Toon posts:

ruis uit de A7N8X Deluxe bij belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe computer, en mijn headphones geven ruis als ik mijn optische muis beweeg of de computer hard aan het werk gaat (windows booten bv.). Wat zou het probleem kunnen zijn? Ligt het aan het moederbord (alle drivers geinstalleerd) of zou het aan de voeding kunnen liggen (350 W noname, maar met slechts 16A op 12V)?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Probeer het eens met een PCI geluidskaartje. De onboard versies zijn vaak slecht beschermd tegen overspraak en rimpel op de voedingsspanning.

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:28
Ik heb dit ook al een keer gehad. Je moet maar eens spelen met alle uitgangen (aux/cd enz). Dat schijnt te helpen. Ik moet zeggen dat ik zelf niet kapot ben van het geluid van de a7n8x, al zegt men dat het toch mooi geluid moet geven. Heb inmiddels mijn SB LIVE! er weer in geplaatst en dat is dus 10 x beter ;) ;)

Who Needs Windows...

Verwijderd

Topicstarter
Gekke is dat ik alleen in de middelste poort mijn headphones gepropt krijg, die andere poort zit gewoon vol ofzo. Echt idioot.

Verwijderd

Dat klopt niet. Is die stekker wel in orde? Niet krom ofzo?
http://www.digital-daily....asus-a7n8x-back_panel.jpg
http://www.starland.co.uk/pages/images/kl470.jpg

Ruis kan idd door een slechte voeding komen, of als je in je mixerpaneel (in Windows) een input open hebt staan die niet gebruikt wordt (bijv. LineIn/Aux/Microfoon) of waar een device aan hangt veel rommel introduceert op die input (bijv. DVD/CD speler). Ook onafgeschermde draden, of kabels die langs videokaart/ram/cpu lopen kunnen veel storing introduceren.

Zet eens 1 voor 1 in je mixerpaneel het één en ander uit om te kijken waar je de meeste storing op binnen krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 15:49 ]

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Dat was eerder toch een probleem bij de a7n8x-deluxe, ik dacht bij rivisie 1 dat het geluid kon gaan suizen doordat de southbridge warmer werd/zwaar werd gebruikt.
Verder zou ik het ook niet weten.
Heb je rivisie 1 of 2? het staat tussen de pci-sloten. bij mij staat er bijv. REV. 2.00

Verwijderd

bij rivisie 1 dat het geluid kon gaan suizen doordat de southbridge warmer werd/zwaar werd gebruikt.
Ik heb een rev.1.04 bordje (zonder problemen) - en afaik was het dan geen ruis maar kraken.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, opgelost door te zoeken in GoT maar oplossing was geloof ik:
- Ga naar apparaatbeheer
- Kijk bij Computer

daar zal ACPI uniprocessor staan, verander dit in ACPI-pc ( advanced configuration and power interface )

Dit werkte voor mij onder Windows XP, geen idee of het voor 2000 of ander OS werkt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 20:22
welke revisie heb je?
en heb je via de search al wat topics doorgelezen, want er waren nogal wat topics over de A7N8X Deluxe en ruis in het geluid :)
ook diverse oplossingen en mogelijkheden werden aangedragen

Ruis in A7N8X onboard sound, BIOS update lukt niet
[rml][ Asus A7N8X Dlx 2.0] Soundstorm kraakt..[/rml]
Asus A7N8X Deluxe met geruis in het geluid

en nog veel meer :)
zie zoeken op A7N8X en ruis

[ Voor 7% gewijzigd door Crash op 26-01-2004 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat die links wel eens het antwoord zouden kunnen zijn. Tijdens gamen hoor ik het niet echt, het is vooral tijdens opstarten (wanneer er dus nog uberhaupt geen drivers in het spel zijn). Ik dacht dat het misschien een symptoom van iets erg vervelends was, dus ik dacht : laat ik het eens vragen (vooral omdat ik in de dagen allerlei verhalen over voedingen las die deden alsof iedere voeding onder de 400 W en niet van Antec meteen je mobo en proc in de fik staken). Straks was de voeding gewoon rot bijvoorbeeld.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Volgende keer dus eerst even de search gebruiken, zie de links van Crash-Override :) Sowieso mag je in de openingspost wel wat meer info tikken, zoals wat je al geprobeerd hebt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.