[Opstartprobleem] Medion PC blijft hangen op Intelscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 3.743 views sinds 30-01-2008

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een probleempje waar jullie even jullie proffesionele licht over moeten laten schijnen. Ik en de search komen er niet uit. Het verhaal begint zo:

Een vriend van me kocht op mijn advies een lekker snel bakkie van de Aldi (ben er erg over te spreken: link, link), namelijk de MD8080 XL van Medion. Hij draaide goed met een monitortje van mij maar die begaf het, dus ik zette een 15" erop en je voelt hem al aankomen: de resolutie stond nog te hoog voor het ding dus de monitor kapte ermee. 1280x1024 voor een monitor die maximaal 1024x856 aankan is niet lief. Ik denk, simpel, gewoon in VGA-modus opstarten na de POST door middel van de F8 toets. Niet dus, wat bleek: ik had op die stomme F8 lopen rammen terwijl hij nog op dat scherm stond met Intel pentium 4 erop. Ik ben dit soort boots niet gewend want ik zie altijd een aantal tests van de BIOS in plaats van een intel schermpje en daarna meteen het windows laadscherm. Het is nogal moeilijk om je F8 toetsaanslag te timen tussen die twee schermen. Ik liep dus vrolijk te rammen op die F8 toets bij het intel scherm. Dat vond hij niet leuk.

Het intel scherm staat er nu meerdere minuten, dan gaat hij eindelijk naar het windows laadscherm (XP of course) en dan duurt het weer een minuutje voordat hij via het loginscherm weer in windows is. Fijn, ik heb de computer van de buren gesloopt. Nu is dat met die resolutie inmiddels opgelost (kwestie van oude monitor eraan hangen die wel een hoge res aankan en dan terugzetten en dan de nieuwe monitor erop) maar ik zit nog steeds met een trage 3 gHz pc waar ik niet uitkom.

Ik heb de BIOS al op z'n standaard instellingen gezet maar dat mocht niet baten. Ik ben ten einde raad. Wat is er aan de hand met dit snelle bakkie?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks

Last quoth the raven...

Ik ben ten einde raad. Wat is er aan de hand met dit snelle bakkie?
Geen idee, maar ik betwijfel het of het komt doordat je op F8 hebt gedrukt, daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Heb je nog meer aan de pc gedaan/gemerkt?

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Dat is het nou juist, ik heb verder niets gedaan. Wellicht kan het het volgende zijn:

- Het is een draadloos toetsenbord dat pas werkt als de pc de drivers heeft geladen. De ontvanger geeft niets aan ls je op F8 drukt tijdens de BIOS opstart (dus eigenlijk kan het inderdaad niet daardoor zijn gekomen).
- Ik heb het oude beeldscherm eruit getrokken toen de pc nog aanstond 8)7.
- Ik heb het nieuwe beeldscherm er ingestoken toen de pc aanstond (nogmaals 8)7.
- Wellicht nog andere kleine dingen, misschien vind de BIOS het niet lief als je het beelscherm zomaar veranderd op een resolutie dat het niet aankan.

Ik wil liever niet de kast opentrekken want dan vervalt de garantie en het is niet eens mijn pc.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

ik heb dezelfde pc en heb ook hetzelfde probleem gehad: de oplossing is heel vreemd:

-zet de pc uit
-schakel de knop van de voeding op de achterkant uit
-schakel pc in
-zet knop weer aan
-zet pc weer aan

nu is het opgelost

bron: medionsux forum: alles over de 8080xl _/-\o_
http://data.forumhoster.c...ux/index.php?showtopic=19

[ Voor 29% gewijzigd door newpegasus op 25-01-2004 14:53 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Ik ga het even testen. Bedankt.

En het werkt :D

[ Voor 24% gewijzigd door Josh op 25-01-2004 14:54 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks

Last quoth the raven...

de oplossing is heel vreemd:
Oplossing klínkt mss heel vreemd, maar het is een veel-voorkomende procedure en heet ATX-reset. Je kan het zeker proberen, ik heb gemerkt dat het met name nuttig is om dit soort problemen op te lossen bij Asus bordjes.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
newpegasus,

Ik ben je eeuwig dankbaar. Ik weet niet hoe dit probleem is ontstaan en hoe dit nou is opgelost, maar hier had ik nooit op kunnen komen :P.

Perfect _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 25-01-2004 17:18 ]

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

GsJosh schreef op 25 januari 2004 @ 14:55:
newpegasus,

Ik ben je eeuw _/-\o_ ig dankbaar. Ik weet niet hoe dit probleem is ontstaan en hoe dit nou is opgelost, maar hier had ik nooit op kunnen komen :P.

Perfect _/-\o_
ik zat ook even raar te kijken toen ik iemand mij de tip gaf, en dat het werkte. maar zoals koraks zegt schijnt het een normale procedure te zijn. ik zou er zelf ook neit opgekomen zijn hoor.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

Ik heb 2 maand geleden een medion MD 8080 XL 3Ghz in den aldi gekocht vorige week wou ik eens een recovery doen. Maar ik heb toen per ongeluk de medion recovery cd van mijne ouwe pc gebruikt en diene heeft alles gewist. Ook D en E schijf. En als ik nu mijn juiste recovery cd er insteek om te herstellen dan komt erop dat hij niet kan herstellen omdat de herstel bestanden gewist zijn. Weet er iemand wat ik nu moet doen of kan er iemand die herstel bestanden van die op shijf E staan doorsturen aub. Want ik heb nu een computer waar niets meer opstaat. Mijn e-mail adres is thierryvanthielt@hotmail.com

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-12 18:44
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:22:
Ik heb 2 maand geleden een medion MD 8080 XL 3Ghz in den aldi gekocht vorige week wou ik eens een recovery doen. Maar ik heb toen per ongeluk de medion recovery cd van mijne ouwe pc gebruikt en diene heeft alles gewist. Ook D en E schijf. En als ik nu mijn juiste recovery cd er insteek om te herstellen dan komt erop dat hij niet kan herstellen omdat de herstel bestanden gewist zijn. Weet er iemand wat ik nu moet doen of kan er iemand die herstel bestanden van die op shijf E staan doorsturen aub. Want ik heb nu een computer waar niets meer opstaat. Mijn e-mail adres is thierryvanthielt@hotmail.com
Herstel bestanden doorsturen ??? Via email ??? MUhahaha :o
Eff een paar 100mb als niet zelfs gb's via email.

Lol, sorry maar denk dat de enigste oplossing voor jou is om de pc snel terug te brengen en een stofzuiger te kopen. Daar zitten geen herstel cd's bij, geen besturings systemen die te vernaggelen zijn etc. :+ >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onnodige trap bji wijze van dubbelpost- Alles kwijt van mijn medion PC MD8080 XL 3Ghz van den aldi

Dicht dus...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.