Toon posts:

DNS Forward

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag.

Als je bijvoorbeeld naar irc.wondernet.nu connect dan kiest deze server random (of mischien pingt ie eerst ofzo) een irc server. De ene keer is het bijv server1.wondernet.nu en de andere keer blabla2.wondernet.nu

Nu zoek ik een programma wat hetzelfde doet. Als men connect naar mijn win2k server dan moet dit programma een server kiezen uit de lijst met servers die ik erin heb gezet. En als een server in de lijst offline is moet ie hem natuurlijk overslaan.

Dit omdat ik toegang tot 3 servers van vrienden heb met een snellere verbinding dan ik en waar een aantal files op staan. Maar omdat deze 3 servers niet 24/7 draaien heb ik zon soort programma nodig.

Beetje vaag mischien ma ik kan het niet beter uitleggen.
Bedankt alvast

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
irc.wondernet.nu heeft gewoon 14 ip adressen. Via 'round robin' krijg je elke keer van de DNS server een ander ip adres terug. Hiermee verbind je irc programma dus steeds met een andere irc server. Een DNS server checkt trouwens niet of die server wel bereikbaar is.
Als jouw server wel altijd aan staat, dan lijkt me het makkelijkste voor je een PHP script die kijkt of een andere server up is en zoja een redirect doet. Zelfs als je geen PHP kennis hebt, zal zo'n script vast wel met een zoekmachine te vinden zijn.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Load balancer doet ongeveer hetzelfde toch?

Verwijderd

Topicstarter
Thx nu kan ik al wat verder zoeken
Het zijn trouwens FTP servers maar dat maakt weinig uit denk ik..
Ik zal eens naar die Load Balancer proggies zoeken
Ik weet niks van PHP ma ik zal eens iemand vragen die het wel kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 00:33 ]