Beste mensen,
ik heb sinds 3 dagen een raid 0 configuratie.
Ik heb 2 identieke schijfen, namelijk maxtor diamond 9 plus, 60 GB in raid gezet.
Dit heeft 3 dagen goed gewerkt. Gister had ik muisdrivers geinstalleerd en mijn computer moest gereset worden.
Nu blijft hij hangen bij mijn bios van raid, waar hij de schijven controleerd. Hij ziet de schijven wel, maar hij gaat niet verder booten.
Ik heb ontekt als ik een van de beide schijven eraf haal, dat hij het wel doet.
Als ik deze "stukkende", waarop hij vastloopt, alleen aansluit doet hij het ook niet. Die andere HDD dus wel.
Ik geprobeerd om het weer werkend te krijgen, door:
Nieuwe kabels
Alles van de voeding af, behalve de HDD`s.
Jumpers instellingen, maar die stonden eigenlijk goed
.
Helaas heeft niets gewerkt ik ben bang dat ik al mijn data ga kwijtraken
Ik heb zeer belangrijke data op deze schijven staan en vraag mij echter af , of iemand mijn probleem weet op te lossen om mijn raid weer werkend te krijgen. of dat er misschien iets is om 1 van de 2 schijven te recoveren.
Het is nu dus zo dat hij beide schijven ziet als een grote van 120 GB.
ik heb trouwens een highpoint HPT 370 controler.
Tnx Alvast,
Carlo
ik heb sinds 3 dagen een raid 0 configuratie.
Ik heb 2 identieke schijfen, namelijk maxtor diamond 9 plus, 60 GB in raid gezet.
Dit heeft 3 dagen goed gewerkt. Gister had ik muisdrivers geinstalleerd en mijn computer moest gereset worden.
Nu blijft hij hangen bij mijn bios van raid, waar hij de schijven controleerd. Hij ziet de schijven wel, maar hij gaat niet verder booten.
Ik heb ontekt als ik een van de beide schijven eraf haal, dat hij het wel doet.
Als ik deze "stukkende", waarop hij vastloopt, alleen aansluit doet hij het ook niet. Die andere HDD dus wel.
Ik geprobeerd om het weer werkend te krijgen, door:
Nieuwe kabels
Alles van de voeding af, behalve de HDD`s.
Jumpers instellingen, maar die stonden eigenlijk goed
.
Helaas heeft niets gewerkt ik ben bang dat ik al mijn data ga kwijtraken
Ik heb zeer belangrijke data op deze schijven staan en vraag mij echter af , of iemand mijn probleem weet op te lossen om mijn raid weer werkend te krijgen. of dat er misschien iets is om 1 van de 2 schijven te recoveren.
Het is nu dus zo dat hij beide schijven ziet als een grote van 120 GB.
ik heb trouwens een highpoint HPT 370 controler.
Tnx Alvast,
Carlo