Toon posts:

Computer hangt tijdens starten Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Athlon XP 1700+
512 MB DDR266
GF2 MX200 video
Maxtor 80 GB
MSI Mobo (weet ff geen precies type)
XP SP1

Dit systeem start normaal op, maar op het moment dat het scherm met het Windows-logo moet veranderen in het inlogscherm loopt de boel op een hele rare manier vast: het lampje van de harde schijf blijft continu branden, het geratel stopt echter. Het scherm wordt en blijft zwart maar er is wel videosignaal. De powerknop reageert niet, de resetknop wel. Tijdens de reset blijft het harde schijf lampje gewoon continu branden tot het moment van eerste schijfactiviteit. Veilige modus van Windows werkt ook niet -> spontane reset ergens halverwege tussen het laden van de diverse drivers!

Geheugenreepjes erin en eruit, PCI kaartjes erin en eruit wil af en toe nog wel eens helpen (heel soms wel doorstart) maar de volgende keer doet ie weer niks. Stof wegblazen helpt ook niet. We hebben al veel problemen met dit systeem gehad op het gebied van brakke voedingen en vastgelopen videokaart-ventilatoren (er is al drie keer een nieuwe voeding ingezet en pas ook weer een nieuwe videokaart) en het wordt onderhand knap irritant.

Voor ik Windows opnieuw ga installeren was ik even benieuwd wat jullie ervan denken: zal dit eerder een hardware of een softwareprobleem zijn? Dank voor de hulp.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
Ik zou iig beginnen met windows opnieuw installeren. Het lijkt me een softwareprobleem, alleen ik snap dan dus even niet waarom hij soms wel boot als je PCI kaarten erin en eruit haalt.

Maar als je PC wel gewoon begint met het booten van windows, en dan vervolgens halverwege vastloopt, lijkt het me toch een software probleem...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens in de event viewer (eventvwr.msc) of je fouten ziet.

Als ik je verhaal zo lees zou het best een hardware probleem kunnen zijn, of je Win installatie is wel heel erg rot.

Heb je je hardware al getest?

Bv HD met tooltje van deze pagina .
Bv geheugen met memtest86.
Bv je processor met CpuBurn.

Ook al eens deze pagina doorgelopen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

[ Voor 4% gewijzigd door Mike Jarod op 25-01-2004 11:31 ]

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Alweer het volgende slachtoffer die tot de conclusie mag komen dat hij zijn probleem terug vind op MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* ??
Ik vrees van wel, het omschreven probleem ziet hetzelfde eruit zoals ik het ook ervaren heb.
Succes met de verdere vergelijking, de oplossing zal je op genoemde URL wel terug vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggesties. Heb eens even van binnen gekeken maar alle condensatoren zien er netjes uit, sommige zijn wat zwart aan de bovenkant maar verder niet gescheurd of bol. Geen knallen gehoord, wel een half jaar geleden nogal wat stank meegemaakt. Leverancier kon alleen niks vinden. Zal wel eens vragen of ze er even een ander mobo in kunnen zetten en testen of het beestje dan wel werkt.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sommige zijn wat zwart aan de bovenkant
Dat lijkt me niet echt normaal. De meeste elco's die ik tegenkom (zeg, 99,99%) zijn van boven netjes metaalkleurig met voorgeperste breuklijntjes om explosies bij oevrverhitting te voorkomen. Van de andere kant: een geplofte elco is meestal niet zwart, je ziet hooguit wat prut die eruit is gekomen (meestal lichtbruin van kleur).
Pagina: 1