Toon posts:

Intel serverboard met onboard raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb net een nieuwe server in elkaar gezet met een intel S845WD1-E moederbord, dit moederbord heeft een onboard raid controller van promise, ik heb 2 western digital 120 gb harddisks er op aangesloten en zet net de machine aan. Tijdens het opstarten laat hij keurig de harddisks zien dus ik dacht dat het allemaal wel goed zat, druk op ctrl+f om de raid controller te configureren en ga naar auto config, op een krijg ik de melding: No harddisks found! dus ik dacht WTF, haal het ding weer open druk alle kabeltjes aan en start nog een keer, weer zie ik de harddisks en ga ik naar de configuratie, ik probeer nog een keer de auto config maar weer zonder resultaat, ook heb ik de andere 5 configuratie opties geprobeert (weet niet meer precies welke het zijn want normaal werkt auto config altijd) maar ook bij die kreeg ik de melding: No harddisks found!. Kortom tijdens het booten ziet hij ze wel maar met het configureren weer niet :| , het ook al op google etc gezocht maar niets gevonden dat me kon helpen, misschien hier iemand?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ken dat bord verder niet, maar heb je de disks wel op de juiste controller aangesloten? Bij onboard controllers is het vaak niet duidelijk op welke controller je je schijven precies hebt aangesloten. In zo'n geval kan het dat de schijven aangesloten zijn op de Intel Southbridge-controller die meestal geen RAID ondersteunt. De disks worden dan wel netjes gedetecteerd door het systeemBIOS, maar uiteraard níet door de RAID controller.

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 25 januari 2004 @ 13:50:
Ik ken dat bord verder niet, maar heb je de disks wel op de juiste controller aangesloten? Bij onboard controllers is het vaak niet duidelijk op welke controller je je schijven precies hebt aangesloten. In zo'n geval kan het dat de schijven aangesloten zijn op de Intel Southbridge-controller die meestal geen RAID ondersteunt. De disks worden dan wel netjes gedetecteerd door het systeemBIOS, maar uiteraard níet door de RAID controller.
Ja deze zitten goed :'(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vreemd probleem. Kun je eens een (of meerdere) andere schijf aan de RAID controller hangen om te kijken of die wel correct herkend worden?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Heb je al eens gekeken of er een Biosupdate uit is voor je moederbord ?
Of anders kun je misschien eens het laatste BIOS downloaden en deze erin flashen. Het kan namelijk zijn dat de BIOS een beetje verrot is, want detecteren bij het initialiseren en vervolgens geen disks meer herkennen bij het configureren is inderdaad een beetje vaag.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)