Ik heb zo goed als alles eindelijk aan de praat en kan bijna windows van me schijf af flikkeren. Om de enigste game die ik speel "Savage - The Battle Of The Newerth" draaiend te krijgen moet de DRI functie voor mijn "ATI Radeon 9200" werken. Dit werkt dus niet.
In mijn XF86Config-4 file staat: (o.a)
Volgens mij staat dit ook wel goed. Heb al diversen dingen geprobeerd aan en uit te zetten in de config, maar dat maakte geen verschil
Aan het einde van me "lspci" lijstje staat het volgende, waar ik me meer zorgen om maak.
Windows zag altijd 2 videokaarten in de device manager. Dus dat is hier ook het geval lijkt mij. Alleen installeerd hij er maar 1 en dat is volgens mij het probleem.
Ik kan X (XFree 4.3 met KDE 3.1) gewoon starten (via startx). In de XF86Log staat onder andere het volgende wat mij opviel.
De primary device is de DVI uitgang, mijn monitor zit op de VGA aansluiting. Het laad de driver volgens mij alleen correct voor de DVI uitgang. Terwijl dat ook zo zou moeten zijn voor de VGA (Seconday device) uitgang zou moeten zijn.
De vraag dus, als dit correct is wat ik zeg, hoe maak je X server wijs dat hij 2 uitgangen heeft en de driver ook voor de Seconday head moet laden.
Alvast bedankt
In mijn XF86Config-4 file staat: (o.a)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Section "dri"
Mode 0666
EndSection
Section "Module"
Load "dbe" # Double buffer extension
Subsection "extmod"
Option "omit xfree86-dga" # don't initialise the DGA extension
EndSubsection
Load "type1"
Load "freetype"
Load "GLcore" # libglx.a
Load "glx" # libglx.a
Load "dri"
EndSection |
Volgens mij staat dit ook wel goed. Heb al diversen dingen geprobeerd aan en uit te zetten in de config, maar dat maakte geen verschil
Aan het einde van me "lspci" lijstje staat het volgende, waar ik me meer zorgen om maak.
code:
1
2
| 01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Radeon RV280 [Radeon 9200] (rev 01) 01:00.1 Display controller: ATI Technologies Inc: Unknown device 5941 (rev 01) |
Windows zag altijd 2 videokaarten in de device manager. Dus dat is hier ook het geval lijkt mij. Alleen installeerd hij er maar 1 en dat is volgens mij het probleem.
Ik kan X (XFree 4.3 met KDE 3.1) gewoon starten (via startx). In de XF86Log staat onder andere het volgende wat mij opviel.
code:
1
2
3
4
| (II) Primary Device is: PCI 01:00:0 (--) Assigning device section with no busID to primary device (WW) fglrx: No matching Device section for instance (BusID PCI:1:0:1) found (--) Chipset ATI RV280 Ya (R9200LE) found |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| (II) fglrx(0): Primary head: Monitor -- NONE Connector -- DVI-I DAC Type -- TVDAC/ExtDAC TMDS Type -- Internal DDC Type -- DVI_DDC (II) fglrx(0): Secondary head: Monitor -- CRT Connector -- VGA DAC Type -- Primary TMDS Type -- NONE DDC Type -- VGA_DDC |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| (EE) fglrx(0): DRIScreenInit failed! (WW) fglrx(0): *********************************************** (WW) fglrx(0): * DRI initialization failed! * (WW) fglrx(0): * (maybe driver kernel module missing or bad) * (WW) fglrx(0): * 2D acceleraton available (MMIO) * (WW) fglrx(0): * no 3D acceleration available * (WW) fglrx(0): ********************************************* * |
De primary device is de DVI uitgang, mijn monitor zit op de VGA aansluiting. Het laad de driver volgens mij alleen correct voor de DVI uitgang. Terwijl dat ook zo zou moeten zijn voor de VGA (Seconday device) uitgang zou moeten zijn.
De vraag dus, als dit correct is wat ik zeg, hoe maak je X server wijs dat hij 2 uitgangen heeft en de driver ook voor de Seconday head moet laden.
Alvast bedankt