Ik wil aan een bestaande resource file (.resx) van een form enkele eigen entries toevoegen (foutmeldingen e.d.). Dit werkt allemaal prima tot ik een wijziging aan het form maak met de form designer van Visual Studio. Dan gaat ie de resource file namelijk opnieuw genereren en zijn mijn eigen records weg! Wie weet hoe je dit kan voorkomen?? (speciaal attribute in data tag? Eigen key-value paren op een of andere manier via de designer toevoegen?)
Waarom maak je je eigen entries niet in een aparte resource file?
https://fgheysels.github.io/
Je kan denk het ik best een apparte resource file maken zoals whoami ook al zegt. Verder kan je de resx file die VS studio automatisch aanmaakt niet mee compileren. Klik op de file en selecteer in de Build Option 'None' ipv embedded resource.
Als je de entries in een resx file stopt met een naam hetzelfde als de klasse waar hij bij hoort kun je hem heel gemakkelijk inlezen met de volgende code:whoami schreef op 25 januari 2004 @ 13:03:
Waarom maak je je eigen entries niet in een aparte resource file?
C#:
1
2
| string var = new System.Resources.ResourceManager(typeof(MainForm)).GetString("myvar") |
Bij "gewone" classes werkt dit perfect, alleen nu blijkt dat dit dus problemen geeft als de Visual Studio designer ook dingen in de resource file wil schrijven. Uiteraard kan ik in dit geval wel een resource bestand met een andere naam maken, maar ik wil het liever allemaal uniform houden. Maar goed, als het niet anders kan zit er niets anders op.
Die begrijp ik niet helemaal. Wat schiet je er precies mee op als je hem niet mee compileert?Folkert schreef op 25 januari 2004 @ 15:48:
Verder kan je de resx file die VS studio automatisch aanmaakt niet mee compileren. Klik op de file en selecteer in de Build Option 'None' ipv embedded resource.