Sony TSL-A500C AIT-2 Autoloader is langzaam :(

Pagina: 1
Acties:

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
ik heb een Sony TSL-A500C AIT-2 Autoloader in een externe behuizing aangesloten op een Adaptec Ultra160 SCSI met een Pentium 4 @ 1.6 Ghz

volgens de Sony site :

http://www.storagebysony.com/products/productmain.asp?id=171

moet dat ding 6 MB per seconden zonder compressie halen en met Compressie 12 MB per seconden

ik kom hier met of zonder compressie niet hoger dan 1,6 MB per seconden :(

iemand een idee wat dat kan zijn ?

[ Voor 2% gewijzigd door barrymel op 25-01-2004 12:38 . Reden: iets wissen ]

BarryMel

• barrymel
ik heb nog wat zitten proberen, als ik het op software matige compressie zet dan haal ik nog minder, dan haal ik zelfs maar 1,25 MB/s

hardware compressie of geen compressie haal ik die 1.6 MB/s

niemand een idee ? dat ding moet veel sneller kunnen

BarryMel

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 22:14
Misschien kun je eerst het eea vertellen over de setup van het systeem waar de drive aanvast zit en wat je er mee back-upped. Tevens handig te vermelden welke back-up pakket.

Je drive kan trouwens 6Mbyte/Sec aan. Dit betekend 360Mbyte/min. Da's wel een lekkere snelheid. Backup je goed comprimeerbare data dan kan de snelheid oplopen tot 10 a 12 Mbyte/sec oftewel 600 tot 720Mbyte/min.

[ Voor 39% gewijzigd door LeNNy op 26-01-2004 19:23 . Reden: Toevoeging ]

• barrymel
LeNNy schreef op 26 januari 2004 @ 19:18:
Misschien kun je eerst het eea vertellen over de setup van het systeem waar de drive aanvast zit en wat je er mee back-upped. Tevens handig te vermelden welke back-up pakket.

Je drive kan trouwens 6Mbyte/Sec aan. Dit betekend 360Mbyte/min. Da's wel een lekkere snelheid. Backup je goed comprimeerbare data dan kan de snelheid oplopen tot 10 a 12 Mbyte/sec oftewel 600 tot 720Mbyte/min.
het systeem is een Intel Pentium 4 @ 1.6 GHz met 1 gig intern geheugen
de tapestreamer is aangesloten op een Adaptec Ultra160 SCSI controller

ik gebruik backupexec 9.1 op een windows 2003 server

ik heb de instelling Hardware compressie (if available, otherwise software) geprobeerd, Software ook geprobeerd en als laatst geen compressie maar dit maakt niet echt veel uit

ik kwam er net achter dat er een firmware update was, ik ben van versie L100 naar L210 geupgrade, maar helaas, dat had ook geen nut :(

BarryMel

• barrymel
o en wat ik er mee backup........ alles :-) mp3's, filmpjes, documenten, enzz

maar tis ook bij grote bestanden van 500 mb of zo die snelheid, dus niet dat het speciaal bij een hoop kleine files is of zo

BarryMel

• barrymel
ik heb net nog gekeken voor een nieuwe bios van die adaptec maar daar zit ook al de nieuwste versie op, dus weer niets :(

BarryMel

• barrymel
ik heb de Scsi kaart naar een ander systeem overgebouwd, ook een p4 1.6 met maar 256 mb er in, windows XP er op in plaats van 2003 server, gewoon normale HD , dus geen raid en zo

en dan kom ik ook aan de 100 mb per minuut :(

kan het zijn dat die adaptec kaart dan niet goed is of zal het de tapedrive zijn ?

BarryMel

• barrymel
tis al een heel oud topic dit, ik heb de tape drive al een tijdje niet meer, ik heb al een tijdje een andere tapedrive die nog sneller moest zijn maar helaas in een nieuwer systeem nog steeds even langzaam , gaat al maanden zo..........

tot ik vanmiddag op een systeem zag staan wat opstarte : haalt de Ultra160 snelheid als de drivers er voor geinstalleerd zijn........

ik heb nooit naar drivers gekeken omdat de kaart automatisch door windows werdt herkent

dus ik heb op de Adaptec site gekeken en daar vond ik de drivers met de volgende beschrijving :

These drivers have been developed to overcome speed negation issues with some devices, like scanners, tape drives, CDs and CD-Rs, which may default to the slowest speed (asynchronous) when using the embedded driver in XP or earlier Windows 2000 drivers. This can then cause buffer under-runs with some CD Recorders.

die drivers dus geinstalleerd en nu haal ik dus in plaats van 100 mb per minuut tussen de 400 en 500 mb per minuut :P

BarryMel

Pagina: 1