Toon posts:

Asus 9600 XT - smartdoctor crasht mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe computer op een NForce 2 van Asus, en een 9600 XT erop - ook van ASUS. Ik installeerde na de vele positeve commentaren erop in reviews ook Smartdoctor, maar wanneer dat opstart (gelijk met windows) underclockt het de kaart zwaar. Als ik dan de settings op default zet wordt mijn beeld zwart, en gebeurt er niets meer. Iemand een idee wat dit kan zijn? Toen ik de 4.1 drivers wilde installeren was dat ook al geen daverend succes, windows zei gewoon bot na de reboot dat het de drivers nergens kon vinden, maar toen ik de ASUS CD gebruikte ging alles best.

Verwijderd

Via 4.1? Jij hebt een Nforce chipset, en die zijn dus niet nodig. En dat Smart Doctor crasht kan komen dat hij je kaart naar verkeerde waardes klokt, kun je het zelf niet op de juiste waarden zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Niet 4in1, catalyst 4.1, van ATi dus. En hij zet hem zelf op 499/599, onder de 500/600 standaard. Zet ik de sliders van smartdoctor op de default (of druk ik op de knop) en druk ik op set, dan crasht de computer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 15:44 ]

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23
Heb precies hetzelfde met dezelfde setup asus a7n8x DeLuxe + asus9600XT + cat 3.9.

Als ik iets in smartdoctor wijzig bv clock ofzo dan word het zwart en blijft er niks anders dan rebooten. Soms wil die nog wel eens terugkomen met een vpu recover.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
499/599 is hartstikke normaal hoor. De 500/600 is dan ook een indicatie dan een werkelijkheid vaak. Daarnaast is 't ook mogelijk dmv. rage 3D de videokaart over te clocken.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kickasz schreef op 25 januari 2004 @ 18:26:
499/599 is hartstikke normaal hoor. De 500/600 is dan ook een indicatie dan een werkelijkheid vaak. Daarnaast is 't ook mogelijk dmv. rage 3D de videokaart over te clocken.
Daarnaast kun je fastwrite uitzetten, VPU uitzetten of aan probeer meer combinaties, je hebt nog niet echt veel moeite gedaan om het probleem op te lossen.

Zoek:
Problemen 9600XT

edit:

shit verkeerde knop |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Kickasz op 25-01-2004 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is ook dat als ik default dru, smartdoctor de clocks op 500/650 zet - terwijl de echte default van een 9600 XT 500/600 is geloof ik. Misschien moet dat programa gewoon maar oprotten, het doet toch geen goed.

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:06
mmh, volgens mij gebruikt de asus 9600xt samsung geheugen wat standaard is geklokt op 325 mhz, dus 650 is wel default. ik heb hem zelf ook op een via bordje en loopt super op 520 mhz en 650 mhz. misschien moet je smartdoctor er af gooien en gewoon atitool downen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 07:50:
Ik heb hier een nieuwe computer op een NForce 2 van Asus, en een 9600 XT erop - ook van ASUS. Ik installeerde na de vele positeve commentaren erop in reviews ook Smartdoctor, maar wanneer dat opstart (gelijk met windows) underclockt het de kaart zwaar. Als ik dan de settings op default zet wordt mijn beeld zwart, en gebeurt er niets meer. Iemand een idee wat dit kan zijn? Toen ik de 4.1 drivers wilde installeren was dat ook al geen daverend succes, windows zei gewoon bot na de reboot dat het de drivers nergens kon vinden, maar toen ik de ASUS CD gebruikte ging alles best.
ik heb ook de asus Ati 9600 XT. Smartdoctor gaf bij mij ook icm de Asus drivers constant problemen... de ene maffe melding na de andere. begon zelfs te zeuren dat de fan kapot was. yeah right. Ik heb de Asus drivers en smartdoctor eraf gegooid en netjes Catalyst 4.2 geinstalleerd. Nu loopt alles als een zonnetje.

Conclusie: Smartdoctor zuigt en gebruik gewoon lekker de Ati Catalyst drivers.
Pagina: 1