Toon posts:

Pas gemodde pc slaat af...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

kheb dus net al me LEDs van muis, keyboard, DVD-Rom, FDD, HHD en Power verwisseld door blauwe (behalve HDD busy, die is rood). Maar goed, ik dus na elk vervangen LEDje testen en alles werkte nog nadat ik de FDD en DVD LEDs vervangen had.

Toen heb ik de HDD en Power LED vervangen (zaten op hetzelfde printplaatje) en ik zette dus me pc aan. Alles deed het ff, totdat ik 5 minuten later ging kijken -> PC uit! Dus ik alle gesoldeerde verbindingen gecheckt en alles ok.

Dus ik weer booten, maar toen kapte ie er na 5 seconden al weer mee! Ik laat de voeding erin zitten waardoor me pc na elke 30 seconden aanslaat, maar na 5 seconden er weer mee kapt! Waar ligt t aan?

Pleazzz help, want tis best wel een dure machine en in 5 seconden richt je niet egt veel uit met zo'n ding :(

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

w0w

Krijg je wel beeld in die 5 seconde?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat wel.
Ook is het zo dat als hij langer uitgeweest is, hij het ook langer volhoudt.
Maar goed, nog steeds hooguit 30 seconden, gewoon bagger dus!
Pleaazzz help!

Verwijderd

haal eens al je extra leds los van je pc. Misschien dat je ergens een kortsluiting hebt gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:40:

kheb dus net al me LEDs van muis, keyboard, DVD-Rom, FDD, HHD en Power verwisseld door blauwe (behalve HDD busy, die is rood).
Toevallig iets beschadigd waardoor er telkens kortsluiting wordt gemaakt over de reset knop?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er ergens sluiting gemaakt word...
Ik heb alles al gedubbelcheckt en geloof dat er nix mis met de soldeerpunten/leds is.

Ook wil ik nog even opmerken dat me pc nu alleen nog maar aangaat als ik de kabel die van me moederbord naar het printplaatje met het powerknopje en de HDD en Power LEDs unplug en er dan weer inplug -> WTF?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:32:
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er ergens sluiting gemaakt word...
Ik heb alles al gedubbelcheckt en geloof dat er nix mis met de soldeerpunten/leds is.

Ook wil ik nog even opmerken dat me pc nu alleen nog maar aangaat als ik de kabel die van me moederbord naar het printplaatje met het powerknopje en de HDD en Power LEDs unplug en er dan weer inplug -> WTF?
Kortom: kortsluiting. :z

Start je PC es met een schroeven draaier en haal dat reset/ powerknop printje kabel es los :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Me pc starten met schroevendraaier?
Hier is een n00b in electronics aant werk, dus ff nader uitleg zou handig zijn :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, kheb me pc dus aangekregen door ff snel contact te laten maken met het eerder genoemde mobo2printplaatje kabeltje. Nu staat me pc dus aan en gaat niet meer uit! Betekent dit dat het in het kleine circuitje zit met de 2 LEDs en de powerknop? Kan het misschien zo zijn dat de LEDs te veel stroom trekken?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
een ledje zal cker niet teveel watt trekken :p tenzijn jij ledjes hebt ter grote van een gloeilamp ofzo :D

Probeer je ledjes van je HDD en Power eraf te halen en je pc weer aan te zetten.

Is er ook niet met tin gemorst op de print?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:40:
Me pc starten met schroevendraaier?
Hier is een n00b in electronics aant werk, dus ff nader uitleg zou handig zijn :D
hij bedoelt dat je met een schroevendraaier je pc start, dus je drukt een schroevendraaier op die 2 puntjes waar normaal het kabeltje van je powerknop op zit en als het goed is start je pc dan

Verwijderd

Topicstarter
Keej, zal ff dat printplaatje checke, moet lukken! Ik zal t resultaat morgen ofzo nog wel ff posten! Thanx allemaal voor de hulp!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

w0w

Ook is het zo dat als hij langer uitgeweest is, hij het ook langer volhoudt.
Maar goed, nog steeds hooguit 30 seconden, gewoon bagger dus!
Pleaazzz help!
Hierbij denk ik toch niet aan kortsluiting eerlijk gezegd, of het moet een condensator zijn die een bepaalde tijd nodig heeft om te ontladen, en daarna weer 30 seconde mee gaat, maar dat is niet waarschijnlijik.
Ik denk dat het eerder een warmte probleem is ofso :? Heb je toevallig de fan kabel eruit getrokken van je cpukoeler ofso? Of heb je die koeler eraf gehaald?

Verwijderd

als je de aan/uit knop langer als 4 seconden indegrukt houdt dan schakelt de voeding weer uit, en dat is dus bij jouw het geval .
de aan/uit knop maakt sluiting of blijft hangen.
Pagina: 1