Toon posts:

[VB6] textwrapping uitschakelen bij listview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er soms een manier om de '...' wrapping op tekst af te zetten bij een listview?
Ik zou dus willen dat de tekst gewoon tot aan de rand loopt zonder dat er van die '...' verschijnen.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als je het over een Listbox hebt, staat de textwrapping daarvan standaard uit. Als ik hier tenminste een Listbox op een scherm kinkel in VB6, en ik duw er een aantal te lange listitems in, dan lopen deze 'netjes' door tot na de listbox, zonder scrollbars en puntjes.

Als het echter om een ander component gaat, roep dat dan even. Vertel er ook bij welk component je gebruikt en waar je het vandaan hebt. Dat zoekt wat makkelijker ;)

My personal website

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Listview is toch gewoon z'n standaard windows ding? Mischien dat je de labelwrap optie op false moet zetten?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 13:41

Apache

amateur software devver

Listview zit standaard bij VB 6 onder "Microsoft Windows Common Controls 6.0"

waarschijnlijk als lvwReport.

K4weet dat iemand in m'n klas vorig jaar daar ook achter aan het zoeken was en dat het iig niet zoals je zou verwachten het werkte door LabelWrap af te zetten, k'zal het hem nog eens vragen, maar ergens heb ik een vage herinnering dat het hem toen ook niet gelukt is en dat hij automatisch de columnwidth herschaalde naar de langste inhoud.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus over een listview (report).
Labelwrap werkt op labels in icon mode, niet op text.
Het automatisch schalen is jammer genoeg voor mij ook niet mogelijk omdat er dat kolommen buiten beeld gaan en er mogen geen scrollbalken opstaan.
Iemand een idee hoe ik misschien de *.ocx file waar listview inzit kan 'hacken' of zo dat die wrapfunctionaliteit eruit is?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Pagina: 1