Toon posts:

[XP] Problemen met vinden driver audio multimedia controller

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn geluidskaart.
XP installeerd niet de multimedia audio controller. In het forum heb ik gezocht maar daar wordt voornamelijk gesproken over diverse merken geluidskaarten.

Hoe kan ik controleren welke geluidskaart ik heb en de daarbij behorende drivers vinden?

Groet'n

Verwijderd

Haal hem er eens uit, noteer elk serienummer en code die erop staat, en post die hier eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ben je gek zeg, ik ga mijn computer niet slopen. Is er geen andere manier?

Verwijderd

pak sisoft sandra, die kan je vast wel wat gegevens over die kaart uitlezen

Verwijderd

Is er nu geen andere manier om zoiets te zeggen. Daarbij hoef je je pc niet te slopen. Je kunt hem gewoon openschroeven.
M.A.W. Jij vraagt hulp, verleen dan zelf ook de medewerking als iemand iets meldt

Verwijderd

wat voor mobo heb je, geef ons eens wat meer info en wat heb jezelf geprobeert aan zoekwerk.
google bestaat al erg lang en werkt erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:10:
Is er nu geen andere manier om zoiets te zeggen. Daarbij hoef je je pc niet te slopen. Je kunt hem gewoon openschroeven.
M.A.W. Jij vraagt hulp, verleen dan zelf ook de medewerking als iemand iets meldt
Sorry, :) het was een geintje omdat ik een onboard kaart heb, namelijk, dus...
Wat is overigens een Mobo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier meer info:
Via BIOS Agent Version 3.23 kom ik de volgende info tegen.

BIOS Type: American MegatrendsOEM

Sign-On: A6380VMS V5.2 032802

Chipset: VIA 82C3099 rev 0

CPU: AMD Athlon
Speed: 1667 Mhz

Ik las in een ander forum dat AIDA (http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32)ook zoiets is als Sisoft Sandra.
Ik heb het geinstalleerd en werkt super.

Dit is volgens mij mijn Audio PCI:
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI

Als je Aida hebt geinstalleerd:
- start het programma
- Klik dan op moederbord
- en dan nog een keer

en als 't goed is komt onderaan in het scherm de naam van de fabrikant met de link naar hun website.

Dit de fabrikant van mijn moederbord:

Moederbordfabrikant
Firmanaam Micro-Star International
Productinformatiehttp://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Downloadhttp://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php

Zelfs de url zit erbij :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 18:08 ]

Verwijderd

MOBO= Moederboard!!!

Heb je in de bios wel je audio chipset aan gezet? Het feit dat hij niet wordt herkend is aanleiding om dit te suggereren.

Verder heb je (als het goed is, een cd met daarop de chipset drivers van je MSI MOBO gehad) Zoniet dan kan je dat inderdaad downloaden op de pagina van MSI

Verwijderd

Het type kan je van een VIA chip op je moederbord aflezen. Even het zijpaneel van je comp schroeven en klaar.

Je kan het ook zien als je je computer opstart. Meteen in het eerste scherm waar ie de drives checked staat een getal (volgens mij begint het met W of M ofzo). Dat is het typenummer van je moederbord waarvoor je op MSI kan zoeken naar drivers (Product's > Motherboards > Find). Bij het product staan dan ook de betreffende drivers.

Je hebt de VIA 4 in 1 drivers eerst nodig en daarna kan je de aparte video en geluidsdrivers installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:34:
MOBO= Moederboard!!!

Heb je in de bios wel je audio chipset aan gezet? Het feit dat hij niet wordt herkend is aanleiding om dit te suggereren.

Verder heb je (als het goed is, een cd met daarop de chipset drivers van je MSI MOBO gehad) Zoniet dan kan je dat inderdaad downloaden op de pagina van MSI
Kan natuurlijk ook zijn dat windows de juiste drivers niet onboard heeft he ;)

Idd gewoon de cd van je mobo erin doen en je geluidsdrivers instaleren is het makkelijkst denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 11:16:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat windows de juiste drivers niet onboard heeft he ;)

Idd gewoon de cd van je mobo erin doen en je geluidsdrivers instaleren is het makkelijkst denk ik.
Ja, dat kan ook, maar het wil soms nog wel eens zijn dat er heel veel op die CD staat zonder uitleg en voordat je weet welke je moet hebben...
Vanwege kennisniveau van TS: Op de site van MSI kan je een simpel installatiebestandje downloaden.

Verwijderd

Is het probleem al opgelost?
Zoja, sluiten maar en anders even een react.

Verwijderd

Hey, ik heb precies dezelfde onboard geluidskaart. Je kan de juiste driver vinden op : http://www.helpdrivers.co...nce%20Logic&perif=sonidos (Onderaan) Kijk wel ff welke OS je hebt. Ik heb mijn driver daar gedownload en hij werkt goed :)

Verwijderd

Wozes.......vet late reactie van mij :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bedankt voor je oplossing - hopelijk heeft de topicstarter er nog iets aan :)

Ik ga dit topic sluiten omdat de kans ook best wel groot is dat de topicstarter z'n probleem opgelost heeft in de afgelopen 7 maanden, en we niet zouden willen dat mensen er nog meer energie in gaan steken met een topicstarter die vervolgens nooit meer reageert :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.