Toon posts:

3COM Hub defect door slechte condensatoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
veel waarde heeft dit niet, maar ik vermeld het toch even voor de liefhebbers.

deze week begon mijn 3com Hub een "ssssss" geluid te maken.
uitschakelen en de dag nadien inschakelen haf meteen dat geluid.

na demontage heb ik twee condensatoren ontdekt die opgeblazen waren en zelfs van de voet afgedrukt waren.
de twee betreffende condensatoren waren van het type elco en specifiek voor de voeding 6,5V 1500uF

eenvoudige vervanging door een type van 10V 1500uf loste het probleem zo op.

ik vind dit toch ergens jammer dat ik dit bij 3com moet vaststellen :-/
anyway, een gelijkaardig probleem is gekend bij de moederborden ook zie MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

greetz, have fun

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er was ook vandaag/gisteren nog nieuws over zilverpasta die geen zilver bevatte.

Helaas, niet elke leverancier is echt altijd betrouwbaar, de enige manier om zeker te zijn is het VOLLEDIGE process in handen te houden!

En welke fabrikant gaat de productie van elke grondstof, de verwerking in materialen enzo zelf doen...right... heel weinig fabrikanten.

Bij een cd replicatie bedrijf, die ook floppies deed en dvd's had eens een inkoper een "leuk" dealtje geregeld, voor hem dan, bedrijf mocht volle mep betalen, hij kocht troep in.

Tuurlijk is die gast er snel uit getrapt maar het laat zien hoeveel problemen je hebt door toeleveranciers! Zeker twee maanden heeft het bedrijf dus met troep gewerkt...en dat was ook te merken aan de klachten.

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 25-01-2004 03:24 ]

There is no place like ::1

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

3Com heeft toch levenslange garantie :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL