Probleem USB wireless adapter Sitecom

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 18:22
Het gaat hier om een probleem met een wireless usb adapter WL-012 van sitecom.

Ik heb onze broadband homestation omgeleverd voor een nieuw exemplaar omdat deze kapot was. De pc's (met kabel aangesloten) en de laptop(draadloos) werken prima maar we hebben ook een pc aangesloten via een usb adapter. Deze adapter kan helemaal geen netwerk vinden. Ook niet als ik deze handmatig in geven zoals op de site van sitecome is beschreven. Ook heb ik de usb adapter op een andere pc geprobeerd tevens met windows XP ook dan werkt het niet.

De USB adapter heeft dus wel altijd gewerkt met de oude broadband home station. We hebben nu een WL-18 v2.

iemand een idee?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

welk homestation heb je nu???
ook sitecom??

• kaiiestan
ja hoor ook 1 van sitecom een wl-018

Verwijderd

ok ff denken.

op mijn werk bemerken we vaak problemen met die sitecom usb adapters maar goed.
check ff in je instel pagina van je wireless homestation of je per ongeluk het wireless gedeelte zo heb ingedeeld dat alleen geselecteerde ip adressen toegang hebben tot het netwerk. mocht dit het geval zijn kies dan de optie (iets van) all wireless stations.

waar je daarnaast kan doen is je usb adapter verder van je pc en monitor afzetten richting (hemelsbreed) homestation.

ook kun je je homestation ff resetten maar niet door eenmaal op de knop maar via een procedure. wat inhoudt. 30 sec rest knop ingedrukt houden daarna stroom er af ook 30 sec nog steeds je reset knop ingedrukt. daarna stroom er op en als status lampje twee keer geknipperd heeft reset knop weer los laten. zo reset je dat ding volledig.

Verwijderd

Zero Wireless Configuration service uitzetten in XP, probeer het dan nog eens

Verwijderd

btw heb je al een nieuwere driver geprobeerd vanaf www.sitecom.nl er is daar een driver versie 3.0.8 lijkt me nieuw

• kaiiestan
ja nieuwste drivers geprobeerd, ik neem aan dat het niet aan het accespoint ligt want de laptop met pcmia kaartje kan er wel gewoon op

Verwijderd

misschien kun je het zekere voor het onzekere nemen en ook je firmware van je homestation updaten.
ik heb zelf een wl-025 broadband homestation maar voor dat ik het wireless gedeelte goed werkend had zodat de laptop van mijn huisgenoot er op kon moest ik ook eerst ff de firmware update. af en toe toch wat compabiliteits problemen zelfs met eigen merk producten (weet ik uit ervaring)

• kaiiestan
al geupdate

maar waar kan ik Zero Wireless Configuration vinden in winxp HOME

Verwijderd

eigenschappen van de netwerkverbinding of apparaat
en volgens mij onder eigenschappen van tcp/ip adapter.

gokje hoor

• kaiiestan
heb het al gevonden maar nog steeds geen netwerk

[ Voor 39% gewijzigd door kaiiestan op 25-01-2004 16:05 ]

Verwijderd

appetoe schreef op 25 januari 2004 @ 15:58:
al geupdate

maar waar kan ik Zero Wireless Configuration vinden in winxp HOME
Start->Uitvoeren->services.msc [enter]

Verwijderd

appetoe schreef op 25 januari 2004 @ 16:05:
heb het al gevonden maar nog steeds geen netwerk
pc opnieuw opgestart na het installeren van de usb adapter????
kan soms een heel verschil uitmaken.

Verwijderd

ey nog een ideetje volgens mij kun je namelijk in die homestation opgeven op welk channel die moet zenden en ontvangen(kan je terug vinden in de configuratie pagina's ).
als je nou via die software van sitecom specifiek laat zoeken op dat kanaal, ik zeg maar wat kanaal 10 of zo. misschien dat je dan een signaal op pikt.

• kaiiestan
nou je gelooft het nooit maar het is gelukt!!! dankjewel allemaal!!!!

Verwijderd

appetoe schreef op 25 januari 2004 @ 16:14:
nou je gelooft het nooit maar het is gelukt!!! dankjewel allemaal!!!!
Misschien ff neerzetten wat nu de oplossing was, is makkelijk voor mensen die hier komen via de search

• kaiiestan
jullie instellingen opgevolgt, met Zero Wireless Configuration en ff gereboot en toen werkte het

Pagina: 1