Toon posts:

televisie frequentie-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Als onze tv enkele minuten aanstaat, komt er op sommige posten een zware storing (hetscherm flikkert en het geluid kraakt). Andere posten hebben dit niet. Als de tv een half uurtje op een goede post gestaan heeft, werken de andere posten wel weer goed.

Wat is hiervan de oorzaak? Naar het schijnt zou dat iets met de verschillende frequenties te maken hebben. Hoe kan ik dat zelf oplossen?

Bedankt. :'(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Welkom op tweakers!

Posten? wa's da?
Wees 's duidelijker.
enne, wat heb je zoal geprobeerd?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben vlaming. Vandaar: posten = kanalen, zenders (Nederland 1, Nederland 2, VRT, ...). De Nederlandse zenders kunnen we ontvangen. De Vlaamse, Franse, MTV, ... niet.
Ik dacht eerst dat het aan de kabel lag. Maar de man van de kabelmaatschappij zei ons dat het iets zou te maken hebben met het ontvangen van specifieke frequenties. Daarom zouden we dus met bepaalde zenders geen problemen hebben.
Ik belde naar de winkel voor een herstelling, maar die rekent 150 € transport en minimum € 150 herstelkosten. Dan koop ik me beter een nieuwe.
Ik ben een leek in het openen van televisietoestellen. Vandaar dat ik deze vraag op het forum plaats.

Verwijderd

Aangezien het probleem zichzelf oplost als de TV iets langer aanstaat lijkt mij dat de onderdelen van de kanalenkiezer aan het verouderen zijn. Eerste die dan in aanmerkingen komen: condensatoren. Aangezien het probleem alleen voorkomt bij specifieke kanalen zou een filtercondensator of condensator voor de PLL afstemming het meest logische zijn imo.
Maar als je leek bent in het openen van TV-toestellen raad ik je niet aan om er zelf aan te klooien. Kijk dan eens of er niet een kringloopbedrijf is waar je de TV laat repareren of omruilt - dat is veel goedkoper als een nieuwe TV of reparatie bij een winkel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 16:03 ]