Oioi...
Om een lang verhaal kort te houden *: ik zoek een manier om mijn Mac/Apple fonts te gebruiken in de X11 implementatie die meegeleverd wordt met Panther/10.3. Ik ben al een heel eind gekomen met het uitzoeken en ben nu op de volgende 'procedure' uitgekomen. Deze gaat er wel van uit dat je gebruik maakt van de "Office Applications for OS X" CD-ROM van BSD Mall (levert je Mac packages van GIMP en OpenOffice)...
Ik loop nu echter tegen twee problemen aan:
1. Ik heb nog geen manier om ttmkfdir aan de praat te krijgen op mijn box aangezien ik de verkeerde libs heb.
2. Ik heb _helemaal_ niet kunnen vinden wat OS X gebruikt in plaats van de standaard /etc/XF86Config file. Die bestaat dus niet en vele finds en greps hebben mij ook niet de juiste files op kunnen leveren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit verder aan kan pakken? Of zie ik iets _enorm_ over het hoofd en kan X11 van Panther gewoon al omgaan met Mac fonts??
======
*: voor de lange versie zie deze pagina van mijn site en dit topic op Ars Technica.
Om een lang verhaal kort te houden *: ik zoek een manier om mijn Mac/Apple fonts te gebruiken in de X11 implementatie die meegeleverd wordt met Panther/10.3. Ik ben al een heel eind gekomen met het uitzoeken en ben nu op de volgende 'procedure' uitgekomen. Deze gaat er wel van uit dat je gebruik maakt van de "Office Applications for OS X" CD-ROM van BSD Mall (levert je Mac packages van GIMP en OpenOffice)...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Install X11 from the Mac OS CD-ROM/DVD-ROM. Install Office Applications for Mac OS X 2.0 Choose to install the following packages: OOo, English, Fondu, Gimp and libdl. Create a directory called "my-ttf" in /usr/X11R6/lib/X11/Fonts. Go into your newly created directory. Run: fondu /Users/thomas/Library/fonts/* (or whichever font directory you like). Remove all added files, with the exception of files with the .ttf extension. Check the permissions on the files: fonts should be 644, the directory itself should be 755. Run: ttmkfdir -c -p > fonts.scale [PROBLEM 1! See below]. Run: mkfontdir Edit /etc/X11/fs/config (make a backup first!) and add /usr/X11R6/lib/X11/Fonts/my-ttf to the Catalogue path. Start the XFSFT font server manually. Run: sudo xfs -daemon. Make sure that the font server start automatically each reboot. [WILL ADD THIS LATER] Add the font server to the X11 font path [PROBLEM 2! See below]. |
Ik loop nu echter tegen twee problemen aan:
1. Ik heb nog geen manier om ttmkfdir aan de praat te krijgen op mijn box aangezien ik de verkeerde libs heb.
2. Ik heb _helemaal_ niet kunnen vinden wat OS X gebruikt in plaats van de standaard /etc/XF86Config file. Die bestaat dus niet en vele finds en greps hebben mij ook niet de juiste files op kunnen leveren.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit verder aan kan pakken? Of zie ik iets _enorm_ over het hoofd en kan X11 van Panther gewoon al omgaan met Mac fonts??
======
*: voor de lange versie zie deze pagina van mijn site en dit topic op Ars Technica.
Liege, liege, liegebeest!