Wireless netwerk: geen TCP/IP

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:53

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Situatie: een PC met Windows 98 SE met Edimax EW-7126 wireless PCI-kaart (nieuwste drivers). Maakt contact met wireless router, SMC Barricade 7404. Hij kan een draadloze verbinding leggen, maar ik krijg het niet voor elkaar om een TCP-verbinding te leggen. TCP/IP is wel geinstalleerd en is gekoppeld aan de wireless netwerkkaart, maar als ik winipcfg uitvoer staat daar alleen mijn TCP-IP adapter bij. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik de boel werkend krijg. Iemand een idee?

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Werkt dat via DHCP of heb je een statisch IP-adres?
Is de router al goed ingesteld?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je die SMC AP wel als DHCP aangezet ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Dr.Boktor schreef op 25 januari 2004 @ 12:38:
Werkt dat via DHCP of heb je een statisch IP-adres?
Is de router al goed ingesteld?
Via DHCP; router is goed ingesteld zo te zien:

- wireless module enabled
- DHCP-server staat aan; client staat ook ingesteld op dhcp
- ssid en wep-key zijn hetzelfde

Het meeste vreemde vind ik dat bij winipcfg op de client er geen ethernetadapter bij staat, maar alleen de ppp-adapter :?
Koffie schreef op 25 januari 2004 @ 12:48:
Heb je die SMC AP wel als DHCP aangezet ?
Yep dus, als ik via een utp-kabeltje mijn laptop er op aansluit werkt alles gewoon.

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Wokschotel schreef op 25 januari 2004 @ 13:07:
[...]
- ssid en wep-key zijn hetzelfde

Het meeste vreemde vind ik dat bij winipcfg op de client er geen ethernetadapter bij staat, maar alleen de ppp-adapter :?
[...]
ppp-adapter? Die heeft iig niets met je wlan-configuratie te maken... Maar je wlan-kaartje moet natuurlijk wel in het lijstje bij winipcfg komen te staan. Probeer hem eens weg te gooien en opnieuw toe te voegen?

Tevens zou ik hem eerst proberen zonder WEP werkend te krijgen. Ik weet dat mijn Edimax-kaartje daar heel veel moeite mee heeft namelijk.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Wokschotel schreef op 25 januari 2004 @ 13:07:
[...]

Yep dus, als ik via een utp-kabeltje mijn laptop er op aansluit werkt alles gewoon.
Dus even voor de duidelijkheid (want het is allemaal veel te dubbelzinnig opgesteld in je posts - het kan dus simpelweg gewoon nog steeds niet werken)....

De laptop die je hebt aangesloten heeft via DHCP zijn instellingen gekregen en dit zijn niet eerder verkregen instellingen van een andere DHCP gevend apparaat en het is ook niet zelf gemaakte instellingen.

offtopic:
sorry voor de misschien dubbelzinnige vragen van mij, maar je hebt niet ale stellingen goed ontkracht.

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 25-01-2004 13:17 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Situatie is dus als volgt:

- PC met Win 98 SE, ISDN-kaartje en Edimax wireless kaartje
- laptop met win2k (om mee te testen en die smc te configureren)
- SMC barricade router

Als ik de laptop via een kabel op de router aansluit krijgt die een ip en werkt alles. Conclusie: dhcp-server werkt.

Als ik de wireless toestand online probeer te krijgen ziet het kaartje het netwerk, maar ik kan verder niets doen. Signaalsterkte is goed, wep-keys kloppen allemaal, maar ik krijg gewoon geen IP-adres van die router. Geen idee waar het aan ligt. Op de Win98SE-machine staat dus die ethernetadapter bij winipcfg er dus ook niet bij :?

Verwijderd

He, dit herken ik.

De buurman wil ik via Wifi ook toegang tot mijn breedband geven, maar ondanks statisch IP, wil W98/SE geen netwerkadapter in winipcfg weergeven. Alleen PPP adapter is zichtbaar :-(
Adapter (PCI) heeft connectie met AP, en communicatie lijkt te werken.

Iemand dit al vaker meegemaakt? Lijkt wel iets in W98.

Ik heb alles (hardware & software) al een geer uninstalled en eropnieuw opgezet, alles zonder resultaat - tot nu toe.

Via mijn laptop (ook W98SE) kan ik via USB-stick of PCMCIA wel connecten.
Dezelfde USB-stick op PC van de buur.....geen effect - alleen PPP Adapter zichtbaar

Paul

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Inmiddels werkt eea: ik heb de hele TCP-ip/stack in Win98 eruit gegooid en alle registerverwijzingen naar TCP-zaken verwijderd. Dus:

- kaart uit de PC
- opnieuw opstarten
- hele tcp-stack verwijderen
- opnieuw opstarten
- tcp-stack weer installeren
- afsluiten
- kaart erin
- drivers installeren

en toen werkte het bij mij. Nu alleen nog voor elkaar krijgen dat ie automatisch gaat verbinden, ik moet nu handmatig connecten :?
Pagina: 1