Toon posts:

Sweex Wireless router probleem!*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ondervind problemen met mijn Sweex Wireless Broadband router.
De volgende opstelling heb ik:

Kabelfoon Kabelinternet
|
Sweex Wireless Router
|
|------Windows 98se (via straightkabel met netwerkkaart)
|
|------Windows XP (via Sweex Wireless USB adapter)

Automatisch IP-adres verkrijgen staat aan. Mijn router heeft IP adres: 192.168.2.1.

Het grote probleem zit hem in de windows XP computer met de Wireless adapter. De win98se computer geeft verder geen problemen: printserver doet het goed, internet doet het goed, het maakt niet uit of ik automatisch IP verkrijgen of zelf een IP en DNS en gateway invul: deze pc veroorzaakt geen problemen. Ook kan ik vanuit deze computer het IP 192.168.2.1 invoeren in de webbrowser en vervolgens mijn router config bewerken.

Maar dan de winXP computer. Het eerste probleem is al dat mijn buren ook een wireless verbinding hebben. Als ik (met het bijbehorende programma, of met het windows programma) die verbinding aanklik kan ik gewoon internetten. De signaalsterkte is dan laag. Dit is vreemd, want als ik de verbinding van mijn router aanklik, met zeer hoge signaalsterkte, kan ik niks. Niet internetten, niet printen via de printserver, niet eens pingen naar 192.168.2.1.

Ik heb heel veel FAQ's gelezen, firmware geupdate, het programma WinSockXPfix uitgevoerd, handmatig IP invoeren: niets heeft geholpen. Oja, hij heeft het 2 keer héél eventjes gedaan, vervolgens gooide die em eruit: software matig probleem dus (???).

Als ik de winXP pc verbind met een UTP kabel doet alles het gewoon. Alleen wil ik het juist die pc wireless (anders moet ik 18 meter UTP door het huis aanleggen :) ).

Het klinkt heel ingewikkeld, ik begrijp er zelf ook niets van. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Verwijderd

We houden niet zo van aandachttrekkers als "Help" en meerdere uitroeptekens. Gelieve hier in het vervolg op te letten :)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is al opgelost!!!!! post kan worden verwijderd!!!!!

Verwijderd

en hoe is het probleem dan opgelost. Ik heb nl ook net zo'n Sweex gekocht !!!!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
als ik dit zo lees, heeft hij zich op het verkeerde Wireless netwerk aangemeld

https://d4armory.io/Player/803500

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad DarkY. Dit was namelijk het probleem, want er waren twee draadloze verbindingen beschikbaar. De andere waarschijnlijk van de buurman. Het vreemde was dat het wél mogelijk was te internetten op de connectie van mijn buurman, maar niet op de connectie van mijn eigen router. Op een gegeven moment deed ie het gewoon. Waarschijnlijk ook omdat ik het programma winsockxpfix.exe heb uitgevoerd. Misschien is dat de oplossing?
Pagina: 1