Toon posts:

a7n8x deluxe/amd 3000+ help?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem is als volgt:
AMD XP 3000+ @ 2257mhz
ASUS A7N8X Deluxe rev2.0
2*512 DDR RAM 400MHZ
hercules 3d prophet 9800XT classic

mijn bios instellingen zijn :
fsb: 173Mhz
multiplier: 13.0
andere dingen heb ik geen verstand van
als ik 1 van die beide dingen verhoog heb ik bij het opstarten geen beeld meer e moet ik de CMOS resetten

Is het mogelijk van die 3000 te verhogen , ik dacht van wal want ik zag een 2500 die op die snelheid draaide.

Pls Help Me

Verwijderd

Lees dit eens:

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Staat een hoop in waarvan je kan leren :)

Verwijderd

heb je de laatste bios versie op je moederbord staan?

indien niet, zorg dat deze er op staat (even flashen met live bios van asus)

anders bios reset doen met standaard instellingen, en vandaaruit gaan kijken of je "omhoog kunt, ditmaal niet met je fsb Mhz maar met de multiplier.

en bij sommige processors KUN je gewoon niet hoger zonder een probleem te kreëren. :-(

Verwijderd

Een barton is een barton. Een 3000+ is echt niet veel verder te klokken als een 2500+.

Wat is je koeling? Temps? Je kan je multiplier nog wat verlagen en je fsb op 200MHz zetten, omdat je PC3200 geheugen hebt. Wat is je Vcore?

Verwijderd

Ik heb ook precies dezelfde config maar bij mij lukt het ook alleen maar om de FSb te verhogen aangezien de MP gelokt is. Probeer ik die te veranderen loopt de compu vast bij het opnieuw opstarten na save in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb 1004 bios of iets in die genre van naam tis allessinds 1004 :p
koeling: CoolerSpire Whisperrock IV
temp: cpu: 47°
MB: 30°
Vcore: 1.650 (standaard)

Verwijderd

Probeer je Vcore is te verhogen, want als je hoger wilt, kan je niet op die 1,65V blijven.

En verlaag je MP, en verhoog je fsb dan naar 200MHz, dat levert ook al wat performance-winst op

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Hoe oud is de proc? Als'ie van week 39 of later is, is er een goede kans dat'ie locked is, wat inhoudt dat je de multiplyer niet kunt veranderen. Je hebt sowieso je sys al lichtjes oc'ed, dus als je verder omhoog wilt, zul je waarschijnlijk de VCore wat omhoog moeten schroeven.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Ben bang dat je wel naar wat anders mag gaan uitkijken als je je vcore gaat verhogen, een Whisperrock IV is niet bepaald je van het als je gaat oc'en, of je moet er een snellere fan op zetten, dan kom je misschien nog ergens.
Die 47 graden, is dat onder full load en op de interne diode? anders kan je er nog wel 20 graden bij optellen onder volle belasting en gemeten in de core.

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
als ie lang aanstaat draait ie op 47-50 graden

Verwijderd

Topicstarter
Hoe oud is de proc?
weet ik ni echt
mijn pc is 22 dagen oud op die vraag kan ik niet echt antwoorden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 19:49:
[...]

weet ik ni echt
mijn pc is 22 dagen oud op die vraag kan ik niet echt antwoorden
Staat op je processor,iets van 0344(2003 week 42) en bijna alles na week 39 is gelockt dus zal je hem moeten proberen te unlocken naar b.v 12x en dan proberen als 12x200 wel lukt met een vcore van 1,85.
Pagina: 1