Toon posts:

Hoe log je in als Administrator (XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 accounts op windows xp, administrator en mijn eigen, beiden gebruiken geen wachtwoord.

Als windows is opgestart zie ik alleen een icon van mijn eigen account en niet die van de administrator.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik beide account te zien krijgen zodat ik op beide icons kan klikken om zo te kiezen welke account ik ga gebruiken ??

Hoe kan ik automatisch inloggen als administrator zonder dat ik uberhaupt maar ergens op hoeft te klikken. Dus dat windows xp (pro sp1) het inlogscherm niet te zien krijgt ?? dus voor administrator ?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

2x CTRL-ALT-DEL in inlogscherm en dan inloggen als administrator.. :)

En voor default inloggen als administrator even deze waarden invoeren in de volgende register-key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon

DefaultUserName: "administrator"
DefaultPassword: je wachtwoord

En dan een nieuwe string value aanmaken met de naam "AutoAdminLogon" en "1" als waarde geven :)

[ Voor 78% gewijzigd door Zap op 25-01-2004 12:58 ]

#

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00
Zap schreef op 25 januari 2004 @ 12:45:
Ik denk dat hij dat al wel wist, maar dat beantwoord nogsteeds niet de vraag hoe hij het icoontje van administrator in het inlogscherm krijgt :)

En over dat automatisch inloggen als admin, dat moet volgens mij met X-Setup kunnen (zo uit mijn hoofd)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Tijdens opstarten op [F8] rammen en dan voor "veilige modus" kiezen

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 12:33
Ergens in de policys of iets dergelijks is een setting of je administartor in het inlogscherm mag zien. Pak google evne die heeft het zo voor je

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 20:23
TweakUI voor Windows XP installeren.
Daarna in TweakUI onder Logon de optie "Show Administrator on Welcome Screen" aanvinken.

[ Voor 19% gewijzigd door wens op 25-01-2004 12:51 ]

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:44:
Ik heb 2 accounts op windows xp, administrator en mijn eigen, beiden gebruiken geen wachtwoord.

Als windows is opgestart zie ik alleen een icon van mijn eigen account en niet die van de administrator.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik beide account te zien krijgen zodat ik op beide icons kan klikken om zo te kiezen welke account ik ga gebruiken ??
Maar waarom zou je dat überhaupt willen kunnen? Met je eigen account als lid van de Administrator-group kun je toch net zo veel?

Het kan inderdaad met X-Setup ingesteld worden.

Verwijderd

Ik heb wel eens zo'n NT achtig (dus met lock functie enzo) inlogscherm bij XP gezien, weet iemand hoe ik dit tevoorschijn kan toveren?

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Dr.Boktor schreef op 25 januari 2004 @ 12:51:
[...]

Maar waarom zou je dat überhaupt willen kunnen? Met je eigen account als lid van de Administrator-group kun je toch net zo veel?
Het is natuurlijk wel veilig als je jezelf een "gast-account" geeft of toch een account met beperkte mogelijkheden (virussen ed kunnen dan niet installeren etc...)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:55:
Ik heb wel eens zo'n NT achtig (dus met lock functie enzo) inlogscherm bij XP gezien, weet iemand hoe ik dit tevoorschijn kan toveren?
control panel / User Accounts / Change the way users log on -> "use welcome screen" uitvinken. :)

Allemaal wel erg basic hoor...

[ Voor 9% gewijzigd door Zap op 25-01-2004 13:05 ]

#

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09-2025
Blue_man schreef op 25 januari 2004 @ 12:56:
[...]

Het is natuurlijk wel veilig als je jezelf een "gast-account" geeft of toch een account met beperkte mogelijkheden (virussen ed kunnen dan niet installeren etc...)
Zodat je van account moet wisselen om zelf iets kunnen installeren?
[para-modus]Waar dan in het programma een virus kan zitten of je in de tijd tijdens het ingelogd zijn met administrator een virus binnen krijgt? En je dus even ver van huis bent.[/para-modus]
Volgens mij is het juist handig om die Administrator-account zo min mogelijk te gebruiken (maar eventueel wel een eigen account met admin-rechten). Wanneer er dan iets grondig mis gaat, heb je misschien nog een werkend origineel Administrator-account.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt allemaal niet.......

Via control/gebruiker account etc.... staat mijn Administrator account niet.

Via tweakkui kan ik wel autom,atisch inloggen maar alleen via mijn gebruikers account, dus niet via administrator.

Als ik mezelf afmeld en wil schakelen zie ik ALLEEN mijn gebruikersaccount, het icoon Administrator is er helemaal niet.

Misschien allemaal erg "basic" zoals iemand opmerkte maar de aangereikte suggesties werken alle niet.

Ik mkan nog steeds niet inloggen als administrator ! - help -

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Dan ben ik toch geneigd te zeggen dat je iets niet helemaal goed doet hoor. De bovenstaande opties werken zeker, of je bedoelt iets anders wat dan niet helemaal duidelijk naar voren komt hier.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 21:54

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Zap schreef op 25 januari 2004 @ 12:45:
werkt niet meer sinds update naar SP2, weet iemand hoe je wel kan inloggen zonder software te installeren of veilige modus?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waarom niet via veilige modus? Dan kan je toch instellen dat je het Administrator account zichtbaar maakt? (kiezen voor klassieke manier van aanmelden)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Delta9,

Goed gezocht hoor - maar dit topic is al enige tijd oud en gaat niet echt over je vraag :)
Dit topic ga ik dan ook sluiten - open even een nieuw topic waarin je duidelijk en helder aangeeft wat je al geprobeerd hebt en gezocht hebt (dit topic bijvoorbeeld :P ) - en wat je precieze probleem is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.