Toon posts:

Ip Ban?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een vraagje, ik heb een forum site, nou kan ik mensen makkelijk een Ip Ban geven, dat heb ik met een zwaar irritante flooder ook gedaan..Maar ik heb het vermoeden dat hij nog steeds op mijn board zit te klooien. Is er een manier waarop hij toch nog met z'n verbinding m'n forum op kan??
Bestaat er iets als Fake, virtual -ip ofzo??

Modbreak:
De url van je forum doet er niet toe... ik heb 'm weggehaald omdat het als 'reclame' kan worden gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door Korakal op 25-01-2004 19:24 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

misschien dat'ie via een proxy gaat?

Ey!! Macarena \o/

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ooit van dynamische ip's gehoord?

Verwijderd

ja gewoon IP wisselen en je kunt weer flooden, een probleem dus. Schrijf gewoon zijn IP op, bel je internet provider op (of zijn/haar provider -> weet nie hoe je daarachter kunt komen maar er zijn er genoeg die dat wel weten.) En laat die lui van hun internet afgekickt worden?

Verwijderd

Je kan een paar dingen doen, ten eerste kan je gewoon zijn hele subnet bannen, dus 1.2.3.x, grote kans dat als het een dynamisch ip is alleen het laatste getal wisselt, en als je hem echt weg wil kan je gewoon 1.2.*.* bannen, maar grote kans dat niemand met die ISP dan meer op je forum kan. Je kan op http://www.ripe.net/db/whois/whois.html een "whois" doen op een ip adres, dan zie je welke isp hij/zij/het heeft en er staat ook een emailadres voor abuse meldingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 16:38 ]

Verwijderd

i.d.d. ik denk dat hij gebruik maakt van een anonieme proxy server om z'n IP te maskeren.

Wat kun je hieraan doen? volgens mij vrij weining, behalve alle IP adressen uit het buitenland (waar veel van die servers zitten) blokken.

Laatste optie is natuurlijk zijn provider bellen, maar dat lijkt me wel erg radicaal (als je wilt weten wat z'n provider is kun je NeoTrace gebruiken, ff googlen om een shareware te vinden)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52

Meneer aard

Porsche rulez!

gewoon abuse@provider.nl doen en z`n ip daar in zetten. Werkt ook.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 16:39:
i.d.d. ik denk dat hij gebruik maakt van een anonieme proxy server om z'n IP te maskeren.

Wat kun je hieraan doen? volgens mij vrij weining, behalve alle IP adressen uit het buitenland (waar veel van die servers zitten) blokken.

Laatste optie is natuurlijk zijn provider bellen, maar dat lijkt me wel erg radicaal (als je wilt weten wat z'n provider is kun je NeoTrace gebruiken, ff googlen om een shareware te vinden)
Waarom een heel programma downloaden als die informatie ook gewoon publiekelijk beschikbaar is op ripe.net? En meestal wordt een proxy vrij snel gesloten als je de beheerder/isp ervan mailed. Bellen is een beetje onhandig, email is veel beter voor dit soort zaken.

Verwijderd

kom op zeg, bellen, mailen, een brief sturen, faxen, sms-en, ik had ook gewoon contact opnemen kunnen schrijven (dat is wat we allemaal bedoelen toch... )

en wat betraft NeoTrace, als je alleen z'n provider wilt weten is een Whois-site natuurlijk handiger, maar NeoTrace laat vaak wat meer zien, en is betrouwbaarder gebleken in mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
ah thx voor jullie reacties, hij gaat waarschijnlijk via z'n proxyserver...
het was btw een vaste ip adres

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 16:49:
kom op zeg, bellen, mailen, een brief sturen, faxen, sms-en, ik had ook gewoon contact opnemen kunnen schrijven (dat is wat we allemaal bedoelen toch... )

en wat betraft NeoTrace, als je alleen z'n provider wilt weten is een Whois-site natuurlijk handiger, maar NeoTrace laat vaak wat meer zien, en is betrouwbaarder gebleken in mijn ervaring.
Wat dacht je dat Neotrace doet? Vraagt ook gewoon de whois records voor alle hops op hoor. Er is hier geen sprake van betrouwbaarheid, een iprange is geregistreerd bij RIPE, de records die je van RIPE krijgt kloppen gewoon. :) Sterker nog, zon programmaatje als neotrace kan er ook heel goed naast zitten omdat de interpretatie verkeerd is, bijv een gedeelte van de Demon ips zijn geregistreerd op naam van Demon UK, maar dat wil niet zeggen dat het engelse ip's zijn, alleen neotrace zou de comment:
"descr: Demon Internet Nederland customers with DSL connections"
niet snappen. Get my point? ;)
Pagina: 1