Toon posts:

Pendrive 128MB 2.0, filesystem=raw en insert a disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 6 maanden deze pendrive intensief in gebruik. Ik wilde hem vanmorgen inpluggen, het rode ledje van de drive gaat aan, maar ik krijg geen toegang.

Als ik in my computer de drive dubbelklik krijg ik de melding "please insert a disk into drive #" en zodra ik de properties van de drive bekijk is de drive 0 bytes in gebruik en 0 bytes free. Bij filesystem staat RAW ipv FAT32.

Ik heb daarna in device manager de drive ge-deinstalleerd, de pendrive unplugged, het systeem herstart, en de drive weer ingeplugged. Windows begon de drive weer te installeren wat dus betekend dat hij hem kan vinden.

Ik kon hem echter weer niet benaderen, dus ik vermoed dat de drive kapot is, maar wellicht dat het iets minder ernstig is.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

waarschijnlijk is de partitietabel corrupt omdat er raw ipv fat32 staat. je kunt proberen de drive te formatteren via windows, en anders misschien via het cdtje (dat je er meestal wel bijkrijgt). formatteer als fat32, en hopelijk voor jou doet ie het weer.

Verwijderd

Topicstarter
newpegasus schreef op 25 januari 2004 @ 13:57:
waarschijnlijk is de partitietabel corrupt omdat er raw ipv fat32 staat. je kunt proberen de drive te formatteren via windows, en anders misschien via het cdtje (dat je er meestal wel bijkrijgt). formatteer als fat32, en hopelijk voor jou doet ie het weer.
Is er een mogelijkheid om die partitietabel weer te reconstructen, daar er data op de drive staat?

edit:

Een format uitvoeren lukt niet, alle selectie boxen geven aan dat er geen size kan worden gelezen van de drive. Formatteren geeft ook de melding dat dat niet gaat

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 14:25 ]

• newpegasus

newpegasus

Hertog

heb je er geen cd bij gekregen, met daarop een programmatje? meestal kun je daarmee ook formatteren, misschien dat het dan wel lukt? en zover ik weet kun je niet de partitietabel veranderen zonder dat daarbij data verloren word. (tenminste niet bij een pendrive)

je zou nog kunnen proberen:
- andere usb poort
- andere computer (met usb 1.1)
- andere besturingssysteem

mocht het allemaal niet werken, dan zou kijken als er nog garantie op het beestje zit.

Verwijderd

Topicstarter
newpegasus schreef op 25 januari 2004 @ 14:33:
heb je er geen cd bij gekregen, met daarop een programmatje? meestal kun je daarmee ook formatteren, misschien dat het dan wel lukt? en zover ik weet kun je niet de partitietabel veranderen zonder dat daarbij data verloren word. (tenminste niet bij een pendrive)

je zou nog kunnen proberen:
- andere usb poort
- andere computer (met usb 1.1)
- andere besturingssysteem

mocht het allemaal niet werken, dan zou kijken als er nog garantie op het beestje zit.
Alle 3 de punten al gechecked op meerdere systemen. Bij de pendrive krijg je geen cd omdat het plug n play is.

• newpegasus

newpegasus

Hertog

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:53:
[...]

Alle 3 de punten al gechecked op meerdere systemen. Bij de pendrive krijg je geen cd omdat het plug n play is.
heb je ook al linux gecheckt dan? die ondersteund ook usb sticks (de mijne deed het ook meteen onder linux.) Mocht je geen linux willen installeren, dan zou je altijd nog knoppix kunnen downloaden.

waarschijnlijk heeft het toch niet met het besturingssyteem te maken, maar als je ergens linux ter beschikking hebt zou ik het toch even proberen.

offtopic:
mijn pendrive is ook plug n play, maar heeft wel een cd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik knikker het ding wel weg en koop een nieuwe, kost me anders teveel tijd en zo duur zijn ze tegenwoordig niet meer.
Pagina: 1