[CC] Permanente VPN middels FreeSwan

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:39
Ik heb hier in m'n studentenhuis een ClarkConnect systeem staan welke als router/firewall werkt. Installatie is heel makkelijk, ben linux beginner en heb weinig hoeven te typen :-) Ik wil echter een permanente VPN verbinding opbouwen met het netwerk van UTwente. Wanneer er met een windows doos een vpn opgebouwd wordt, kan er geen andere vpn met UTwente gemaakt worden omdat er maar 1 vpn per ip ondersteund wordt, gok ik.
Daarom wil ik dus een permanente VPN opzetten op de router. De vraag is echter: hoe installeer ik zoiets als FreeSwan onder ClarkConnect? Naar mijn weten is CC een gestripte RedHat versie, en bijvoorbeeld het commando ncftpget werkt er niet op...

Ik gebruik CC Home Edition omdat ik Office Edition niet kan betalen (waar VPN support ingebakken zit).

Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal moet doen, en mij bijvoorbeeld ook op goede alternatieven voor FreeSwan wijzen?

Ook vraag ik me af in hoeverre het veilig (of misschien veiliger is) om een permanente VPN verbinding open te hebben staan met UTwente.

Alvast bedankt!

(ik heb veel gezocht maar geen goed antwoord gevonden)

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Hmm ik gebruik IPcop thuis.
En moet zeggen dat ik er zeer te vreden mee ben.
Heeft ingebouwde mogenlijkheid voor VPN. Alleen nog nooit geprobeert.

Voor meer info lees dit even door :)

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• zork
Opzich wel een optie, ware het niet dat ik eigenlijk CC niet de rug toe wil keren. Oftewel: ik zou graag vpn in CC willen implementeren :-)

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
hmmm moet zo maar naar bed denk ik... :O

Maar meer opties is nooit weg :)

[ Voor 3% gewijzigd door TWBMS op 25-01-2004 02:04 ]

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• zork
TWBMS schreef op 25 januari 2004 @ 02:04:
hmmm moet zo maar naar bed denk ik... :O

Maar meer opties is nooit weg :)
Klopt, en levert vast een goede bijdrage aan het collectief :-)

/offtopic Maar eh, naar bed....? :P

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

FreeSWAN is IPSEC, en de UT gebruikt pptp voor de connectie. Ik zou eerst maar eens wat onderzoek doen hoe pptp in het algemeen opgezet wordt, en daarna pas gaan nadenken of je dat echt wel wil, en gaan kijken hoe je dat in CC gaat integreren.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Ik zelf maak verbinding met de UT middels PPPd onder Debian en dat werkt pefect :)

Op de site van de UT staat een manual over hoe je dit onder GNU/Linux kunt realiseren.
Verder lees ik op de site van ClarkConnect dat de gratis versie out-of-the-box geen PPTP ondersteund..maar volgens mij is dat alleen een PPTP server.
Het enige dat je nodig hebt is een PPPd client en je kernel moet de nodige protocollen als PPPoE, GRE, enz ondersteunen.

Zoals je zelf al in je openings post aangeeft heb je weinig ervaring met GNU/Linux, dus ik denk dat je hier nog zware dobber aan zult hebben ;) Maar goed..

Verwijderd

Als de UT pptp gebruikt staat
hier de oplossing voor cc1.2.Met wat aanpassing vast ook te gebruiken voor cc2.0.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 11:45 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Tomaat schreef op 25 januari 2004 @ 12:59:
Op de site van de UT staat een manual over hoe je dit onder GNU/Linux kunt realiseren.
Inderdaad, namelijk hier.

• zork
Ik weet dat de snt die handleidingen heeft, maar zoals ik al aangaf is CC een zwaar gestripte versie van Redhat, waardoor die artikelen niet van toepassing zijn..

Thanx Marlaria, daar kan ik vast wel iets mee :-)
Pagina: 1