Nieuwe Receiver-lijn Harman Kardon

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 01:17
HenkyDoodle schreef op 27 januari 2004 @ 21:18:
Zeg, ik kan die 630 toch ook gewoon gebruiken met een 5.1 setup qua boxen, of niet?
Ja dat kan. Het staats zelfs ergens uitgelegd in de handleiding (pdf).

edit:

Geen idee, in de handleiding staat alleen dat in stereo mode het vermogen per kanaal hoger ligt. Er staat niks over 5.1 t.o.v. 7.1

[ Voor 23% gewijzigd door Access op 27-01-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
gaat het vermogen per kanaal dan omhoog? :p

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HenkyDoodle schreef op 27 januari 2004 @ 21:32:
gaat het vermogen per kanaal dan omhoog? :p
Dacht dat het vermogen alleen omhoog ging in Stereomode :) maar goeie vraag trouwens ben ook wel nieuwsgierig want ik heb thuis ook een 6.1setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 01:17
Ik heb extra informatie gevonden over de AVR 7300, en wel hier.

De key features zijn bijna hetzelfde als de AVR 630 op de volgende punten na:
• DCDi image processing by Faroudja (upconverts ALL input sources to 480p).
• 110W x 7 channels of power.

De richtprijs is $2199,- en dat komt neer op € 1760,- met de huidige dollarkoers (maar waarschijnlijk hoger omdat de dollarkoers vrijwel geen effect heeft op de prijzen van apparatuur hier in nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Komt bij dat Harman/Kardon amerikaans is, en zodoende het spul daar sowieso goedkoper is dan hier... Grote kans trouwens dat ie hier anders gaat heten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee waar een van deze nieuwe HK receivers te bewonderen/beluisteren zijn in de buurt van arnhem/utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei! Woensdag naar de presentatie van de nieuwe HK lijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:10:
woei! Woensdag naar de presentatie van de nieuwe HK lijn :P
en hoe was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 22:27

koe161

koe(c)

waarschijnlijk om stil van te worden :P

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus naar de dealershow van Harman geweest. Dat is dus Harman Kardon, JBL en Infinity.

Na eerst overheerlijk gegeten te hebben gingen we de spulletjes bekijken.,

De nieuwe lijn versterkers ziet er super gelikt uit.

Degene die ons de spullen liet zien zei zelf niet zo te geloven in 6.1, dus hij verwachte vooral dat de 5.1 en de 7.1 versterker(s) gingen lopen

De 130 is identiek aan de AVR 505. De nieuwe instap dvd speler is gelijk aan de DVD 506 (sterker nog: aan de voorkant zit een plaatje DVD xx (type vergeten)), maar als je aan de achterkant kijkt staat er heel bijdehand "DVD 506". Die limited edition serie was gewoon volgens mij een uitprobeersel of het nieuwe uiterlijk aan zou slaan. Bij ons in de winkel liep die supergoed, dus ik denk dat dat een teken was voor harman om dat in alles door te voeren.

Voor de rest kon diegene niet veel speciaals vertellen (niet meer als dat ik op internet of in de folder kon vinden).

Harman is er zelf ook met een mooi satelliet setje, wat er vooral heel gelikt uitziet icm met de versterker. Het geluid heb ik niet gehoord.

Voor de geintereseerden:

JBL houd haar normale speakers eigenlijk. De SCS 178 word vervangen door een 6.1 speakerset (jammergenoeg met als achter-center een normale satelliet speaker). Het jammere is dat de nieuwe set advies prijs van 750 euro mee krijgt (de scs 178 kost nu iets van 400).

Voor de rest bleef het meeste gelijk (de TiK enzo gaan gewoon door).

Infinity vervangt een Alpha serie door de Beta serie (hoe voorspelbaar :) ). De nieuwe serie is kwa uiterlijk heel veel veranderd. Heb de Beta 5 zitten luisteren, en die klonk harstikke leuk (ware het niet dat ik eerst zelf de versterker in moest stellen, en er een stereo dvd in zit |:( ... Dus die maar even vervangen door eeN DTS dvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier nu veel over het uiterlijk van de nieuwe Harman lijn, maar heeft iemand al enig idee of ze goed klinken?

Was namelijk van plan de Denon AVR1804 in combi met de DVD1400 te gaan kopen, maar nu de nieuwe Harman lijn uitkomt (die ik er overigens beter vind uitzien dan de vorige lijn, maar dat terzijde ;-) weet ik niet of ik daar nog op moet gaan wachten. De Harman 230 in combi met de 31 zou zijn misschien een alternatief zijn.

Iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
Kun je niet ergens een luistervergelijkingstest doen?

Ik vond die oude lijn een beetje te kleurig, werd het nogal plastic van. Dit ziet er een stuk beter uit :)

En klinken...dat doet het zowieso wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Stefke op 25-02-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat de nieuwe serie van HK ten opzichte van de oude serie, weet iemand dat?

Om te beginnen, wat zijn de vervangers van de 2550, 3550, 4550, etc. Is de 4550 bijvoorbeeld vervangen door de 430?

En qua specs en kwaliteit? Heeft iemand de indruk dat er aan kwaliteit afgedaan is door meer aandacht voor design (of je het nou mooi vind of niet)?

Gaarne uw reactie,

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zozo: Gaarne uw reactie, doe maar duur :P

Maar nee ze zijn niet de vervangers van de serie 1550, 2550, 3550, 4550, etc
Zo is de AVR 230 een 6.1 receiver, terwijl de 2550 serie nog gewoon 5.1 is.
De AVR 330 is al een 7.1 receiver...

Ik mag aannemen dat de kwaliteit er niet op achteruit is gegaan, al heb ik ze zelf nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou de verlichting van die receivers ook uit kunnen? zou wel fijn zijn als je film zit te kijken en je hoeft niet tegen zo'n blauwe cirkel aan te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:24
Kan ik al ergens die nieuwe DVD 31 bestellen/kopen in NL?

De Advies prijs is toch €400,-?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:58:
zou de verlichting van die receivers ook uit kunnen? zou wel fijn zijn als je film zit te kijken en je hoeft niet tegen zo'n blauwe cirkel aan te kijken...
Naar wat mij verteld is kan dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hier nog een uitgebreid schrijven over deze nieuwe versterkers...

http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=35956

en hoewel ik toch redelijk geïnteresseerd ben in h/k heb ik het toch maar niet afgelezen... (veel tekst!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb twee weken geleden een HK AVR 330 gekocht en hij bevalt prima. Heel mooie versterker. Nou, dat wilde ik even kwijt :)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:06

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 18:58:
dim knop op remote voor tijdelijk en in het osd menu kan je het vast instellen

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik zit te twijfelen tussen 2 receivers:
De Harman Kardon HK3480 met 2x 150Watt @ 4 Ohm en de Denon DRA-1000 met 2x 90Watt @ 4 Ohm..

De speakers die ik ga gebruiken zijn B&W DM110, met als maximale input 110 of 120 Watt, ik gok @ 4 Ohm..
Helemaal zeker weten doe ik het niet aangezien ze 15 jaar oud zijn (werken nog perfect!) en er niet erg veel meer over te vinden is :P

Nou vroeg ik me af of het kwaad kan als ik de HK3480 gebruik icm deze speakers..

En heeft er iemand ervaring met de HK3480?
Van de Denon zijn wel reviews te vinden namelijk, maar van de HK niet :)

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:44
Nu is er bij de mediamarkten door het land en duitsland een aanbieding van de Harman en Kardon set A-130 met DVD speler, en nog eens de 5.1 dolby set boxjes en woofer voor 799€ nu zit ik daar dus over na te denken om aan te schaffen..

Ik ben ergens wel gecharmeerd van het design en ook relatief een audiofiel die kwaliteit wil zien, horen en voelen.. maar het zijn wel ff zo'n 1800 GULDEN die ik er doorheen jaag.

Zou ik dit wel doen?

Bedoel in hoeverre is harman en kardon JE VAN HET? ik weet dat veel mensen erover te spreken zijn. Ik wil alleen zeker weten of ik een goede investering doe als ik dit setje koop, of dat ik met 400 € ook gered ben met een jvc dingetje.

Als ik dit topic niet omhoog mocht schoppen kick het dan maar ofzo.. B)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
799 euro? 'k Heb hem wel voor 888 euro zien staan, maar ik kan je zeggen: klinkt helemaal niet slecht en voor 800-900 euro heb je wel een heel leuke hifi installatie. Die sub is trouwens _huge_, kun je zo gebruiken als bijzettafeltje :) Geluid is vergelijkbaar over beter dan de gemiddelde satelietspeakerset van zo'n 400-500 euro :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik zou graag een paar linkjes hebben naar deze aanbiedingen. Tegenwoordig doen ze niet meer aan online pdf's van de aanbiedingen bij de mediamarkt, en wil wel iets van zekerheid hebben voor ik likkebaardend naar de mediamarkt scheur. Danker yo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmmm ziet er mooi uit idd! Ik heb een H/K 7600II CD Speler, die is echt gewoon super!!

Weet iemand trouwens wat beter is? NAD of H/K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

lzandman schreef op 04 april 2004 @ 02:04:
Heb twee weken geleden een HK AVR 330 gekocht en hij bevalt prima. Heel mooie versterker. Nou, dat wilde ik even kwijt :)
Ik sinds 3 weken, met een DVD-22 erbij. Echt een aanrader. Mijn Hepta speakers hebben nog nooit zo mooi geklonken. Daarbij staan Bass en Trebble in het midden en heb ik eigenlijk niets aan de standaarinstellingen veranderd, gewoon :9~ O+

Zelfs de buren zijn blij nu de bass niet meer bonkt.

offtopic:
ik heb die set hier gekocht. De AVR330 staat er niet bij maar hij kan veel leveren en de prijs is oké

[ Voor 17% gewijzigd door i2Paq op 27-08-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:30
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 08:36:
Hmmmmmm ziet er mooi uit idd! Ik heb een H/K 7600II CD Speler, die is echt gewoon super!!

Dat wat jij het mooist vindt klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 08:36:
Het enige dat ik erover kan zeggen is dat HK een high-end merk _was_ en steeds meer richting het commercielere segment is opgeschoven. NAD is wat dat betreft wat standvastiger.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2pac: bedankt. dankzij je link kwam ik bij hun bij een erg mooie aanbieding. de AVR-130 en de DVD 22 met JBL SCS 140 voor 749,- !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildekaart,

Waarvoor kies jij voor zon set? Tip: beter op je reciever bezuinigen als op je speakers. Je kan veel beter iets minder dure reciever + jbl scs 178 of infinity primus of iets dergelijks klinken vele malen beter als de scs 140.

Tis maar een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 10:31:
i2pac: bedankt. dankzij je link kwam ik bij hun bij een erg mooie aanbieding. de AVR-130 en de DVD 22 met JBL SCS 140 voor 749,- !
Ze leveren meer als wat op de site staat, ook tegen leuke prijzen. Gewoon even mailen met Maarten (eigenaar).

offtopic:
geen dank :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
offtopic:
Ik weet het, een enorme kick, maar dit is nu eenmaal het topic voor deze receiver...

Wat zijn jullie ervaringen met spades? Ik zit te twijfelen tussen bananenstekkers en spades om mijn speakers aan te sluiten, maar zijn spades überhaupt mogelijk op mijn 230? Voor bananenstekkers wip je dat zwarte stukje eruit, dat is simpel.

Ik heb echter een voorkeur voor spades namelijk, maar ik weet niet of die op de terminals passen. Als ik ze zo ver mogelijk uitdraai, betwijfel ik of ik daar spades onder kan krijgen. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_3/images/hk-avr230-back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als die terminals hetzelfde zijn als op mijn AVR7000, gaat dat je niet lukken...

Maar dat had je blijkbaar zelf ook al bedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:56:
Als die terminals hetzelfde zijn als op mijn AVR7000, gaat dat je niet lukken...

Maar dat had je blijkbaar zelf ook al bedacht ;)
En inderdaad, een mailtje van HK bevestigt het; spades zijn helaas niet mogelijk, blank draad wordt aanbevolen. Maar dan heb ik toch liever bananen, want is handiger.

Wel vreemd dat ze die grijze omhulsels dan zo lomp hebben uitgevoerd, waardoor spades niet mogelijk zijn. Dat moet toch simpel aan te passen zijn geweest voor HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, met een dremel zal het ook wel lukken...

Maar die grijze gedeelten zorgen er wel voor dat je makkelijker een draad erin kunt stoppen...

Daarnaast; banaanstekkers vind ik persoonlijk ook makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:51:
Tsjah, met een dremel zal het ook wel lukken...
>:)

Ongetwijfeld, maar dat gaat niet op een nette manier lukken dan. Wie weet wat voor metaal etc er nog onder dat plastic zit. En als je hem ooit nog eens wilt verkopen....
Pagina: 1 2 Laatste