Ik heb een oud ASUS moederbord (ASUS TXP4-X) met een P200 en 2 IDE-cablepoorten. Ik heb em een maand geleden gekregen van iemand, met slechts 1 IDE-cable. Niet erg, want CD-speler is toch niet noodzakelijk. Er steekt op dit moment een 2 GB harde schijf in met Windows 98 SE en 32RAM. (allemaal genoeg voor een LAN-servertje)
Nu wilde ik er een harde schijf bijsteken om back-up's te maken van het LAN. Een 80 GB Seagate 7200RPM en 8MB cache (NTFS geformatteerd).
Ik zet em op slave, boot en de hardware detectie stopt aan de primaire slave (die schijf dus) en freezed...
Net hetzelfde als ik em op cable select zet of de jumper er gewoon uitgooi.
Kan het iets te maken hebben met de capaciteit en de formattering?
-> 80 GB is misschien te groot? En kan NTFS booten in zo'n oude PC?
Op internet zeggen ze BIOS upgraden enzo. Klopt dit wel? Is er geen makkelijkere oplossing? BIOS upgraden lijkt mij drastisch en nogal ingewikkeld...
Nu wilde ik er een harde schijf bijsteken om back-up's te maken van het LAN. Een 80 GB Seagate 7200RPM en 8MB cache (NTFS geformatteerd).
Ik zet em op slave, boot en de hardware detectie stopt aan de primaire slave (die schijf dus) en freezed...
Net hetzelfde als ik em op cable select zet of de jumper er gewoon uitgooi.
Kan het iets te maken hebben met de capaciteit en de formattering?
-> 80 GB is misschien te groot? En kan NTFS booten in zo'n oude PC?
Op internet zeggen ze BIOS upgraden enzo. Klopt dit wel? Is er geen makkelijkere oplossing? BIOS upgraden lijkt mij drastisch en nogal ingewikkeld...
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 16:29 . Reden: Merk moederbord ]