Kan drivers niet installeren ATI Readon 9200Pro

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik kan mijn drivers van de video kaart niet meer installeren. Ik heb een ATI Raedon 9200 pro 128MB. Ik heb 3 verschillende driver versies geprobeerd, maar ik kreeg telkens deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fout.JPG

De standaard drivers werken ook niet.

Verwijderd

Probeer eens de vorige drivers te verwijderen, dan opnieuw opstarten, standaard vga installeren, opnieuw opstarten en dan de nieuwste Catalyst 4.1 erop te zetten

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

[mierenneuk]
Het is een Radeon, en geen Readon ofzo ;)
[/mierenneuk]

En verder zou ik maar gewoon es proberen te doen wat de foutmelding aangeeft :)
Hij raadt je aan te proberen eerst de std windows drivers voor die kaart volledig te installen en het nog es te proberen....

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Sjonny75
De standaard drivers zijn inmiddels geinstalleerd. Maar de omega drivers werken nog niet. Ik zal die Catalyst 4.1 driver eens proberen.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

zie ik daar windows longhorn??? misschien dat het daar aan ligt, of is het alleen maar een theme?

• Sjonny75
Ja dat is longhorn maar ik heb em thuis ook draaien met volledige driver support dus het moet wel kunnen.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

probeer via deze link eerst alle oude drivers te uninstallen, http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html (via bovenste progje) dan rebooten. installeer dan catalyst 4.1. mocht dat niet werken, weer progje draaien, rebooten en via deze link: http://www.ati.com/suppor...winxppreviousdrivers.html en oudere catalyst driver te downloaden. mocht ook dat niet werken, probeer dan eens een omega driver. suc 6

• Sjonny75
Nope het mag allemaal niet lukken. De standaard drivers wat ik erbij heb gekregen heeft ie nu wel geinstalleerd. Maar de Catalyst en Omega drivers kunnen nog steeds niet geinstalleerd worden.

Verwijderd

Ja tis een gekuut met die videokaarten in XP.. me 9600 loopt vast in windows... maar in VGA-modus doet ie het prima.

Ik ga volgende week me ati kaart terugbrengen. Ik wordt er zo gefrustreerd van. Ik had voorheen en ti4200 die ook naar de maan is. Deze heb ik niet eens een maand en hij toont al kuren.

Verder heb ik zelf alles geprobeerd,bios gechecked, catalyst, oude drivers... maar mocht niet baten.

Geeft ook melding dat me display driver een error veroorzaakt in XP.
Ook af en toe dat die via agp controller irq conflict geeft.

Durf tegenwoordig ook geen nieuwe games meer te draaien... na demo van Far Cry gespeeld te hebben en vervolgens later de pc weer aanschakelen krijg ik dit euvel.

Draai op dit moment zonder Radeon driver...
Wat moet het toch met de wereld van XP en Videokaarten. |:(

Welke videokaart moet ik dan kiezen. ;(

Verwijderd

heb je al eens geprobeerd in de veilige modus alle dubelle shit weg te gooien ??
werkte bij mij prima

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

met standaard vga drivers bedoelen ze dat er alleen de WINDOWS drivers zelf gebruikt mogen worden
niet die van de cd.

dus even de kaart weg halen uit aparaat beheer en dan opnieuw proberen ;)
zonder de cd te instaleren ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

mjl

Ugh

Vervelend, ik heb hetzelfde probleem, alle ati shit verwijderd, standaar vga driver , maar nog steeds dezelfde foutmelding ....

Update: uiteindelijk W2K opnieuw geinstalled ... zucht

[ Voor 19% gewijzigd door mjl op 09-03-2004 16:58 ]

-------

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 15:29
Heb hetzelfde gehad....

Kreeg ook de reactie dat het aan een oude DirectX versie zou liggen, maar had al 9.0b erop staan.

Uiteindelijk toch maar windows er opnieuw opgezet... :|

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Pagina: 1