Toon posts:

Dell Optiplex GS, welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

heb hier een Dell Optiplex G1, van die pcs die massaal in scholen en dergelijke zijn gebruikt. Het is voor mij totaal onbekend welke geluidskaart er in de pc zit. Het is een insteekkaartje met slechts een klein stukje printplaat. (4 gaatjes en 1 gamepoort) Verder geen idee, weet iemand of er DOS-programmaatjes of windows- om de geluidskaart te herkennen zijn?

Zomaar aan kloten met drivers lijkt me niet echt verstandig gezien de vastlopers die deze actie met zich mee zou kunnen brengen.

Hellup ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens bij www.dell.nl, vul je servicetaq in en downloaden maar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
AIDA32 wil weleens helpen bij het identificeren van PCI kaarten :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Hallo,

Haal de soundkaart er even uit, bekijk eens de grootste chip die daar op zit. Zie je een nummer staan? Tik dit nummer in google in met soundcard en driver , dan heb je kans dat je een hint krijgt van welke soundkaart het is.

Volgens mij werden de Dell Optiplexxen GS zonder geluidskaart gelevert, of anders met een on-board kaartje.

Succes

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan zijn dat het zo'n AMR (Audio/Modem Riser?) kaartje is, in feite is de geluidskaart dan onboard (meestal AC'97 comp.) maar de fysieke aansluitingen zitten op het riserkaartje. Ze zijn makkelijk te herkennen door het feit dat ze niet in een PCI slot zitten maar in een veel korter (bruin) slotje.

Verwijderd

wat fastbunny zegt:
FastBunny schreef op 25 januari 2004 @ 11:36:
Kijk eens bij www.dell.nl, vul je servicetaq in en downloaden maar :)
dit moet niet zo moeilijk zijn.. bij dell zijn het meestal gewoon onboard gevallen..

ps: service tag vind je meestal achterop de kast..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 13:49 ]

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
en heb je nu een optiplex GS zoals in de titel staat of een G1 zoals je in je post zegt?
maar met die service tag en http://support.euro.dell.com/nl/ moet je toch wel een eind komen.

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1