Toon posts:

Technics SL-PG4 (Cd-speler met optical out)

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik kan zeer goedkoop aan deze cd-speler geraken. Als hifi gebruik ik m'n Logitech Z680. Deze speler heeft een optical out !!!! is het wat? Scheelt dat veel ivm de analog out? Moet ik hem kopen? Prijs is 50 euro en er is niks aan (zelf gezien)
Hoe vinden jullie het geluid?

http://www.hifisuppliers....layers/technics-slpg4.htm fotootje + wat specs...

Schrijf aub enkele bevindingen neer...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29
Ken deze speler niet, heb zelf echter wel een Technics cd-speler (Technics PD-6) en daar heb ik nog nooit van mijn leven problemen mee gehad. Hij slikt alle soorten cd-r's. Zelf heb ik hem ook via de optical out op mijn receiver aangesloten, en ja, ik hoor verschil, het geluid is zachter 8)7 . Verder merk ik eigenlijk geen verschil tussen de optische en de normale uitgang...

iig, voor €50 is het wel een mooie cd-speler :) . Volgens mij bestaan er ook geen slechte cd-spelers...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ohhhh....jawel hoor....als ik m'n JVC stereoketen met m'n decoder verbindt moet ik m'n decoder al luid zetten voor ik een deftig geluid eruit krijg (met de nodige ruis erbij dan) Als ik bvb een stand alone cd speler eraan sluit hoef ik m'n decoder normaal te zetten....verder is er ook veel varitie tussen de geluidskwaliteiten..

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Ik heb de technics pg490. Oude CDR's, met veel krassen, wil die nog wel eens moeilijk mee doen maar nieuwe CDR's doen het prima. Dat optical out is leuk maar verwacht niet een verschil in kwaliteit te horen. Je versterker en speakers maken uit hoe de muziek klinkt, niet de kabeltjes.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 08:40
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:02:
Als hifi gebruik ik m'n Logitech Z680...
Z680 HiFi :D Ik heb dit setje een paar maanden gehad, en hard gillend heeeel snel verkocht aan een arme nietsvermoedende stumperd. Dit was echt miskoop van het jaar 1985-2004. Als ik ze zie alleen al, hahaha :Y)

Dan zul je in alle waarschijnlijkheid een grandioze erectie krijgen als je eens bij een stapel echte HiFi componenten komt luisteren... :)

Allee, niet kwaad bedoeld, maar ik vind de referentie van Z680 naar HiFi een beetje.... vreemd :)

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Als jij op een Logitech Z680 speelt, hoef je je geen zorgen te maken over de geluidskwaliteit van die cd speler. Op die speakers ga je het kleine kwaliteits verschil dat er bestaat tussen cd-spelers namelijk echt niet horen.
Verder zou ik gewoon de analoge output van die cd speler gebruiken. Het lijkt me dat de DAC (Digital Analog Converter) van de technics beter is dan van je Logitech.

iRacing Profiel

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://audioreview.com/CD...,/PRD_126812_1586crx.aspx

check deze link maar even, hier zijn ze over het algemeen erg tevreden ermee.

Verwijderd

Ik hen een SLP-G500a... van een jaar of 10 oud en daar ben ik zéér tevreden over! Hij pakt nog steeds ALLE CD's ook al zijn ze bekrast... hangt nooit! zeer goede motor dus...

Ik heb haar aan mijn Rotel set hangen en doet niet onder...

Kortom: Gefeliciteerd met je goede aankoop! zul je nog lang van genieten
Pagina: 1