Toon posts:

troll..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het vreemd dat ik hier door iemand voor troll uitgemaakt word. m'n berichtje is dan misschien niet geweldig ofzo maar een troll? ...

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=947592

het lijkt er een beetje op dat macho-talk meer gewaardeerd wordt dan inhoudelijke informatie. ik overweeg nu gewoon helemaal geen berichtjes meer achter te laten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik denk dat het gewoon om een verkeerde interpretatie gaat van de modder in kwestie, het is iig niet zo dat hij al meermaals ten onrechte trolls uitgedeeld heeft. Kan gebeuren, die moderatie is ook geneutraliseerd door de vele andere moderaties die intussen gegeven zijn. ik heb je reactie nu weer op 1 gezet (en daar hoort ie imo ook).

Til er niet te zwaar aan, zulke dingen kunnen altijd gebeuren en zoals je ziet wordt het altijd weer rechtgezet door andere modders :).

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 25-01-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen troll misschien, maar wat voegt het aan een vergelijking tussen ATI-kaarten toe om het te gaan hebben over het al dan niet feit dat een nVIDIA-kaart al dan niet een 256-bit-bus heeft? Ik vat de reactie enigszins op als effe fijn een ATI vs. nVIDIA vuurtje opstoken, in een draad waar dat totaal niet ter zake doet effe een eigenschapje van een nVIDIA-kaartje noemen dat een ATI-kaartje niet heeft, een eigenschap die momenteel trouwens ook nog eens volkomen onbelangrijk is. En dan nog effe melden dat die nVIDIA kaart toch wel eventjes het betere alternatief vormt.

Ik vind de reactie gewoon zwaar overbodig, met trouwens wel een trollerige teneur, dat vanwege het nVIDIA vs. ATI gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een 256 bit bus zorgt voor grotere geheugenbandbreedte.
die is twee keer zo groot als bij een 128 bit bus (op de zelfde frequentie).
geheugenbandbreedte is van belang bij videokaarten.

verder heb ik geen commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Als ik heel eerlijk bent vind ik eigenlijk dat de reactie weinig inhoudelijks bevat. Hoewel iedereen die er hard over na gaat denken (en wellicht jouw verklaring hier leest) wellicht er wel achter zal komen dat jij gelijk hebt, is het probleem dat de meeste mensen die moeite niet doen. Lang niet iedereen is even goed thuis in de videokaarten. Ik denk dat iemand die echt wat van videokaarten weet (jij misschien), wel voldoende heeft aan deze reactie. Ik denk echter ook, dat iemand die meer van videokaarten weet, zich niet zal overgeven aan trollen.

En daar zit juist het probleem. :) Het zullen over het algemeen (verwacht ik, ik kan dat niet met gegevens staven natuurlijk) niet de meest kundige mensen zijn die zich storten in een nVidia vs. Ati trolldiscussie. Iemand die echt weet waar hij over praat, hoeft namelijk niet te trollen, maar kan met een goede onderbouwing uitleggen waarom hij de voorkeur voor een bepaald merk heeft.

En juist die onderbouwing mis ik een beetje in jouw post. Op zich heeft jouw reactie niet het karakter van "Ati sucks, nVidea rulezzz!11" maar toch, juist doordat je zo summier bent in je argumentatie, doet het daar wel een beetje aan denken. Daardoor ook, kan het een aanleiding zijn voor meelopers die ergens iets van de klok en de klepel meegekregen hebben. Mensen die toevallig zelf net van papa een Ati videokaart gekregen hebben enzo... als je snapt wat ik bedoel. Die zijn dan vrij makkelijk in het plaatsen van een reactie als: "fsck 256 bits membus, Ati pwnage!!!1". En voor je het weet loopt men te trollen en op elkaar te flamen.

Dat soort dingen kun je vrij eenvoudig voorkomen door iets uitgebreider te zijn in je onderbouwing, en voor de wat minder kundige lezers (vergis je niet in het aantal daarvan!) wat informatieve uitleg te geven. Ik ben het dan ook eens met de afweging die /me heeft gemaakt. Ook ik kies ervoor om de reactie in deze vorm als overbodig te bestempelen, omdat hij een stevig stuk informatieve waarde mist. Om hem op -1 troll te zetten vind ik te ver gaan, want ik heb het idee dat je zeker niet bewust een provocerend karakter aan je reactie hebt gegeven. Ik geef 'm dus een minnetje erbij, wat mij betreft eindigt hij op 0 overbodig. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok. heb em ont-troll-vibed. zal voortaan wat scheutiger zijn met informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Kijk... dat scheelt al stukken. In deze vorm had je die ene trollmoderatie niet opgelopen denk ik. ;)

Ik heb er weer een puntje bijgedaan nu. Hij heeft een +1 interessant van mij mogen ontvangen, waardoor hij weer op 1 (overbodig) staat. De tag is dan wel niet goed... maarja. Mede doordat je nu je stelling *uitlegt* én onderbouwt met cijfers door een linkje te geven, heeft de reactie nu wat mij betreft zelfs potentie om op 2 te komen. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Superdeboer schreef op 25 januari 2004 @ 16:50:
Kijk... dat scheelt al stukken. In deze vorm had je die ene trollmoderatie niet opgelopen denk ik. ;)

Ik heb er weer een puntje bijgedaan nu. Hij heeft een +1 interessant van mij mogen ontvangen, waardoor hij weer op 1 (overbodig) staat. De tag is dan wel niet goed... maarja. Mede doordat je nu je stelling *uitlegt* én onderbouwt met cijfers door een linkje te geven, heeft de reactie nu wat mij betreft zelfs potentie om op 2 te komen. :)
Vanochtend deze reactie gelezen toen hij al op 1 overbodig stond. Had ik toen redelijk vrede mee. Nu is de reactie zeker meer waard.

* KeX doet er een puntje op. :)

/edit dat haalt niet meer zoveel uit. Ik neem aan dat er niet veel mensen bezwaar nu zullen hebben als ik deze reactie naar +2 PM.

[ Voor 9% gewijzigd door KeX op 25-01-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
/edit dat haalt niet meer zoveel uit. Ik neem aan dat er niet veel mensen bezwaar nu zullen hebben als ik deze reactie naar +2 PM.
zeker niet, ik vind hem voldoende inhoud hebben voor een +2 :)
Pagina: 1