Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WC]Klemmetjes verdwenen, creatieve oplossing werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik heb van een vriend een watercooling setje van Poseidon overgenomen. T had een tijdje goed gedraaid tot ik vergat koelpasta op dat ding te doen. Dus ik mn Watercooling er af. Klemmetjes ergens neergelegd en ik dacht, ik doe dat allemaal morgen wel. Kom ik van school, klemmetjes liggen nergens en ma heeft opgeruimd :z ... Naja... ik dus zoeken. Niks gevonden. Bij die vriend langs gegaan, met plexi en m5 bouten en moeren een "koelblokjes klemmer" proberen te maken, maar toen we na 2 uur klaar waren, kwamen we er achter dat met plexi de afmetingen niet zouden kloppen.

Nu dacht ik aan iets van een ouwe PI klem te slopen en een beetje buigen, maar ik denk niet echt dat dat gaat passen en/of ik mn cpu kapot druk. Heeft er iemand een (liefst goedkope) oplossing? Ik hoor het graag ;)

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Laat even een aantal foto's zien anders, dan kunnen we wat beter brainstormen, het is een beetje moeilijk voor te stellen.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:25

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

je kan proberen zo een klemmetje van een thermaltake aquarius 2 op de kop te tikken, er zitten altijd 2 klemmetjes in zo een set, en die klem kan je in de hoogte verstellen, het is een goede oplossing maar niet de perfecte...

De Nederbelg !

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

een heel lief mailtje sturen naar de fabrikant wil ook nog wel eens werken.

blup

Verwijderd

Deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/poseidon-watercooling-cpu-mounting-system.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 18:15 ]

• danslo
Precies! :D

Als die los te verkijgen zijn.. Zal wel niet..

En die klemmetjes van een thermaltake aquarius 2... Als het ook maar zou werken zou het goed zijn.. Maar ik zou niet weten waar ik die dingen los kan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door danslo op 25-01-2004 18:09 ]

Verwijderd

uhm taairipjes?

• danslo
Sja, hoe verwacht jij dat ding er om heen? Als dat blok niet strak genoeg tegen mn proc aanzit dan geleid het niet echt goed..

Verwijderd

Je hebt het over meervoud: klemmetjes, maar ik zie maar 1 grote CPU socket klem - en 2 kleine slang klemmetjes. Je bedoelt toch die CPU klem?

Stuur anders een (engelstalig) mailtje naar: james@3rsystem.co.kr / scott@3rsystem.co.kr / anthony@3rsystem.co.kr met de vraag of hun ook losse klemmen hebben.

Heb je wel 4 mounting holes rond je CPU socket op je moederbord?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 18:17 ]

• danslo
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:15:
Je hebt het over meervoud: klemmetjes, maar ik zie maar 1 grote CPU socket klem - en 2 kleine slang klemmetjes. Je bedoelt toch die CPU klem?

Stuur anders een (engelstalig) mailtje naar: james@3rsystem.co.kr / scott@3rsystem.co.kr / anthony@3rsystem.co.kr met de vraag of hun ook losse klemmen hebben.

Heb je wel 4 mounting holes rond je CPU socket op je moederbord?
Ik heb het over het meervoud, omdat jellabie het over zo'n thermaltake ding had waar er 2 dingen bij zaten ;)

Ik zal even een mailtje sturen...

die mounting holes heb ik ook.. maar het lukte met het plexi toch niet om het goed op maat te krijgen etc.

BTW hoe zeg je klemmen in het engels? :|

[ Voor 13% gewijzigd door danslo op 25-01-2004 18:20 ]

Verwijderd

Ga gewoon, de je plaatselijke doe het zelf zaak, en haal wat slangen klemmen. die zijn in alle grootes te krijgen, en kosten niet veel.

text van mij bullshit
Sorry niet goed gelezen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 19:31 ]

• danslo
Slangen klemmen? We hebben het over de klemmen die mn blok tegen mn cpu aandrukt.. :P als je beter alle posts ipv alleen die van mij had gelezen had je dat misschien geweten ;)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Ik ben dus die vriend waar hij is geweest vandaag ;) .

Het probleem met de gaten rond de socket is dat het blok zelf daar (gedeeltelijk) overheenhangt en je ze dus niet kunt gebruiken om het zooitje vast te zetten. Tamelijk stom opzich dat we dat niet eerst bekeken hadden, maar niemand had zin om zijn (rijdelijke) luchtkoelert eraf te slopen :D .

De enige oplossing is dus echt een klem maken/kopen, waarbij de nadruk toch wel erg ligt op de prijs, want om nou op zo'n waterkoelingssetje dik te gaan betalen voor een klemmetje ...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

cls schreef op 25 januari 2004 @ 18:18:
BTW hoe zeg je klemmen in het engels? :|
Dat is een "clamp" :) En een klem voor op je socket is een socket clamp, en een klem voor op je socket A is een socket A clamp, enzovoorts. Succes!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• danslo
Ik heb m'n bericht verzonden.. Als het nog even zou kunnen zou ik graag een oplossing hebben waarmee ik in nederland zou kunnen bestellen. IVM betaling etc. Ik heb geen CC...

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 20:13

• danslo
Zoals misschien al eerder gezegd, ik weet niet of dat qua verhouding gaat passen :'(

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Ik heb eens even zitten kijken, is dit niets:
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/www.innovatek.de/data/media/762/500531.jpg
Water Cooler CPU Klem innovaFlatFlow (Sock A)
€ 11,90

te koop bij http://www.perfect-systems.nl/

Moet je wel even die klem vergelijken met je blokje, of hij té laag is, want die innovatek flatflow dingen zijn écht laag.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Syzzer schreef op 25 januari 2004 @ 19:50:
Ik heb eens even zitten kijken, is dit niets:
[afbeelding]
Water Cooler CPU Klem innovaFlatFlow (Sock A)
€ 11,90

te koop bij http://www.perfect-systems.nl/

Moet je wel even die klem vergelijken met je blokje, of hij té laag is, want die innovatek flatflow dingen zijn écht laag.
Pfff E11.90 voor een klemmetje! :o
Doe niet moeilijk en sloop het klemmetje van een oude Socket A koeler eraf, vervorm/leg wat plaatjes onder de klem om het passend te maken en klaar ben je voor 0 eur. Als je het bij een computershop aardig vraagt hebben ze mabey wel een oude Socket A sink/klem voor je. (worked for me)
Be creative! :p

[ Voor 3% gewijzigd door Silentpuma op 26-01-2004 08:55 ]

Use the Search Luke...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/staffaS3.jpg

je kan het heel makkelijk zelf maken als je teminste het materiaal ter beschikking hebt. je zorgt dat 2 dunne alu latjes hebt en een dikkere alu plaat. daarna is het een kwestie van draadtappen in de grote en in de dunnere aan de zijkant een gat boren..
vrij simpel dus..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1