Ik ben op bezig aan een update van een site, maar ik loop al geruime tijd tegen een leuk probleempje aan.
Voor Internet Explorer heb ik het op kunnen lossen door ervoor te zorgen dat de JavaScript code, waarin het menu gemaakt is, in een <div> staat zodat het allemaal op de goeie plaats staat, en blijft staan.
Voor Mozilla heb ik het heel anders aan moeten pakken, maar deze aanpak wilt niet echt lukken.
Een stuk van de code :
Ik heb in PHP een paar functies die kijken of een browser Internet explorer of iets anders is. Als de browser niet explorer is, pakt hij automatisch dus het bovenste stukje (de naamgeving van de functie is niet optimaal).
In Mozilla is het zo dat het menu goed geplaatst wordt, maar als er gescrolled wordt door de pagina gaat meebewegen, terwijl de bedoeling is dat hij op die plaatst, waar hij in het begin geplaatst is blijft staan...
Ik heb inmiddels geen idee meer hoe ik dit kan doen, kan iemand mij hiermee helpen ?
(Ik ben niet zo'n CSS en JavaScript held...
)
Het spijt me dat ik gelijk in de topic start het design vernuek...
Voor Internet Explorer heb ik het op kunnen lossen door ervoor te zorgen dat de JavaScript code, waarin het menu gemaakt is, in een <div> staat zodat het allemaal op de goeie plaats staat, en blijft staan.
Voor Mozilla heb ik het heel anders aan moeten pakken, maar deze aanpak wilt niet echt lukken.
Een stuk van de code :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <table width="750" cellspacing="1" cellpadding="0" border="0" align="center" style="background-color: #000000;">
<tr style="background-color: #b0c4de;">
<?PHP
if (browser_is_netscape()==true){
echo '<td colspan="6" align="center">[img]"images/header.jpg"[/img]';
echo "<div align='left' style=\"position: fixed;\"><script type=\"text/javascript\" language=\"javascript1.2\" src=\"resources/menu.js\"></script></div></td>";}
else {
echo '<td colspan="6" align="center">[img]"images/header.jpg"[/img]</td>';
}
?>
</tr>
<tr style="background-color: #b0c4de;">
<td width="750" align="left" height="20"><?PHP
if (browser_is_netscape()!=true) { echo "<div align='left' style=\"position: absolute;\"><script type=\"text/javascript\" language=\"javascript1.2\" src=\"resources/menu.js\"></script></div>";} else { }
?>
</td> |
Ik heb in PHP een paar functies die kijken of een browser Internet explorer of iets anders is. Als de browser niet explorer is, pakt hij automatisch dus het bovenste stukje (de naamgeving van de functie is niet optimaal).
In Mozilla is het zo dat het menu goed geplaatst wordt, maar als er gescrolled wordt door de pagina gaat meebewegen, terwijl de bedoeling is dat hij op die plaatst, waar hij in het begin geplaatst is blijft staan...
Ik heb inmiddels geen idee meer hoe ik dit kan doen, kan iemand mij hiermee helpen ?
(Ik ben niet zo'n CSS en JavaScript held...
Het spijt me dat ik gelijk in de topic start het design vernuek...