaal op te slaan en dan de extra's eruit te slopen en alleen de film op DVD te gooien?

MSSL? Kan ik dat rippen proberen zonder brander, zodat ik kan zien of het te doen is? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoicks op 25-01-2004 18:08 ]

Verwijderd

ja rippen kan zonder brander als je maar een dvd speler hebt

www.doom9.net staat een hoop

• Hoicks
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:11:
ja rippen kan zonder brander als je maar een dvd speler hebt

www.doom9.net staat een hoop
Dan gaan we dat even proberen :)

Verwijderd

Hoicks schreef op 25 januari 2004 @ 18:12:
[...]

Dan gaan we dat even proberen :)
gebruik zelf dvddecrypter er makkelijk om even een back-upje te maken >:)

• Devian
nja.. zolang je niks hoeft te comprimeren valt het allemaal wel te doen... dan is het vooral de snelheid van je hd en je dvdspeler... zodra je je cpu nodig hebt ga je wel op je bek.. maar je bent niet van plan om divx'jes te maken dus ik dnek dta het allemaal wel te doen is :)

• Hoicks
Devian schreef op 25 januari 2004 @ 18:24:
nja.. zolang je niks hoeft te comprimeren valt het allemaal wel te doen... dan is het vooral de snelheid van je hd en je dvdspeler... zodra je je cpu nodig hebt ga je wel op je bek.. maar je bent niet van plan om divx'jes te maken dus ik dnek dta het allemaal wel te doen is :)
Ik heb dus zojuist DVD Decrypter gedownload en ik zie dat ik daar al 7GB voor nodig moet hebben aan schijfruimte. Als ik dan een kopie voor eigen gebruik wil maken en een DVD+r is maximaal 4.7 (?) GB laat je dan files weg, of ga je dan de film comprimeren? (comprimeren wil ik dus niet vanwege mijn lage specs.)

Verwijderd

wie o wie kan mij helpen??

heb gisteren een nec-2500 brander gekocht en wil nu een aantal filmpjes gaan branden.:)

maar...............waar kan ik wat films vinden en wie kan mij een beetje helpen in deze voor mij nieuwe wereld.

check je mail :)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 26-01-2004 08:48 ]

• Devian
Hoicks schreef op 25 januari 2004 @ 18:27:
[...]

Ik heb dus zojuist DVD Decrypter gedownload en ik zie dat ik daar al 7GB voor nodig moet hebben aan schijfruimte. Als ik dan een kopie voor eigen gebruik wil maken en een DVD+r is maximaal 4.7 (?) GB laat je dan files weg, of ga je dan de film comprimeren? (comprimeren wil ik dus niet vanwege mijn lage specs.)
2dvd's branden
comprimeren
stukken weglaten (extra's/ extra audiosporen...etc)

make your choice :)

• Hoicks
Ik heb vannacht m'n Enemy of the state DVD met DVDShrink geecode in ongever anderhalf uur. Bestand zou nu op een DVD moeten passen. IK ga vanmiddag de brander maar bestellen denk ik.

Werken op de meeste standaard DVD Spelers DVD"s met een berg MP3's erop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:31:

heb gisteren een nec-2500 brander gekocht en wil nu een aantal filmpjes gaan branden.:)

maar...............waar kan ik wat films vinden en wie kan mij een beetje helpen in deze voor mij nieuwe wereld.
GOT is geen warez sharing forum, hier krijg je dus geen antwoord op.

Verwijderd

Hoicks schreef op 26 januari 2004 @ 08:13:
Ik heb vannacht m'n Enemy of the state DVD met DVDShrink geecode in ongever anderhalf uur. Bestand zou nu op een DVD moeten passen. IK ga vanmiddag de brander maar bestellen denk ik.

Werken op de meeste standaard DVD Spelers DVD"s met een berg MP3's erop?
Nee, op de standaard (mp3) spelers werken alleen CD-R(W)'s met MP3's erop.

Verwijderd

dvd's met mp3 werken niet in alle dvdspelers!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:16

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:31:

haha jij bent een lekkere tsss

[ontopic]

Dvdshrink doet altijd uurtje +/- erover bij mij sow nu moet ik alleen nog die nec1300a ergens in het zwart zien te krijgen goeie brander schijnt het te zijn :)

Verwijderd

juaNto schreef op 26 januari 2004 @ 08:44:
[...]

haha jij bent een lekkere tsss

[ontopic]

Dvdshrink doet altijd uurtje +/- erover bij mij sow nu moet ik alleen nog die nec1300a ergens in het zwart zien te krijgen goeie brander schijnt het te zijn :)
Ja, klopt het is een heerlijke brander, tot nu toe nog GEEN mislukte ;)
Zwart is wel te krijgen bij maxpert.nl weet ik uit me hoofd >:)

• Hoicks
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 08:29:
dvd's met mp3 werken niet in alle dvdspelers!
Ow fuck hier ben ik niet blij mee :P Heb net de NEC 1300a (Wit besteld bij Funprice). MIsschien dan maar de mp3's omzetten naar mpeg2?

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Hoicks schreef op 26 januari 2004 @ 13:40:
[...]

Ow fuck hier ben ik niet blij mee :P Heb net de NEC 1300a (Wit besteld bij Funprice). MIsschien dan maar de mp3's omzetten naar mpeg2?
De burner ondersteund het wel hoor :o Het is puur de afspeler van de Mp3 DVD, dus de standalone dvd spelers lusten niet allemaal een dvd of cd met Mp3 files erop.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms helpt een firmware-update van de standalone DVD-speler wel zodat je toch DVD's met mp3 kunt afspelen.

Senile! Senile Oekaki

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb een stand-alone DVD-speler (Pioneer 656A) en ik heb van alles geprobeerd, maar DVD met mp3, ho maar.
Bovendien kan deze speler maar 250 tracks aan, en op een DVD staan er gauw 1000+.

Houdoe

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik heb zelf een P2 400 staan, met een cd-brander (32x branden) maar die trekt het niet om op 32x te branden :(. OS : XP, 256 MB, en 40 gig d740x hd.
En dat is met 4,8 MB/sec, ik krijg constant buffer-underuns :+. Maar misschien is je p3 wel weer wat krachtiger :).

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:17

Nitai

Live the life you love.

m'n broertje heeft ook een P2 350, met 1 gig intern geheugen en een 80 gig schijf. Hij brandt z'n cdtje moeiteloos op 48x :) (tis een Liteon), nooit buffer underruns :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

1) dit is mogelijk, heel makkelijk trouwens, ik gebruik nero6...
2) je harde schijf kan altijd wel veel meer leveren dan 4,5mb/s ;) en das de snelheid van dvd branden@4x
3) ja je kan altijd een back up op je systeem maken, sterker nog dit moet...
ik zou als ik jou was de Pioner A06 of A07 :+ kopen.. Deze wordt meer ondersteund door standalone dvdspelers.. als het even kan zou ik wat meer harde schijf ruimte regelen, en cker een aparte partitie van minimaal 10gb...

Verwijderd

Termi schreef op 26 januari 2004 @ 15:24:
Ik heb zelf een P2 400 staan, met een cd-brander (32x branden) maar die trekt het niet om op 32x te branden :(. OS : XP, 256 MB, en 40 gig d740x hd.
En dat is met 4,8 MB/sec, ik krijg constant buffer-underuns :+. Maar misschien is je p3 wel weer wat krachtiger :).
En staat de DMA wel aan :? De HDD zou het moeten kunnen trekken, zolang DMA maar aanstaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 18:59 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Witte schreef op 26 januari 2004 @ 15:06:
Ik heb een stand-alone DVD-speler (Pioneer 656A) en ik heb van alles geprobeerd, maar DVD met mp3, ho maar.
Bovendien kan deze speler maar 250 tracks aan, en op een DVD staan er gauw 1000+.
Of je zet "maar" 250 tracks op een dvd.... Da's toch een heleboel! :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Pagina: 1