Toon posts:

Progje om corrupte files te fixen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gesearcht maar er waren alleen maar oude topic, waarbij de links het niet meer deden B)
Ik downloade laatst wat iso's en daarbij zij winrar dat er steeds 1 file corrupt is :? . Daarnaast heb ik soms dat er een ''unexpected end'' van de file is.
Is hier een progje voor om dat te maken?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nieuwsgroepen zeker? Dan zit je probleem niet in de ISO's maar in te weinig (of corrupte) RAR-files. Lees eens wat over PAR en PAR2. De search puilt ervan uit.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 25 januari 2004 @ 09:55:
Nieuwsgroepen zeker? Dan zit je probleem niet in de ISO's maar in te weinig (of corrupte) RAR-files. Lees eens wat over PAR en PAR2. De search puilt ervan uit.
Nee het is geen nieuwsgroep. Alle rar's zijn er, alleen ze hebben allemaal 1 corrupte file. Dit is opvallent, maar is te fixen of gewoon een gaar bestand :X

Verwijderd

Gewoon de laatste versie van WinRAR gebruiken. De compressiemethode is niet ondersteund door oudere versies

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:04:
Gewoon de laatste versie van WinRAR gebruiken. De compressiemethode is niet ondersteund door oudere versies
Ik heb al een aardig neiuwe versie, maar ik zal het eens proberen. Alvast bedankt >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe winrar gedownload, maar hij geeft het volgende weer:
Bestand is beschadigt, is dit nog te repareren :?
Daaronder: CRC is niet correct 8)7 , wat houd dit allemaal in en is dit te maken? 8)

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:30

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:26:
Daaronder: CRC is niet correct 8)7 , wat houd dit allemaal in en is dit te maken? 8)
Dat je bestand kapot is, een CRC is een Cyclische Redundancy Check, met deze waarde kun je kijken of de file corrupt, dan wel niet, corrupt is.
Bad luck for you :)

[ Voor 1% gewijzigd door CodeIT op 25-01-2004 17:34 . Reden: tipvout, tnx Rataplan ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:26:
tweakerrrr's uitleg zou ook volgens mij wel eens de goede kunnen zijn. Welke versie gebruikte je, en welke heb je nu?
Redundancy ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Rataplan op 25-01-2004 17:33 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 09:51:
Ik heb al gesearcht maar er waren alleen maar oude topic, waarbij de links het niet meer deden B)
Ik downloade laatst wat iso's en daarbij zij winrar dat er steeds 1 file corrupt is :? . Daarnaast heb ik soms dat er een ''unexpected end'' van de file is.
Is hier een progje voor om dat te maken?
als het een zip bestand is die je met winrar wilt openen, bestaat er zipfix.

het herstelt de zipbestand in een leesbaar bestand met alle gegevens die nog goed zijn. de gegevens die niet aanwezig zijn zullen natuurlijk niet tevoorschijn gehaald worden, want wat niet in zit kan niet eruit gehaald worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gecontroleert met Quick SFV en alle files zijn goed volgens hem 8) . Het zijn ISO's dus allemaal van 15000KB.
Ik heb net de neiuwste winrar dus opgehaald, uit em hoofd 3.2 8) .
Ik zal eens gaan zoeken naar: zipfix

Ben benieuwd, anders 2,5Gb voor niks gedownload :'(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:41:
Ik heb net gecontroleert met Quick SFV en alle files zijn goed volgens hem 8) . Het zijn ISO's dus allemaal van 15000KB.

Als je een losse SFV-file had gedowned, zouden de bestanden goed moeten zijn en moet je idd met de nieuwste WinRar kunnen uitpakken (3.3, is dat overigens al). Mocht dat niet lukken, misschien moet je dan juist eens met een oude versie aan de slag? Is dat ook niks, dan moet je er, vrees ik, toch maar vanuit gaan dat de bestanden corrupt op de server staan. Jammer maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Met een oude winrar ben ik al aan de slag geweest :X dus dat werd niks. Ik zal 3.3 uitproberen en anders ga ik maar eens me agressie afvuren op me tobo ;)
(daarvoor uren lang gewacht :r )

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
der zit een recovery functie in winrar maar dan moet het archief wel gemaakt zijn met de optie recovery record.
ps is je pc misschien overgeklokt? dat wil ook nog wel is spontane crc-errors geven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 17:41:

het zijn dus allemaal rar files ipv iso's
in al die rar files zit 1 iso (of 1 cue + bin)
nu open je de .r00 iig de eerste en dan doe je extract en vink je 'beschadigde bestanden houden' aan.
meestal werkt je iso dan gewoon normaal
succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 18:42:
[...]

het zijn dus allemaal rar files ipv iso's
in al die rar files zit 1 iso (of 1 cue + bin)
nu open je de .r00 iig de eerste en dan doe je extract en vink je 'beschadigde bestanden houden' aan.
meestal werkt je iso dan gewoon normaal
succes :)
Shit heb net al die film weggeflikkerd :X (2,5GB! shit zeg), ja het is 1iso klopt, verdeelt over rar's. Had ik dit maar geweten :r Net hele HD opgeruimd ik dacht heeft toch geen zin meer, stom van me B) .
En ja me pc is erg overgeklokt ja, een 1800+@2400mhz, ik heb hem al expres op 2300mhz lopen nu, en rete stabiel dus :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 20:10 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Verwijderde bestanden kan je eventueel nog terughalen, zolang ze maar niet overschreven worden. Als je ze in windows weghaald, worden ze namelijk in eerste instantie alleen uit de indextabel van je schijf gehaald, en niet daadwerkelijk verwijderd.

Recovertools zijn er ruimschoots te vinden met de search of met google. Mijn persoonlijke favoriet is GetDataBack, http://www.runtime.org/gdb.htm :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1