Spintel kaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Topicstarter
Yo Allemaal,

Ik ben nieuwgierig of er hier ooit iemand zo'n Spintel-kaart gehad heeft die volgens de reclames in de PC-bladen je PC een flinke boost zouden geven.

Ik was altijd nieuwsgieren naar hoe dat die kaart nu in hemelsnaam je performance zou moeten boosten... En heeft er ooit iemand zo'n kaart gebruikt??

Ik zie ze tegenwoordig niet meer dus die zijn failliet gegaan ofzo >:)

Dus hoe werkte die kaart en geeft ie echt een boost (groot of klein)??

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Die kaart is een soort dongle, welke de drivers het werk laat doen. Van die drivers zijn verschillende versies.

Volgens de makers zouden zelfs de allernieuwste systemen een flinke boost krijgen, maar een DUIDELIJKE vergelijking heb ik nooit gezien.
Bovendien hebben de allernieuwste systemen geen ISA slot meer. (Spintel = ISA)

Zelf heb ik zo'n ding nooit gehad, investeer liever in geheugen oid.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb er wel eens een review van gelezen in een computerblad. Daar bleek uit dat het wel degelijk werkt, maar het zal ondertussen wellicht al helemaal zijn ingehaald door functies die hardware/drivers standaard al hebben?

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Mmh, hoe moet ik dat precies zien? Als het dongle is dat lijkt het me een beveiliging, maar van beveiliging wordt het natuurlijk niet sneller lijkt me...

edit:
letter vergeten

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
DIe Spintel kaart is de grootste oplichterij die ik ooit heb gezien. Wij hebben op het werk ook drie van die bagger kaarten voor de gein gekocht, maar het werkt voor geen meter |:( !

Koop liever wat geheugen er bij.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij helpt het ook niet spectaculair hoor, wel ens gelezen in compu bladen, er kwam vaak zoiets uit van wat hierboven gezegd word, koop gewoon meer geheugen.

Maar ik koop een nieuwe pc >:)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ik was echt niet van plan er een te kopen (mochten die dingen ooit nog ergens te koop zijn) maar ik wil weten hoe het *exact* werkt! (en OF het gewerkt heeft in bv je eigen machine)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Het is een puur software matige oplossing. Zoals gezegd werkt de kaart als dongle: hij doet totaal niets voor je hardware. De driver verbeteringen zijn ook een lachtertje. Zo zit er een "geoptimaliseerde" GDI driver in, die bijvoorbeeld sneller vlakken kan wissen.

Voor al deze tructjes geldt dat ze ook door de "normale" driver leverancier geimplementeerd kunnen worden en inmiddels waarschijnlijk zijn.

Die Spintel kaart is gewoon volksverlakkerij.

Verwijderd

Als het echt werkte zat het nu in de nieuwste plankjes. Volgens mij hadden die gasten een hele doos isa kaartjes over en moesten wat verzinnen om die kwijt te raken.

Spuit hem rood en plak er iets pakkends op, want als met drivers alleen al snelheidswinst te behalen valt zou de computersector een heel andere wending kunnen nemen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik heb er wel eens een review van gelezen in een computerblad. Daar bleek uit dat het wel degelijk werkt, maar het zal ondertussen wellicht al helemaal zijn ingehaald door functies die hardware/drivers standaard al hebben?
Laat me raden: Computer Totaal en Eric van Ballegoijen? Volgens mij kreeg die gast een behoorlijke kick-back van Spintel voor die review.... :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Spintel zit met zijn ISA interface heel dichtbij de BIOS. Volgens de verhalen zou deze kaart de de signalen rondom die bus structureren en verbeteren waardoor de communicatie op die bus sneller verloopt. Probleem is dat nu de BIOS direct in een stuk RAM gekopieerd wordt en van daaruit wekt.
Op oudere systemen schijnt het echt een boost te geven maar ik vrees ook dat de huidige systemen waarbij de hele structuur anders is dan de oude P-1 bordjes het ver achterhaald is,
Pagina: 1