Als ik heel eerlijk bent vind ik eigenlijk dat de reactie weinig inhoudelijks bevat. Hoewel iedereen die er hard over na gaat denken (en wellicht jouw verklaring hier leest) wellicht er wel achter zal komen dat jij gelijk hebt, is het probleem dat de meeste mensen die moeite niet doen. Lang niet iedereen is even goed thuis in de videokaarten. Ik denk dat iemand die echt wat van videokaarten weet (jij misschien), wel voldoende heeft aan deze reactie. Ik denk echter ook, dat iemand die meer van videokaarten weet, zich niet zal overgeven aan trollen.
En daar zit juist het probleem.

Het zullen over het algemeen (verwacht ik, ik kan dat niet met gegevens staven natuurlijk) niet de meest kundige mensen zijn die zich storten in een nVidia vs. Ati trolldiscussie. Iemand die echt weet waar hij over praat, hoeft namelijk niet te trollen, maar kan met een goede onderbouwing uitleggen waarom hij de voorkeur voor een bepaald merk heeft.
En juist die onderbouwing mis ik een beetje in jouw post. Op zich heeft jouw reactie niet het karakter van "Ati sucks, nVidea rulezzz!11" maar toch, juist doordat je zo summier bent in je argumentatie, doet het daar wel een beetje aan denken. Daardoor ook, kan het een aanleiding zijn voor meelopers die ergens iets van de klok en de klepel meegekregen hebben. Mensen die toevallig zelf net van papa een Ati videokaart gekregen hebben enzo... als je snapt wat ik bedoel. Die zijn dan vrij makkelijk in het plaatsen van een reactie als: "fsck 256 bits membus, Ati pwnage!!!1". En voor je het weet loopt men te trollen en op elkaar te flamen.
Dat soort dingen kun je vrij eenvoudig voorkomen door iets uitgebreider te zijn in je onderbouwing, en voor de wat minder kundige lezers (vergis je niet in het aantal daarvan!) wat informatieve uitleg te geven. Ik ben het dan ook eens met de afweging die
/me heeft gemaakt. Ook ik kies ervoor om de reactie in deze vorm als overbodig te bestempelen, omdat hij een stevig stuk informatieve waarde mist. Om hem op -1 troll te zetten vind ik te ver gaan, want ik heb het idee dat je zeker niet bewust een provocerend karakter aan je reactie hebt gegeven. Ik geef 'm dus een minnetje erbij, wat mij betreft eindigt hij op 0 overbodig.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.