Toon posts:

AMD is het snelst en het goedkoopst een heeft goede uitbreidings mogelijkhe

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
AMD is het snelst en het goedkoopst een heeft goede uitbreidings mogelijkheden

Waarom zou je intel kopen?

Verwijderd

Topicstarter
BTW
moet morgen kiezen wat ik neem

• Raymond v/d H
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-01 16:54
Stabiliteit? Betere moederborden?

Verwijderd

Topicstarter
betere moederborden?
i820 chipset?
die is kut
i810 chipset?
idem
BX ?
verouderd
via?
ook kut
kan je beter een msi moederbord voor Athlon

Verwijderd

Ik heb hier een Athlon staan, en dat ding is zo stabiel als een huis nu (had wel wat last met DIMMetjes, maarja, ken gebeuren). Ik zou inderdaad voor een AMD gaan, razendsnel en best betaalbaar. :)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik zou voor de intel gaan in die poll gister kozen de meesten voor de Athlon maar Intel moet ook blijven dus.......
btw ik heb zelf Asus k7m athlon 500@750

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
AMD het snelst en het goedkoopst. Dat klopt wel, maar de uitbreidingsmogelijkheden zijn precies even groot als bij Intel. Dat ligt zoals je zelf ook wel weet gewoon aan je mobo. Dus daar zou ik je keuze niet op baseren. Ik zou kijken naar de rest van je hardware (die je gaat kopen of die je al hebt) en kijken of er problemen te verwachten zijn met AMD. Zo ja, veel problemen, kies dan Intel, zo nee, kies AMD.

By the way, AMD heeft geen MPS en Intel wel :), maar dat is weer afhankelijk van welke doeleinden je pc heeft.

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

Ik zou ook voor een AMD gaan, ik heb zelf sinds augustus een AMD-k2 450 3dNow (ofzo) en die draait lekker stabiel, en is snel ook..

Maar wat zeker een rol speelde bij mij was dat hij relatief gezien goedkoop was :)

-------------
Prutser
http://prutsers.cjb.net
[url]http://spediafake.cjb.net[/url[

42

Verwijderd

$$$$

Heb net een tweede Celly 500A op m'n BP6 gestoken, en daar mag je met je Athlonnetje van zoveel $$$ meer dan wel even naast komen staan .. OK, voor games ed kan ie wel weer niet meer mee met de nieuwe generatie Athlons, maar daar komt wel bij kijken dat IK wel op vakantie kan dit jaar ... en de nieuwe Athlon 750-eigenaars met hun tentje op de heide kunnen gaan staan ... kwestie van kassa, kassa !!

-- De sublieme performantie onder Win2K en Suse 6.3 moet niet vermeld worden hoop ik ??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Nou, ik zou voor de AMD gaan. Afgezien dat ie wat goedkoper is, is hij gewoon een stuk sneller qua fpu vergeleken met een Pentium, en daar draait het allemaal om. Bovendien is Intel een super sneaky bedrijf dat AMD eruit probeert te drukken op niet zo fraaie wijze

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
BX ?
verouderd
ach, vink ook wel weer meevallen

Verwijderd

Ben het met Blacklotus eens. De celeron is gewoon de processor voor mensen met een krap budget (studenten). Ik had voor fl 360,- twee celly's 433 die nu op 520 lopen.
Daarvoor had ik een k6-2 350 en dat ding was niet vooruit te branden, vooral spellen draaiden k#t.
En BX mobo's zijn lekker stabiel, maar je hebt wel gelijk over die 810/820. Trouwens, zijn die Athlon borden nu allemaal zo goed??? ;)

Verwijderd

De pIII is wel beter met office applicaties e.d. De athlon is vanwege zijn SIMD instructieset sneller met spelletjes. En vanwege een ander soort bus (EV6) verstuurd hij zowel op de opgaande als neergaande klokflank info. 100 mhz is dus eigenlijk 200 mhz. Het grote nadeel is dat er nog geen echte goede chipset voor is. De nwe van via heeft wel meerdere mogelijkheden dan degene die amd heeft gemaakt, maar echt veel lovende woorden heb ik er nog niet over gehoord. Ik wil zelf ook een athlon, maar het is het moederborden gemier wat mij bijna overslag laat gaan richting de dual cellie met het abit bp6 bordje. Als ik jou was zou ik nog effe wachten met de athlon, of nu de asus k7m kopen ...
Het blijft een afweging.

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Helemaal mee eens Joopie :)
Ik zelf heb net een ASUS K7M + Athlon 500 bestelt..
De Athlon is gewoon t snelst zonder gelul..
K, er zijn nog een paar probleempjes met de moederborden maar daar komen ook wel BIOS'en drivers voor.. :)
Dus ik denk da t allemaal goed es en da iedreen de Athlon moe kopen..

Mzzl
MindZ

Verwijderd

Topicstarter
welk moederbord raden jullie aan?
Asus K7M of een MSI?
volgens de ComputerTotaal is die asus onstabiel. Zijn die problemen niet al verholpen bij asus?
MSI heb ik goeie dingen over gehoord

Verwijderd

1) Athlon heeft geen SIMD (je lult slap,deviant)
2) Nooit computer Totaal lezen, of bv PC prive

K7M van mij liep direct zonder problemen. Asus is al jaren De mobo fabrikant, waarom voor een ander gaan(behalve voor de prijs).
Je kan er het uiterste uit je chipset mee halen, bij mij 108 Mhz, en voltage is ook te regelen.
Pagina: 1