Toon posts:

Hoe verander je de value van een BLADEREN button??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
met value lukt het i.i.g. niet:
code:
1
2
<INPUT TYPE="FILE" NAME="file-to-upload-01" SIZE="13" value="bestand zoeken">
<INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Uploaden!">

Verwijderd

hmmz...

css wil ook niet :
code:
1
<INPUT TYPE="FILE" NAME="file-to-upload-01" SIZE="13" value="bestand zoeken" style="content: string('blaat')">

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik denk dat die value bepaald wordt door de browser...aangezien je zonder value ook een naam krijgt.....(?)

Verwijderd

Je hebt gelijk swift :), je krijgt ook "bladeren", en met een engelse browser iets anders....

Loek je bent helemaal correct :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

INPUT TYPE="FILE" is een speciaal FORM-element, ook javascript mag niks aan de waarde ervan veranderen.

dat komt omdat dit element een connectie met de lokale schijf heeft. en grapjes ermee uithalen zou uit veiligheidsoogpunt gevaarlijk zijn; dan zou je 'verstopt' allerlei info van iemands schijf kunnen halen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Op dinsdag 12 december 2000 14:34 schreef RM-rf het volgende:
dat komt omdat dit element een connectie met de lokale schijf heeft. en grapjes ermee uithalen zou uit veiligheidsoogpunt gevaarlijk zijn; dan zou je 'verstopt' allerlei info van iemands schijf kunnen halen.
Maar hoe wil je met CSS dan informatie van iemand zijn harde schijf halen precies? Ik bedoel javascript functietje ok maar een blauwe achtergrondkleur? :?

Niet dat ik jou aansprakelijk stel ofzo maar ik dacht misschien heb je een ideetje :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 12 december 2000 15:31 schreef 2 het volgende:
Maar hoe wil je met CSS dan informatie van iemand zijn harde schijf halen precies? Ik bedoel javascript functietje ok maar een blauwe achtergrondkleur? :?
aangezien dit een knop met een security-risk is is het niet toegestaan hem te 'blenden' met de pagina.
Ook dat blenden betekent namelijk een gevaar, immers een gebruiker die een knop niet als een bepaalde functionaliteit herkend heeft niet door wat hij doet (en met computers dient men wel degelijk rekening te houden met dit soort gebruikers als een groot risico)

het element moet vast herkenbaar zijn en dat overruled alle design-motieven om hem een 'leuk' kleurtje te geven. Voor de UA staat het belang van de gebruiker tov de vormgever voorop. Niet mee-blenden is dan essentieel.
( deze regels komen oorspronkelijk uit de vormgeving van besturingsinterfaces van kerncentrales )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
deze regels komen oorspronkelijk uit de vormgeving van besturingsinterfaces van kerncentrales
hmm.. als iedere ontwerper en programmeur zich daar nu ook eens aan zou houden LOL
Pagina: 1