netsh herstart mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

• Monsterboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 17:39
Enige tijd geleden heb ik een batch file gemaakt om te wisselen van IP configuraties dmv het programma "netsh"

Nu heb ik een poosje deze batchfile niet meer nodig gehad maar vandaag moest ik weer eens wisselen. Na het starten en het zien van de commandline herstart mijn systeem zich.

Ik heb niets veranderd in de batchfile dus ik heb geen idee waaraan het kan liggen.

Zelfs de onderstaande regel loopt uit op een herstart
"netsh -c interface dump > c:\quickipswitch\normal.txt"

Handmatig de IP configuratie veranderen gaat wel goed.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Misschien het betreffende scriptje er nog even bijzetten? 8)7

• Monsterboy
Ja had ik kunnen doen, maar ik bedoelde aan te geven met die andere command regel;

Nogmaals "netsh -c interface dump > c:\quickipswitch\normal.txt"

Dat ie dan ook gaat herstarten. En dat zou hij toch niet moeten doen.

Ligt naar mijn mening dus niet aan het script, heeft het voorheen wel gedaan, maar aan netsh (en mijn configuratie?)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Met "herstart mijn systeem" kan niemand wat, natuurlijk. Zet effe de WinXP (toch?) logging opties aan; kijk welke driver crasht (zal die van je NIC wel zijn), zorg dat je een nieuwere versie van die driver krijgt en als dat het probleem niet oplost, doe je je derde post in dit topic.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Monsterboy
Okee,

De windows XP (inderdaad) log functie kende ik nog niet. In de uitstekende FAQ hier op GoT staat goede info die ik heb opgevolgd.
Ik zag dat als men zulk soort problemen tegen komt dat je dan "automatic restart" uit moet zetten.

Dit gaat via "Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem"
Echter aangekomen bij systeem geeft mijn PC het op een ook deze keer weer een herstart.
Gelukkig kon ik via de registry en de handig genaamde sleutel "Systemcrash" de automatic restart uitzetten.

Als ik dan naar het systeem log kijk zie ik ten tijde van de crash dit;

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: Save Dump
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1001
Datum: 26-1-2004
Tijd: 12:44:14
Gebruiker: n.v.t.
Computer: JOCHEM
Beschrijving:
De computer is opnieuw gestart na een foutencontrole. Foutencontrole: 0x0000007f (0x0000000d, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini012604-05.dmp.

Op windows event staat dit
ID: 1001
Source: Safe Dump

Bij het toepassingen log staat niets. (niets op het tijdstip van de crash\herstart)

Bedankt in ieder geval Brahiewahiewa voor je input. Hoop dat je nog een goede tip hebt!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Algemene info over STOP 0x7F: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;139839 in jouw geval is de eerste parameter 0x0000000D => General Protection
D'r is verder niks te vinden over die General Protection (heb ik sinds Windows 3.11 ook niet meer gezien). Aangezien je't probleem met NETSH veroorzaakt, ben ik geneigd het in je NIC driver te zoeken. Of heb je misschien een virus scanner geïnstalleerd die je beschermd tegen de Grote Boze Wereld. Of een (personal) Firewall misschien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Monsterboy
Mijn NIC driver is up to date. Dus daar kan ik niets aan veranderen

Ik heb wel;
Norton Antivirus 2004
Sygate personal Firewall

Maar die configuratie had ik al voordat het probleem zich ging voordoen.

Misschien helpt een schone installatie wel ... zucht :r
Pagina: 1