Toon posts:

Draytek en Sweex router.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draktek router de 2200E en deze is gekoppeld aan de Sweex met wireless maar nu zie ik via het prive netwerk de computer niet.
Welke instelling moet ik in de router wijzigen, zodat ik alle computers op beide routers kan zien.

Verwijderd

zie ik via het prive netwerk de computer niet.
Waar heb je het in hemelsnaam over :? Breid deze twee zinnen eens uit naar minstens 10 zinnen waarin je duidelijk bent over je situatie en je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Een draytek router en een sweex router.
Ik wil van de ene naar de andere computer in het netwerk (thuis)
Maar dit lukt niet om verbinding te maken met de andere computer.
Wat moet ik in de router instellen om verbinding te krijgen met de beide routers.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 16:30
Win je van de sweex router alleen de wireless functionaliteiten gebruiken? Dan moet je op deze router de WAN poort niet gebruiken.
Zo nee, wat wil je precies. Welke router zit aan het Internet, hoe zit je netwerk verder in elkaar. Maakt anders even een tekening voor de duidelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
De draytek is de hoofd router daaraan hangt de wireless van sweex. (via de upload)
Maar ik zie niet mijn laptop in het netwerk.

• Cyzor
Je wilt met je laptop dus wireless met de wireless functionaliteiten op de Sweex router? En je Draytek router hangt aan het internet. Waarom heb je eigenlijk 2 routers en niet gewoon een router een accesspoint?
Je moet de draytek op de sweex aansluiten op een LAN poort niet op de router poort. Dan je wireless op de Sweex configureren daarna op de lappy en dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het interne netwerk verbinding heb ik wel maar de computers onderling niet.

• Cyzor
Zit je netwerk zo in elkaar?

Afbeeldingslocatie: http://home2.telebyte.nl/~jacnaus/got/865755/Tekening1.png

[ Voor 3% gewijzigd door Cyzor op 25-01-2004 14:06 . Reden: Locatie Plaatje ]

Verwijderd

Topicstarter
yep.

• Cyzor
Ik heb de pc even een nummer gegeven. Welke pc kan er niet met de rest communiceren?
Zijn dan PC3 en de laptop met de rest?

Verwijderd

Topicstarter
Pc 3 kan niet via het interne netwerk communiseren en de laptop ook niet, wel met internet zelf.
Dus via het routernetwerk niet.

• Cyzor
Dus de laptop en PC3 hebben wel internet maar kunnen niet met PC1 en PC2 communiceren. Kan je de ip’s van de router en van de clients (als deze niet dynamisch zijn) geven.

Verwijderd

Topicstarter
Wat er nu bij komt dat mijn internet steeds weg valt, en dit wordt veroorzaakt door de sweex.
Deze is er nu uit en geen last meer.
Wat is nu de beste oplossing.

Verwijderd

henkr: Wat snap je niet aan een duidelijke beschrijving mét minstens tien zinnen? :)

Een klein beetje initiatief mag imho wel nl :)

Geef eens een duidelijke schets met ipnummering.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 14:15 ]

• Cyzor
Als de sweex uit staat heb je toch ook geen wireless meer O-) . Je MOET wel een LAN poort op de sweex gebruiken om deze aan de Draytek te koppelen hè. Maar ik kan je mogelijk verder helpen als je met zo weinig informatie komt.

Wat ik graag zou willen weten:
Het IP-adres en de subnetmask van beide routers?
Het IP-adres, de subnetmast en de standaard-Gateway van alles clients?
Gebruik je de DHCP functionaliteiten van 1 van de routers?
Heb je de DHCP server op de andere router wel uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Ip is 192.168.1.11
subnet 255.255.225.0
En de dhcp heb ik op de swex niet uit staan van daar steeds de reboot?

• Cyzor
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:27:
Ip is 192.168.1.11
subnet 255.255.225.0
En de dhcp heb ik op de swex niet uit staan van daar steeds de reboot?
Grapje zeker dit.

De IP-adressen van alles. Hoe moet ik nou weten waar dit IP-adres vandaag komt. Maak even een lijstje met al je routers en clients en noteer daarin alles waarom ik in mijn vorige post om vroeg.

Verwijderd

En nou is het afgelopen. Je bent ongeveer vier keer gevraagd om meer informatie te geven, en nog doe je het niet. Dan houdt het dus gewoon op.

Probeer het, als je dan wél meer zin hebt om het probleem op te lossen, over 24 uur nog maar een keer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.