[WINXP]Registry Error

Pagina: 1
Acties:

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Nadat de computer de vorige avond gewoon normaal is afgesloten, zette ik de computer de volgende dag weer aan. Windows kon op geen enkele manier meer opgestart worden met de error: REGISTRY_ERROR
Ik ga dus windows reinstallen en vervolgens als ik op enter druk om windows de partities te laten scannen, geeft hij ook wèèr dezelfde error.

Is er waarschijnlijk iets hardware matig kapot? Of leest de windowsxp install nog steeds de oude om te kijken of er dus al een winxp versie opstaat waardoor die ook in de install dezelfde fout geeft?

Specs:
Athlon XP 2700+
MSI KT6 Delta met onboard SATA raid controller
Radeon 9600pro
512MB DDR
Samsung 160gb SATA hd

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Miscchien kun je beter je c: partitie helemaal weggooien en opnieuw beginnen met een windows xp install.

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik kom dus ook niet meer in de repair console dus kan ik die stappen niet uitvoeren.

De partitie formatteren wil ik eigenlijk niet doen omdat er heel wat belangrijke dingen op staan. Plus weet ik niet hoe ik die partitie formatteer, aangezien ik het niet met Winxp install kan doen, omdat die hd aan raid controller hangt.

Iemand?

• dr snuggles
  • Niet online
Ik ben een beetje vergeten hoe de windows xp setup ging (ik zet altijd backups terug met ghost, scheelt uuuren werk). Volgens mij was de volgorde zoiets:
1) Windows xp setup start op
2) Kopiert files
3) Scanned harde schijf
4) Begint met installeren
Die error krijg jij dus bij 3) ?

Heeft die Sata raid niet toevallig extra drivers nodig, zoals elke normale raid kaart? Even floppy opzoeken wat bij je moederbord zat.

Anders: Je kunt een oude win9x flop/cdrom pakken en fdisk opstarten. Hier kun je een partitie weggooien (bijvoorbeeld een onbelangrijke d: partitie). Vervolgens maak je deze opnieuw aan. Start je de winxp setup en probeer je het opnieuw.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wwillem, hoe wil je een 9x flop een sata controller laten herkennen zonder drivers?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dr snuggles
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 25 januari 2004 @ 13:43:
wwillem, hoe wil je een 9x flop een sata controller laten herkennen zonder drivers?
Aha, dat gaat dus niet zeker.

Ik vraag me af hoe ik dat 1,5 jaar geleden heb gefixed met m'n gewone onboard raid gebeuren. Volgens mij kon ik toen wel gewoon met een fdisk partitioneren (wat langzamer gaat dan dat windows xp het doet).

Edit: met knoppix (linux draaien zonder iets te installeren) zou je je data kunnen redden.

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 26-01-2004 21:37 ]

Pagina: 1