Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] airflow/fanschema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens/en dames

Mijn probleem liep soms zo maar vast (hij ging dan zomaar op 1 opnieuw opstarten.) als ik cs-te ging eerst mn sound uit en daarna gingdie afsluiten. mijn soundkaart zit tege het slot aan van mijn 3dkaart (radeon 9800xl) ik heb die nu in het onderste slot gezet bij het verwisselen ff aan kaarten gevoelt niet aan te raken zo heet!. maar nu wou ik er ook nog 2 fans voor zette zodat het nog beter koelt! daar had ik dit schema voor bedacht!

Afbeeldingslocatie: http://rnt.streetpoint.nl/schemaf.JPG

en dan waren mijn vragen moeten ze koude lucht in de kast blazen of hete lucht uit de kast ? mijn 2de vraag was gaat dit schema werken ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 10:31 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

ff Iets anders; heb je ooit al eens aan een cursus Paint, Photoshop of PaintShop Pro ofzoiets gedacht?

I see dead pixels...

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Als je het nou eens met vierkanten+cirkels ipv van een potlood en de vrij hand doet |:(
Dit is zegmaar een beetje onduidelijk :P

Neem ook een iets groter lettertype (en zwart?) want dit is ook niet helemaal perfect..

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Beetje onduidelijk plaatje, maar je kan het beste 1 fan aan de voorkant frisse lucht laten zuigen en aan de achterkant onder de voeding hete lucht laten afvoeren. Om 2 fans alleen op een videokaart te zetten lijkt mij wat overkill.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik kan me echt NIETS voorstellen bij deze tekening :D. Met vingerverf gedaan? :P
Maarre, je zegt dat je er 2 fans bij wil zetten, en uit je verhaal kan ik opmaken dat het om je pcisloten gaat. Je wil de fans dus onderin hebben.
Als je dat wil, dan moet je wel een casefan boven in de kast hebben om naar buiten te blazen, ivm overdruk.
Als ik jou was zou ik dus gewoon 1 fan bij je pci sloten zetten die naar binnenblaast, en 1 fan bovenin die naar buitenblaast. Dat komt je caseflow wel ten goede. Als je denkt dat dat niet genoeg koelt dan kan je ook nog eens in plaats van 80mm fans, 120mm fans nemen.

System Specs

• Laurenz
BTW zijn er ook fans te koop die je in een pci-slot stopt,
en de warme lucht van je videokaart naar buiten blazen :)
ICEBERG heeft er eentje.. ff zoeken dus.

Verwijderd

Topicstarter
plaatje veranderd! ennuh ik heb nog maar 1 pci slot vrij maar daar wou ik liever niet een pcislot koeler in stoppen want ik had daar eerst mn soundkaart en dat was erg heet

• Laurenz
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog steeds geen f*ck van die tekening begrijp,
maar dat zal wel aan mij liggen :P
plaatje veranderd! ennuh ik heb nog maar 1 pci slot vrij maar daar wou ik liever niet een pcislot koeler in stoppen want ik had daar eerst mn soundkaart en dat was erg heet
Nja zo'n koeler zorgt er voor dat die hitte verdwijnt he, maar als je zo'n ding niet wilt zou ik gewoon indien mogelijk aan de voorkant (onderaan) een koeler voor intake zetten.
En aan de achterkant (bovenaan) een koeler die naar buiten blaast.
Dat zou toch flink moeten schelen in de temperaturen.

En met een fancontroller zet je die dingen op 5 Volt zodat je ze niet meer hoort.
Kan je zo zelfbouwen..

Verwijderd

dat schema zou moeten werken maar het is misschien handiger om een 12/off/7V baybus te maken ipv een aan/uit schakelaar, dit ivm het geluidsniveau
een standaard pci koeler is idd ook een interessante optie http://www.vantecusa.com/p_fancard.html

en hier je schakeling in een schema dat wel voor anderen te begrijpen is:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fanschakeling2.gif

Verwijderd

Topicstarter
hij snapt um ;)

maar moet die fans voor de pci sloten dan IN of UIT blazen ?

• Laurenz
die blazen standaard naar buiten voor zover ik weet..

Verwijderd

jah naar buiten uiteraard, je wilt de warmte zo snel mogelijk weg hebben uit je case... als je ze naar binnen zou laten blazen dan zou de warmte de rest vd case opwarmen

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
warme lucht stijgt altijd op. onder in je case moet je koude lucht binnen blazen en boven in warme lucht afzuigen.

ik zou zoiets construeren.

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QADaApkSvUWWnBm9AfOvPqtO8DDEEXtoJIbRCgnbiZFLiYAtBQQDgl40bjo4QrKfbiKeDHwjm3KUUeNM*XAqFGVhEFyqP!WAzozaAgBwmCk/FAN.JPG?dc=4675457062744964228

Verwijderd

in de faq staat er ook iets heel leuks over
Pagina: 1