Voordeel BURNproof bij SCSI?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 19:49
Ik ben me aan het orienteren voor een andere brander, het wordt een Plexwriter SCSI. Dacht eerst dat de 12x10x32s de mijne was, maar heb nog eens gekeken en zie ook een 12x4x32s. Die eerste heeft burnproof, maar vervalt dat niet een beetje met SCSI? (heb nu een IDE en nog nooit een buffer underrun gehad). Rewriten doe ik niet aan dus daar let ik niet op, en kwa prijs scheelt het 100 piek toch een leuk bedrag.
En het wordt 1 van deze 2 (dus komt niet met de IDE plex of een ander merk, die wil ik dus niet)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

hmmm ik heb dan een ide brander met brunproof en zou echt niet meer zonder willen eigenlijk. Gewoon relaxed met 1op1 als hij dan ff moeite heeft met een stukkie op de cd dan wacht ie gewoon ff.

Trouwens 10x cdrw is ook wel handig, ook al zijn die hs-cdrw dingen wel duur (11 gulden)

/edit grr typo

• Speedy
Ik heb 3 CD-RW's liggen, nog netjes in plastic, gebruik ze echt nooit, dus dat valt weg. Bij IDE is BURNproof idd wel handig, maar dacht dat juist met SCSI dat voordeel wel wegviel.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

nee dat zeg ik. je kan toch gewoon een klote stuk hebben op een cd dan maakt het echt geen kont uit of je ide of scsi hebt. De buffer wordt dan even hard leeg gesucked.

en misschien gebruik je geen cdrw omdat je het nu met 2x moet doen....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als jouw CD-ROM speler even een stukje van een cd niet kan lezen (tijdens een 1:1 kopie) dan is burnproof ook bij SCSI erg handig. En verder kun je dan gewoon programma's starten zonder helemaal in spanning te zitten of je buffer het volhoudt.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:46
het hangt er denk ik een beetje vanaf wat je er mee wilt doen en wat voor een CD-Rom je hebt,

ik heb de 12x4x32 scsi en een plextor 32x (ook scsi dus). Ik heb met mijn CD-ROM eigenlijk nooit dat ie een stukkie niet kan lezen. Moet er wel bijzeggen dat ik eigenlijk altijd CloneCD gebruik, en die maakt een image file, dus sowieso geen last.

Als je op 12 speed 1:1 wilt kopieren is het misschien wel handig om BurnProof te hebben, aan de andere kant kan je je weer afvragen of als je CD-ROM het niet trekt op 12 speed, en je burner dus steeds moet wachten, het branden op een lagere snelheid waar het >wel< goed gaat niet gewoon beter / sneller is

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Speedy
Allereerst bedankt voor de reacties zover

even ter info er tussen:

-CDrom = Ultraplex40max
-brand altijd via HDD
-CD-RW heeft voor mij geen nut, dat ik ze nou op maar 2x kan branden heeft er niets mee te maken

Merijn, jij hebt er zo 1, verder helemaal tevreden mee?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Is in principe niet zo nodig..
Het is natuurlijk wel supersafe... :)

Verwijderd

Tuurlijk heeft dat zin. Ja of het nou IDE of SCSI is maakt echt niet zo veel meer uit tegenwoordig. Ik heb de 12/10/32S en heb meerdere keren bij 1on1 mijn lampje uit zien gaan en daarna weer aan....BURNproof rulez...

Het heeft zin...IDE of SCSI maakt niet uit...

• chem
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

ik heb een 12x4x32x van plextor, aan een scsi-2 interface

en sorry hoor, maar dat burnproof heb ik nog NOOIT nodig gehad. Alsof je niet ff 6,1 minuut zonder 100% cpu tijd kan ofzo. De cd is klaar voor je het weet...

en ik heb nog nooit buffer underruns gehad, zelfs niet met andere app's draaiend en hd activiteit

als je geen 10x rw nodig hebt (ik gebruik rw ook niet) zou ik voor de goedkopere 12x4x32x gaan...

edit:
en a 1,65 per cd zal het me helemaal neit boeien :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Speedy
Nee nooit Buffer Underrun (ja 1 keer toen ik een game erbij starte :)), zit te internetten en te icq-en en op 4x branden.
Denk dat ik idd voor de 12x4x32 ga.
Iemand nog meer gebruikers ervaring?

Flickr | Lego collectie

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gewoon die IDE burnproof kopen, dan hoef je geen onnodige geld te spenderen aan SCSI.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MerijnB
  • Laatst online: 00:46
Ja hoor, ik ben super tevreden :)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Speedy
Op woensdag 13 december 2000 15:25 schreef FrankGuthrie het volgende:
Gewoon die IDE burnproof kopen, dan hoef je geen onnodige geld te spenderen aan SCSI.
Hallo! Lezen is een vak appart schijnbaar ... ik wil die IDE niet (niet omdat ie niet goed is, integendeel, maar ik wil em gewoon niet)

Verder no offence ofzo, maar lees ff

morgen gaat waarschijnlijk de 12x4x32s in de bestelling, bedankt voor de reacties zover!

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1