Irritante piep

Pagina: 1
Acties:

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30
Hallo iedereen,

Ik heb telkens een zeer irritantie piep (ongeveer 13 kHz) over mijn speakers als ik mijn computer aanzet. Ik heb zelf een professionele geluidsinstallatie, maar daar ligt het niet aan. Ik heb wel een onboard geluidskaart (ik was al van plan om een andere geluidskaart te kopen).

Ik heb al mijn koptelefoon erin gestoken....maar dan heb ik nog steeds die piep

Als ik mijn monitor (Iiyama ProLite E431S) uitzet d.m.v. het "power" knopje dan is de irritante piep over .

Weet iemand de oplossing ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...ik word echt helemaal gek ervan!

Verwijderd

een kooitje van Faraday bouwen rond je monitor :)

Hm, het kan dus zowel je monitor zelf, als de power cable naar je monitor zijn. Eventueel zelfs een slecht contact in je videocable naar je pc. Je kan zo'n afscherming over je monitor hangen tegen storingen, maar ik weet niet of dat voldoende kan zijn. Je kan missch de refresh rate van je monitor ns wijzigen om te kijken of 't aan de monitor zelf ligt. (das dan nog wel geen echt uitsluitsel, i know)

Verwijderd

Veranderd de storingsfrequentie als je van refreshrate of resolutie veranderd?

Verwijderd

hmm interessant. ik heb hetzelfde probleem, ook een Iiyama. en het is zeker weten de monitor. ik zet hem aan en hij begint zeer irri te piepen. dit duurt wel 5 minuten voordat het weer stil wordt. zal wel tijd worden voor een nieuwe :/

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dat krijg je met die nieuwe CRT schermen, die dingen moeten kunnen concurreren met TFT's en worden dus goedkoop gemaakt, met onvoldoende afscherming. Ik heb zelf een Dell 17" high end scherm van een jaar of 7-8 oud, hier zit nog een massieve rolkooi (;)) van geperforeerd plaatstaal (perforatie alleen boven en onder voor ventilatie).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"