[W2K] VPN whitelisting

Pagina: 1
Acties:

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 19:34
Is het mogelijk om een soort 'whitelist' van IP adressen aan te geven in de Windows 2000 Server zodat mensen alleen van deze IP adressen VPN toegang kunnen krijgen? En dan liefst zo dat er niet eens om gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt als ze geen valide adres hebben.

Ik heb namelijk het probleem dat alle account eens in de zoveel tijd locked out zijn omdat, naar ik aanneem, iemand brute force probeert wachtwoorden te raden op m'n VPN verbinding. Aangezien maar een paar mensen VPN gebruiken lijkt het me het handigste en veiligste om deze adressen even vast te leggen.

Verwijderd

In IAS kun je toegang verlenen op basis van Radius client IP adressen. Je kan eens kijken of deze setting ook werkt op je vpn beleid.

Anders zou ik gewoon een firewall installeren op die machine. Kun je het zaakje ook dicht timmeren.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kun je gewoon een IP-filter voor definiëren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
auditing aanzetten om te kijken hoe en waar en waneer die accounts gelocked worden lijkt me een eerste stap (aangezien je wel ip security wil lijkt me dat je dit ook wel wilt weten)

maak je gebruik van Terminal Server, mischien blijven er dan wel accounts ingelogged terwijl de user zijn password heeft veranderd... dan krijg je ook accountlockouts :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 25-01-2004 18:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 19:34
Brahiewahiewa schreef op 25 januari 2004 @ 16:50:
Kun je gewoon een IP-filter voor definiëren
Kan je misschien een tip geven waar ik dat vind?
zwelgje schreef op 25 januari 2004 @ 18:12:
...

maak je gebruik van Terminal Server, mischien blijven er dan wel accounts ingelogged terwijl de user zijn password heeft veranderd... dan krijg je ook accountlockouts :)
Nee dat is het niet, alle account worden namelijk tegelijk gelockt.