E-Tech ADSL Multi PC Modem | Ready led blijft branden

Pagina: 1
Acties:

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
Ik heb vandaag net een "E-Tech ADSL Multi PC Modem" binnengekregen, die moest ik dus eventjes bij een vriend van me installeren.
dit is trouwens de zwart/zilveren versie (is gelijk aan de V2 versie volgens e-tech.nu)

Alles goed en aardig maar het apparaatje doet het nu dus niet meer.
Toen ik hem net in huis had en aansloot werkte het apparaatje gewoon (tenminste ik kon het ding berijken via netwerk)
maar na alles ingesteld te hebben en op save gedrukt te hebben loopt het ding dus gewoon vast (dus uitzetten en weer aanzetten), na dit een aantal keertjes gedaan te hebben omdat het niet wilde lukken wilde het apparaatje opeens niet meer reageren op het gewone 10.0.0.2 ip adres

in eerste instantie brandde het ready lampje voor een sec aan na het aangaan en ging daarna uit en na een aantal seconden weer aan waarna het apparaat te bereiken was.
maar op dit moment is het zo dat als ik het apparaat aanzet dat de power en ready led tegelijk gaan branden en aanblijven, verder gebeurt er niets en is het ding niet meer te berijken.

Wat heb ik allemaal geprobeerd
• Stroom er een aantal minuten aflaten
• resetten door een paperclip in dat gaatje te doen (ook geprobeerd tijdens aangaan ingedrukt te houden)
• verbinden via usb in plaats van ethernet
• naar 192.168.1.1 te gaan (dat was bij V1 de standaard pagina, tenminste volgens de search)

na nu een flink tijdje gezocht te hebben op het internet heb ik dit probleem nog steeds nergens bij iemand kunnen vinden, is het apparaatje gewoon kapot?
zou wel lekker zijn na nog geen uur in gebruik :(

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

uhm heb je 192.168.2.1 al geprobeert ?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
/me test het even
:( werkt niet

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Etech al gemaild/gebeld?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
nog niet, aangezien ik hem gisteravond pas geprobeerd heb en het apparaat er toen mee opgehouden is verwachtte ik niet dat ze op zaterdagavond/zondag zouden reageren :P

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
ik heb net het apparaatje nog eventjes getest maar geen positief resultaat
hij werkt perfect als switch maar voor de rest doet ie niets, het adsl lampje gaat ook niet branden/knipperen oid. dus ik denk dat hij maar terug moet naar de winkel/fabrikant

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Gelijk aan Versie 2 volgens etech.nu

DHCP aan gezet? Welk IP krijg je toegewezen?

/me Linux-TUX vermoed een 10.0.0.* adres

Mijn E-tech is http://10.0.0.2 en als je nog een oude 192.* adres vast hebt staan is het geen wonder dat je hem niet kan benaderen

Heb het ook eerst gehad met mijn E-tech, heb toen echt 30 seconden dat stomme paperclipje erin moeten drukken voordat het effect had. Daarna een keer een firmware update gedaan, nooit meer last van gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door LinuX-TUX op 25-01-2004 14:59 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Topicstarter
de dhcp server werkt niet
tenminste als ik mijn computer op dhcp zet dan gebeurt er gewoon niets, kan geen IP krijgen van de server
de dhcp server deed het trouwens nog wel voordathij niet meer reageerde

btw hoe moet je het apparaat resetten?
• met de stekker erin && knop aan
• met de stekker eruit && knop aan
• met de stekker erin && knop uit
• met de stekker eruit && knop uit

ik heb namelijk geen idee, in het boekje staat niets meer dan "Haal de fabrieksinstellingen van het modem terug door met een paperclip de reset-knop aan de voorzijde in te drukken"

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfboy op 25-01-2004 15:05 ]

Pagina: 1