Probleem met Monitor/videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik heb een probleem met mijn monitor en/of videokaart. Vanmiddag zat ik wat te surfen toen mijn monitor begon te kraken en opeens uitviel; zwart beeld en verder niks. Rebooten, nog steeds niks, lampje gaat branden maar geen beeld.

Nu dacht ik dat het misschien wel wat met de videokaart te maken kon hebben (je weet maar nooit) dus toen heb ik ff de monitor van mijn vader erop aangesloten. Computer aangezet en er kwam goed beeld, ik heb de computer laten booten tot het bios scherm en daarna weer uitgezet. Mijn conclusie: het was de monitor die het heeft begeven.

Echter; nu we de monitor van mijn vader hebben aangesloten op zijn computer blijkt opeens een rode waas over het scherm te zijn (volgens mijn broer mist de groene kleur nu). Mijn vader denkt dat het komt doordat mijn videokaart is ingesteld op 100Hz (de refreshrate waar ik op draaide) en dat dat zijn monitor heeft gesloopt. Ik denk zelf dat de refreshrate softwarematig is ingesteld en pas bij windows wordt ingesteld, en dat zelfs wanneer het hardwarematig is, de monitor zichzelf uitschakeld bij een te hoge refreshrate (doet hij immers ook als je in windows een te hoge refreshrate kiest).

We hebben ook geprobeert mijn monitor aan te sluiten op mn vaders computer maar nog steeds geen beeld.

Hoe dan ook, ik zit nu met 2 kapotte monitoren ( ;( ), en gezien ik nog garantie heb op de mijne kan ik vast wel een nieuwe krijgen oid, maar wie weet ligt het wel aan de videokaart en sloopt die ook mn nieuwe monitor? Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? bvd

//btw ik ben Bong-One maar ingelogd als Maruku (mn broer) omdat ik mn pass niet uit mn hoofd weet etc :P waarschijnlijk post ik de rest van dit topic dan ook met Bong-One als username

[ Voor 6% gewijzigd door marrk op 25-01-2004 16:12 ]

blog
sow
eee

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan de refreshrate ligt het in elk geval niet. Daar kun je vanuit gaan (die is bij het booten gewoon iets van 50 of 60).
Echter, als jij een kaart hebt die kortsluiting maakt in de D-sub connector zou je deze problemen kunnen krijgen. Dus er is wel een degelijke kans dat het pinnetje dat zorgt voor de groene kleur doorgebrand is ofzo (zitten alle pinnen nog wel goed in de kabel?)

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:20
man ik schaam me kapot het is opgelost, was gewoon een verbogen pin etc :X naja ik ren nu hard weg en bedankt Terw_Dan :Y)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Was dat nou bij beide monitoren of niet?

offtopic:
hahahahaha, wat harder rennen bong-one, anders halen we je nog in ;)

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 09:20
nee de 1e (mijn monitor) is wel echt kapot, morgen maar ff bellen omdat het nog in de garantieperiode valt. Maar gelukkig werkt mijn vaders monitor nog wel :)